Opustí Kubica rally?
Polský deník „Sportovní přehled“ krátce o budoucnosti Roberta a těžkém životě soukromníka.
„Je opravdu dobrý. Je ikonou rally. Je rychlý a má hodně fanoušků. Má pro WRC velkou hodnotu.“ Tak se o Robertovi vyjádřil Jost Capito, šéf VW Motorsport, v současnosti nejlepšího rally týmu světa. Vyjádřil tak všeobecný názor. Robertova talentu i pokroku, který v rally udělal, si všímají i žurnalisté píšící o WRC. Dokonce i jeho soupeři přiznávají, že Robertova účast je pro celé WRC velmi důležitá.
Všichni očekávali, že Robert bude i nadále prohánět svůj vůz po rychlostních zkouškách. Jednal se sponzory, řídil vlastní tým, za zlomky rozpočtů továrních týmů vyhrával čas od času rychlostní zkoušky a bojoval o podia. Odvrácenou stranou této pozice je, že Robert už nechce válčit s větrnými mlýny. „Soukromý tým nikdy neporazí tým tovární. Hodně lidí se ptá proč. Vyhrávám přece rychlostní zkoušky, ale výsledky v celkové klasifikaci se nedostavují…“ Robert se cítí především pilotem a dělá stále méně stále menších chyb. Takových, kterých se dopouští každý pilot, který bojuje o podium. Chybí mu pouze dobře připravený vůz, čili vůz továrního týmu. „Málo lidí si dokáže představit, jaký je rozdíl mezi soukromým a továrním vozem. Já to vím, protože jsem měl příležitost jezdit ve WRC s Citroenem a pamatuji si, jaké to bylo. To neznamená, že nyní jezdím jenom proto, abych se vozil. Snažíme se být co nejlepší. Kromě toho, že jsem investoval do auta, protože nejsem ten typ, který by šetřil na nepravém místě, jezdím prostě tak, abych měl šanci na co nejlepší výsledek. A pořád to nestačí.“
Na otázku, jestli by přijal jakoukoliv nabídku ke startům v továrním týmu, odpovídá Robert krátce: "Ne." Ilustruje to jednáními z konce sezony 2013, kdy měl na stole kontrakt Citroenu. „Nepodepsal jsem ho, protože jsem profesionál a v dané etapě jsem se necítil dostatečně vyzrálým jezdcem.“ O dva roky později však takovou nabídku nemá, přestože vyspěl a plně by si ji zasloužil. Naproti tomu má dostatek nabídek ze závodních kruhů a skončí proto pravděpodobně v příštím roce na okruzích. Chce se opět cítit jako závodník a ne – jak svou situaci sám popisuje – jako „nadšenec", který si soutěžemi nevydělává, ale platí za ně.
Skutečnost, že takový talent nemůže najít místo ve WRC, svědčí o špatných poměrech ve WRC. Capito k situaci Roberta dodává: „Není to až tak jednoduché. V příštím roce se zúčastníme WRC se třemi vozy a mám podepsány kontrakty se třemi piloty. Není to tak, že u vědomí Robertových rychlosti pro něj okamžitě najdeme místo ve voze. Je to spojeno například s otázkou různých sponzorských zájmů. Ale ještě není všem dnům konec.“
Avšak Robert, vědom si své ceny, vypadá rozhodnut. Pokud nedostane dobrou nabídku, ztratí v příštím roce WRC velký talent a především hodně fanoušků.
Ano pro rallye to bude špatné pokud tento střelec odejde. Škoda
Martin jezdí údržbu a reálně bojuje s vozy o třídu níž, bohužel..
Jinak by ale byla škoda o něj v rally přijít!