30. 10. 2015 08:30 − 1708× − 1

Antoine L’Estage znovu vítězí

Kalendář kanadského šampionátu sestává ze šesti podniků, které jsou rozloženy do dlouhých deseti měsíců.

Kalendář kanadského šampionátu sestává ze šesti podniků, které jsou rozloženy do dlouhých deseti měsíců. Roztahaná je zejména první polovina mistrovství, která se odehrála v rozmezí února až září. Teď na konci října začal závěrečný spurt směrem do listopadového finále. Posádky opustily východní pobřeží a vyrazily na západ, kde se odehrává závěrečná trojice soutěží. Tento fakt se jako obvykle podepsal pod složením startovní listiny, do které nezavítalo několik v první polovině mistrovství aktivních posádek. V první řadě to byl vítěz předcházející Rally Défi Joël Levac. Kromě jeho Mini WRC se museli diváci obejít i bez vozů Subaru Impreza Sylvaina Vincenta, Maxima Labrieho nebo Karla Carrého. Lídr mistrovství Antoine L’Estage se svým Subaru Impreza samozřejmě na startu chybět nemohl.

Do kanadského mistrovství vloni vtrhnul David Nickel a letos už má za sebou dva mistrovské starty. Ten třetí si na své konto připsal na aktuální Pacific Forest Rally. Se Subaru Impreza stáje Rocket Rally se ve druhém testu usadil na třetím místě, které ale po kotrmelci v RZ 8 musel opustit. Na průběžné pódium tento incident vynesl Kennyho Wahla. Pilot této ještě o šest let starší Imprezy ale v úplně poslední zkoušce zaparkoval mimo trať a přišel o nejlepší výsledek své kariéry. Senzační výsledek díky tomu získal pilot dalšího Subaru Josh Schewchuk, kterému bronzová příčka spadla do klína přesně v hodině dvanácté. Naopak poměrně poklidnou soutěž prožil na západním pobřeží Hardy Schmidtke, který se od prvního až do posledního kilometru držel se svým Mitsubishi na druhém místě. Světýlko naděje mu vysvitlo akorát v půlce druhé etapy, když měl lídr soutěže L’Estage problémy s vozem poškozeným po projetí jednoho hrbolu na trati. Subaru se ale mechanikům podařilo v servisu dát dohromady a úřadující mistr směřuje za dalším titulem.

Na start soutěže se nepostavil ani jeden ze dvou největších hráčů v kategorii dvoukolek, kterými jsou Chris Greenhouse a Simon Dubé. O vítězství si to tak spolu rozdali pilot Merkuru z roku 1989 Dave Clark a Derik Nelson, který naopak startoval se Subaru BRZ o pětadvacet let mladším. První zkoušky Nelson absolvoval v pomalejším tempu, ale už ve třetím testu začal svému soupeři pořádně šlapat na paty. Bohužel jeho vystoupení v RZ 5 skončilo havárií a vítězství mezi dvoukolkami si tak už nenechal vzít Clark. Pilot historického Merkuru navíc obsadil parádní páté místo v celkové klasifikaci.

Komentářů celkem: 1
30. 10. 2015 23:59
0 0
Malinká chybka - Subaru od roku 2014 dělá Imprezu úplně jinou. To s čím jezdí L’Estage je Subaru WRX Sti. Ne Impreza.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!