5. 11. 2015 06:32 − 2045× − 0

Rallye Vsetín pohledem Hejhalových

Léto je již nenávratně pryč a přiblížila se tak i zimní přestávka pro soutěžáky účastnící se mistrovství ČR rallye historických automobilů.

Léto je již nenávratně pryč a přiblížila se tak i zimní přestávka pro soutěžáky účastnící se mistrovství ČR rallye historických automobilů. Poslední soutěží, kde tyto posádky měly ještě šanci získat body do šampionátu, byla rallye Vsetín. Místo, které je rallye více než zaslíbené.

Jednodenní soutěž, v jejíž itineráři by jste našli celkem 8 rychlostních zkoušek (RZ) měřících 70 km, se jezdí po vyhlášených místních „kotárech“. Náročnost místních uzounkých klikatých cestiček z kopce do kopce se spoustou nepřehledných horizontů umocnila ve vyšších nadmořských výškách nepříjemná mlha. Posádky tak měly notně ztížen výhled na všudypřítomné vlhké listí především v blízkosti vrcholu Troják. Zkrátka soutěžácký ráj. I díky tomu, že tyto nádherné tratě částečně kopírují slavnou Barum Rally, se pro účast na této soutěži po dlouhých 8 letech rozhodli bratři Hejhalovi se svou Škodou 110.

Start do těžké soutěže pojala většina posádek raději opatrně. Pravděpodobně zrádné povětrnostní podmínky donutily na RZ2 místního střelce Regera se Škodou 110R k lehké chybě a následné havárii a Hejhalovi byli rázem bez jednoho ze soupeřů. Po půli soutěže figurovali na zajímavě vyhlížejícím 4. místě absolutně, se ztrátou 27,2vt. na silné Porsche 911S Petráska. Petr se v servisní zóně rozhodl dát mechanikům povel k obutí letitých starých dobrých mokrých matadorek a hned na RZ5 se toto rozhodnutí ukázalo jako výborné. Hejhalovi při druhém průjezdu této RZ zajeli 3 nejrychlejší čas a nadělili Petráskovi 14,7vt. V RZ6 zajela Škodovka s Porsche na desetinu shodný čas, ale již na další RZ ukrojili Hejhalovi z náskoku Petráska další 10,3vt. Rázem bylo Porsche na dohled 2,2vt. Na přejezdu k poslední RZ8 zažili bratři menší drama, když po zastavení před železničním přejezdem nemohli dlouho nastartovat svůj soutěžní vůz. Příjezd do poslední časové kontroly naštěstí stihli bez penalizace. Poslední, osmi kilometrovou RZ, která byla bohužel rychlejšího charakteru, prolétlo Porsche Petráska o 12,1vt. rychleji a zdálo se být rozhodnuto. Rally je však nevyzpytatelná. Do té doby vedoucí jezdec Kučera s BMW 318 iS, měl obrovskou smůlu a kvůli technické závadě na motoru svého BMW musel na závěrečném přejezdu do cíle soutěže odstoupit. Hejhalovi se tak posunuli v celkové klasifikaci na třetí místo absolutně a stejná pozice jim patřila i v kategorii 2. Úspěšně tak zakončili již tak skvělou sezónu. V soutěži nakonec zaslouženě zvítězil Budil (BMW 2002 TI), který se celou soutěž přetahoval o vteřinky se smolařem Kučerou. Z druhého místa se radoval zmíněný Petrásek.

Petr a Martin Hejhalovi se tak radují ve své devatenácté aktivní sezóně se svoji nesmrtelnou „Bobinou“ Škodou 110 z již třetího titulu mistra republiky od roku 1997 v kategorii 2.

Titul však nepatří pouze jim. Všichni vědí, že k takovému úspěchu je zapotřebí štěstí, pohodový tým a podpora spousta dalších. Hejhalovi tak na konci této úspěšné sezóny děkují svým věrným mechanikům, kterými jsou Míra, Matěj a Verča Faltysovi, dále děkují za podporu našim rodinám a především sponzorům: AUTOSKLO Servis Rychnov nad Kněžnou, ASSA ABLOY Czech & Slovakia ,s.r.o. Rychnov nad Kněžnou; REBAL s.r.o. Praha, RENOVAK Kostelec nad Orlicí; PODORLICKÉ sodovkárně a ORLICKÉMU TÝDENÍKU. Díky všem a již za pár měsíců se těšíme na novou sezónu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!