Jiří Šteg - eWRC.cz
7. 11. 2015 07:20 − 8198× − 11

Opustí Kubica rally?

Polský deník „Sportovní přehled“ krátce o budoucnosti Roberta a těžkém životě soukromníka.

Polský deník „Sportovní přehled“ krátce o budoucnosti Roberta a těžkém životě soukromníka.

„Je opravdu dobrý. Je ikonou rally. Je rychlý a má hodně fanoušků. Má pro WRC velkou hodnotu.“ Tak se o Robertovi vyjádřil Jost Capito, šéf VW Motorsport, v současnosti nejlepšího rally týmu světa. Vyjádřil tak všeobecný názor. Robertova talentu i pokroku, který v rally udělal, si všímají i žurnalisté píšící o WRC. Dokonce i jeho soupeři přiznávají, že Robertova účast je pro celé WRC velmi důležitá.

Všichni očekávali, že Robert bude i nadále prohánět svůj vůz po rychlostních zkouškách. Jednal se sponzory, řídil vlastní tým, za zlomky rozpočtů továrních týmů vyhrával čas od času rychlostní zkoušky a bojoval o podia. Odvrácenou stranou této pozice je, že Robert už nechce válčit s větrnými mlýny. „Soukromý tým nikdy neporazí tým tovární. Hodně lidí se ptá proč. Vyhrávám přece rychlostní zkoušky, ale výsledky v celkové klasifikaci se nedostavují…“ Robert se cítí především pilotem a dělá stále méně stále menších chyb. Takových, kterých se dopouští každý pilot, který bojuje o podium. Chybí mu pouze dobře připravený vůz, čili vůz továrního týmu. „Málo lidí si dokáže představit, jaký je rozdíl mezi soukromým a továrním vozem. Já to vím, protože jsem měl příležitost jezdit ve WRC s Citroenem a pamatuji si, jaké to bylo. To neznamená, že nyní jezdím jenom proto, abych se vozil. Snažíme se být co nejlepší. Kromě toho, že jsem investoval do auta, protože nejsem ten typ, který by šetřil na nepravém místě, jezdím prostě tak, abych měl šanci na co nejlepší výsledek. A pořád to nestačí.“

Na otázku, jestli by přijal jakoukoliv nabídku ke startům v továrním týmu, odpovídá Robert krátce: "Ne." Ilustruje to jednáními z konce sezony 2013, kdy měl na stole kontrakt Citroenu. „Nepodepsal jsem ho, protože jsem profesionál a v dané etapě jsem se necítil dostatečně vyzrálým jezdcem.“ O dva roky později však takovou nabídku nemá, přestože vyspěl a plně by si ji zasloužil. Naproti tomu má dostatek nabídek ze závodních kruhů a skončí proto pravděpodobně v příštím roce na okruzích. Chce se opět cítit jako závodník a ne – jak svou situaci sám popisuje – jako „nadšenec", který si soutěžemi nevydělává, ale platí za ně.

Skutečnost, že takový talent nemůže najít místo ve WRC, svědčí o špatných poměrech ve WRC. Capito k situaci Roberta dodává: „Není to až tak jednoduché. V příštím roce se zúčastníme WRC se třemi vozy a mám podepsány kontrakty se třemi piloty. Není to tak, že u vědomí Robertových rychlosti pro něj okamžitě najdeme místo ve voze. Je to spojeno například s otázkou různých sponzorských zájmů. Ale ještě není všem dnům konec.“

Avšak Robert, vědom si své ceny, vypadá rozhodnut. Pokud nedostane dobrou nabídku, ztratí v příštím roce WRC velký talent a především hodně fanoušků.

Komentářů celkem: 11
7. 11. 2015 11:11
0 0
Bude ho škoda.Je to střelec smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
7. 11. 2015 11:41
0 0
A doufám že to byla jasná odpověď všem těm, co tu haní Martina a tvrdí, že jezdí údržbu.
Ano pro rallye to bude špatné pokud tento střelec odejde. Škodasmajlík
7. 11. 2015 11:53
0 0
Pro mě byl Kubica jediný důvod, proč jsem poslední dva roky ten přebor ošklivých nákupních vozíků vůbec sledoval... A když už nebyly výsledky, tak aspoň dechberoucí průjezdy a pár kultovních onboardů smajlíksmajlík
7. 11. 2015 15:37
0 0
No jo, ale zase nic vlastně, o rozdílech mezi tov. autem a soukromnickým, neřekl. Vždycky se to nakousne a pak si zbytek musím domyslet!
7. 11. 2015 17:31
0 0
Že po něm neskočí ford, to nechápu. Ani Tanak ani Evans nepředvádí nic extra. Otázkou je, nakolik by tovární fiesta stíhala VW a Citroen.
Martin jezdí údržbu a reálně bojuje s vozy o třídu níž, bohužel..
7. 11. 2015 17:45
0 0
ilson po něm nešáhne, protože už poznal, že s Kubicou není snadný pořízení a taky proto, že má velkou spotřebu karoserií na jeden získanej bod, takže asi tak...
7. 11. 2015 19:36
0 0
Má můj nesmírnej obdiv-jak i přes svůj těžkej zdravotní hendikep bojuje. Je to profesionál v tom nejlepším slova smyslu. Jeho růst ve vrcholný rally je enormní. Rozdíl v továrním a soukromém autě vidím hlavně v tom, kolik dat o voze a jeho chování je schopný posbírat-a potom využívat tovární tým a kolik soukromník. Možnosti nastavení aut-různých komponent na autech jsou dnes obrovský-a rozhodují potom zdánlivé detaily. To, že je potom blízko k chybičkám, je nabíledni. Pokud by měl možnosti, které mají tovární jezdci-jak v testování, tak v materiálním zabezpečení, myslím, že těch chybiček by taky dost ubylo. Jak je ovšem zmíněno v článku-chybuje dnes-na téhle úrovni každý-někdy to projde, někdy ne. A držet si svůj tým tak, aby byl konkurenceschopný továrnám-o tom ví svoje třeba Petter Solberg. To je vážně boj s větrnými mlýny!
8. 11. 2015 08:34
0 0
novej - to je votázka, o kolik by měl rychlejší auto. Třeba by tolik neboural. Každopádně by udělal takovou mediální pozornost, že by se to třeba i vyplatilo. Tam je spíš problém ve sponzorech....
8. 11. 2015 09:40
0 0
pánové, jako první jsem napsal: "Wilson po něm nešáhne, protože už poznal, že s Kubicou není snadný pořízení", až potom o chybách a karoseriích a tak na tom nemám co měnit smajlík
8. 11. 2015 10:52
0 0
Do GRUPA LOTOS vstoupil i ruský investor.....tam bude hlavní problém. Pro takovouhle společnost dát milion dva za tovární sedačku nebude až takový problém...ale v Lotosu se mění struktury a tím se podle mě zmenšuje i tok peněz...smajlík
8. 11. 2015 16:19
0 0
Když tak nad tím přemýšlím, tak nevím, jestli by mu auto, který má třeba o 15 koní víc, při jeho zkušenostech, k bedně nebo spolehlivým výsledkům pomohlo. Asi fakt myslel tov. zázemí, přístup k test. datům, aj.
Jinak by ale byla škoda o něj v rally přijít!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!