Ondřej Plšek - eWRC.cz
3. 11. 2015 18:57 − 4630× − 13

Zveřejněn kalendář MS 2016

Začínat se bude znovu v Monte Carlu, ale finále sezóny 2016 se uskuteční v daleké Austrálii.

Promotérská společnost WRC Promoter dnes zveřejnila konkrétní kalendář mistrovství světa v rally pro rok 2016. Oproti letošku dochází k nárůstu o jednu soutěž, konkrétně se jedná o Čínu. Jedná se o návrat po 17 letech, do Asie se mistrovství světa vrací po 5 letech, kdy bylo naposledy součástí kalendáře Jordánsko.

K významému posunu dochází u Australské rally, které bude příští ročník uzavírat koncem listopadu. Tři soutěže své místo v kalendáři ale stále nemají, jedná se o Monako, Francii a Čínu. U nováčka kalendáře se stála čeká vyhodnocení kandidátské soutěže, oba podniky na francouzském území stále nemají vyřešenou situaci ohledně smlouvy s FIA a promotérem.

Kalendář MS 2016
Monte Carlo **22.-.24. ledna
Švédsko12.-14. února
Mexiko4.-6. března
Argentina22.-24. dubna
Portugalsko20.-22. května
Itálie10.-12. června
Polsko1.-3. července
Finsko29.-31. července
Německo19.-21. srpna
Čína *9.-11. září
Francie **30. září – 2. října
Španělsko14.-16. října
Velká Británie28.-30. října
Austrálie18.-20. listopadu

* – na základě zprávy kandidátské soutěže
** – na základě dohody mezi promotérem, FIA a pořadatelem do 30.11.2015

Komentářů celkem: 13
IMP
4. 11. 2015 09:111
0 0
Jestli dobře počítám... 3 soutěže na čistém asfaltu?
Není to moc? Stejně auta v běžném provozu jezdí jen po šotolině.... smajlík
Fakt parta dědků k pohledání v tom FIA.
4. 11. 2015 09:422
0 0
Přemýšlel jsem, proč u té Číny pořád čekají na tu zprávu o kandidátské soutěži, když už je to dva měsíce. Pak mě napadlo, že na zprávu se nečeká, že ta už dávno existuje, jen teď ve FIA přemýšlí, jestli jim ty prachy stojí za to, aby byli zodpovědní za takový cirkus, co tam loni (a prý i letos) byl.
4. 11. 2015 11:143 Upraveno 11:14
0 0
Můj názor...Sportovní hodnota Argentiny, Portugalska, Itálie nebo číny dle mě velmi nízká. Místo toho by se mělo ject víc asfaltů. Klidně i Barumka, to je soutěž, která by se v ms neztratila.
San remo bylo vždycky úžasný. Španělsko šotolinu nepotřebuje. V Evropě jako takový je jak v itálii, tak všude možně sousta zajímavejch soutěží. Rally auto vycházející z fiesty, ds3 nebo pola pro mě teda neni teréňák do lesa. Pro mě je to kalendář dost o hovně.
4. 11. 2015 12:094
0 0
shifty smajlíksmajlíksmajlík to je teda nazor co vyrok to perla....)) Sportovní hodnota Argentiny, Portugalska, Itálie nebo číny dle mě velmi nízká.
dalsi nejvetsi .)) Klidně i Barumka, to je soutěž, která by se v ms neztratila. ty ses asi dobre nakrmenej ze zlina vid...to me pobavilo nejvic. WRC musi mit koule, stavu .) a to jaksi kolem zlina na WRC nesplnuje nic. I to nudny nemecko ma aspon ty vinice co k necemu vypadaji. France alsace to bylo o hovne .) Leda souhlasim s tim San Remem. Corsica ano...ale ne ten dementni format co letos. Spanelsko mix je velice super si myslim. Jed tam a budes vypleskanej.
4. 11. 2015 13:175 Upraveno 13:17
0 0
Shifty, co Tě třeba na Argentině nebere? Nejdelší erzety v kalendáři? Nebo vysoká nadmořská výška, kde motory nemají dostatek vzduchu? Nebo ty hromady lidí kolem rychlostek? Souhlasím s mecou, máš to posazené hodně "jinde". Ale proti gustu.....smajlík
4. 11. 2015 13:516
0 0
Víc lidí se přijde podívat na sprint do Vyškova než celou Argentinu,Čínu a Mexiko dohromady !
Argentina, Čína, Austrálie, Mexiko - gratuluji pánové z FIA - toto je skutečné snižování nákladů týmů. Doporučuji ještě přidat Antarktidu...tam budou obchodní zájmy podobné jako v třeba v Mexiku.
4. 11. 2015 14:367
0 0
karlik79 - Ale tohle není mistrovství Evropy, značkám jde o marketing a trh je po celém světě. Jinak by se Čína vůbec nejela. Kandidátský podnik dopadl špatně, minulé zkušenosti taky nejsou dobré a 14. podnik taky nikdo nechce. Co se týče Barumky, tak to je věčné téma smajlík Taková soutěž na "českém asfaltu" by byla určitě něco nového a zajímavého (což mi zatvrdlí bohemáci nedaj určitě za pravdu :D ), ale už tak byl problém uhradit jen ERC. Ale je to taky můj životní sen vidět Ogiera třeba na Pinduli smajlík
4. 11. 2015 14:478 Upraveno 14:49
0 0
Je to mistrovství sveta ne nějaký místní pohár. Dá rozum ze se to jede po celém světe! Taky bych uvítal víc asfaltu ale bohužel. Jinak zrovna Argentina je podle me jedna z nejlepších soutěži celého kolotoče WRC
4. 11. 2015 14:529
0 0
Argentina 2015: 43 startujících a 26 z nich nebyli Argentinci, to fakt nemá úroveň MS
4. 11. 2015 15:5210
0 0
Karlik. Tak v mexiku jsem byl na wrc 2014. Mraky lidi. Atmosfera jsko prase. Lidi fandi. Startovka dobra. Rzty parada. To je duvod proc tam pristi rok jedu znova. Nejlepsi wrc co jsem zazil. Ani finsko te tak nedojme. Argentina ma tusim dve startovky. Jeste spojeny svuj mistrak. Ta ale neni uverejnena na wrc. Argentinu davame letos taky kdyz uz budem v tech koncinach.myslim ze to bude stat za to. Kuprikladu do nemecka uz me nikdo nedostane. Wales bych si odpistil zase ja. Tmavy smutny zavody. Nikam se nedostanes. Jen uzavrena mista. Nelibilo
4. 11. 2015 16:0311
0 0
V mexiku se taky lita kolem 2500 m nad morem. Z pohledu divaka to fakt nepoznate ze mozna urcite tam chybi konik...je to neskutecnej naklad na tech horizontech a prachu. Lidi skanduji. Pilnikuji velice pratelska atmosfera ktera zije az do noci. To ke to co je svet a ne rzty pinduli. To jako fakt ne. ERC dobry...ale. Soudnost chlapci nekdy nekteri. Auta se mi taky libi asphalte verze...ale bokem 20 30 m to fakt nedava nikdo. To je duvod proc je tolik soto. Je to proste zajimavejsi...prasi se. Lita to od kol. Prachova stopa dela dojem. To chteji videt kamery a sponzori nebo ne
4. 11. 2015 16:3012
0 0
Dobrá pánové, tak jinak...pokud máte pocit, že sportovní úroveň soutěží jako je Argentina (40 aut na startu - 15 v cíli) nebo Čína (většina RZ absolutně bez diváků ) má hodnotu a úroveň Mistrovství světa, tak já tedy ne ! A můžete tu psát o marketingu co chcete a boje o nové trhy co chcete.
Rally (FIA) by si měla jednou pro vždy uvědomit jestli chce být na úrovni F1 (několik let se o tomto kroku mluví, aby měla stejnou úroveň a sledovanost) nebo chce "lovit" zákazníky po celém světě za každou cenu i když ta soutěž nemá úroveň.
F1 je show s milióny diváků jak v televizi tak na okruzích. Rally třeba v Číně nebo Argentině je komedií...podívejte se na nějaký onboard z Číny - bez diváků !!!
A když nejsou diváci, tak není zájem sponzorů, nejsou peníze a pořád dokola. A omluva, že jde o budování trhů mě neuspokojí když rally jako sport trpí.
Jde o můj názor a stojím si za ním.
4. 11. 2015 16:4013
0 0
To je asi tak jediny...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!