Waldviertel Rallye – komentář

Soutěž v okolí městečka Horn nedaleko hranic s naší zemí patřila v minulosti k významným podzimním soutěžím

Asfalto-šotolinová soutěž v okolí městečka Horn nedaleko hranic s naší zemí patřila v minulosti k významným podzimním soutěžím a na jejím startu se scházeli zajímaví jezdci z různých koutů Evropy. Tuto dobu ale odvál čas a závěrečný díl rakouského mistrovství dost strádá a dokonce se začíná nahlas hovořit o jeho úplném konci. Vloni ještě soutěž na poslední chvíli spasilo zařazení do maďarského mistrovství, ale letos k ničemu takovému nedošlo a na startovní listině se to dost ošklivě podepsalo. Vstříc necelým 150 kilometrům vytýčeným na atraktivních tratích s asfaltovým i šotolinovým povrchem se vydalo pouhých 48 dvojic. Jako obvykle v Rakousku platil za největšího favorita Raimund Baumschlager se svou Škodou Fabia R5.

Rakouský vicemistr Michael Böhm tentokrát do soutěže nenastoupil s tradičním Suzuki Swift Super 1600, ale poprvé si vyzkoušel čtyřkolku. S Fordem Fiesta Super 2000, jaký předtím pilotoval Herman Neubauer, skončil těsně pod stupni vítězů. Nejlepším zajetým časem byl druhý nejrychlejší na první sobotní zkoušce a posun na čtvrté místo v úplně posledním testu. Na páté se tak v úplném závěru propadnul Niki Mayr-Meinhof, pilot okruhových GT, který si na Waldviertel přijel vyzkoušet Ford Fiesta R5 týmu Beppa Harracha. Příští rok by se dokonce tento okruhář mohl na rakouské soutěžní tratě podívat častěji. Premiéra v soutěžním Fordu se mu dařila na výbornou, když se v krátké páteční etapě stal nejbližším soupeřem vedoucího Baumschlagera. Druhý den ale v RZ 7 chyboval, poškodil vůz a o skvělou druhou příčku přišel.

S druhou Fiestou R5 stejného týmu absolvoval Waldviertel Rallye další debutant ve čtyřkolce, ze startů s historickým Porsche známý Karl Wagner. Nebýt problémů na osmém testu, mohl se umístit ještě o příčku výše, takhle to bylo jen sedmé místo před Juliem Tannertem s Opelem Adam R2. Dobrý start do soutěže zaznamenal pilot třetího Fordu Fiesta R5 József Trencsényi, když byl na začátku třetí. Pak ale přišlo vyloučení a Maďar zůstal mimo hru. Christian Mrlik před rokem na severorakouských tratích slavil senzační vítězství. Letos se mu sice tento úspěch obhájit nepodařilo, ale až do posledních kilometrů bojoval o druhé místo. Se závěrečnou Power Stage se ale lépe popasoval maďarský pilot Mitsubishi Lancer EVO IX Attila Rongits a místního borce s Imprezou v boji o druhé místo o 4,1 sekundy porazil. Od začátku do konce se na první příčce jako obvykle držel Baumschlager a v cíli si připsal už sedmý místní triumf.

Výsledky této rakouské rally

Konečný stav rakouského šampionátu: 1. Baumschlager 209, 2. Böhm 83, 3. Neubauer 60, 4. Grössing 38, 5. Wollinger 36, 6. Schuberth-Mrlik 31, 7. Kajetanowicz 28

Komentářů celkem: 1
13. 11. 2015 08:10
0 0
Jelikož video mi portálem jen prolítlo, dovolím si přidat sem.
https://www.youtube.com/watch?v=1-LKQ7FLCtw
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!