Jiří Šteg - eWRC.cz
9. 11. 2015 18:25 − 3493× − 0

Ogier: Kubica by nám chyběl

Polský deník „Sportovní přehled“ zveřejnil rozhovor s Ogierem. Nejen o Kubicovi.

Polský deník „Sportovní přehled“ zveřejnil rozhovor s Ogierem. Nejen o Kubicovi.

PS: Sezóna se chýlí ke konci a Robert Kubica prohlásil, že pokud by měl pokračovat v rally za současných podmínek, tak by to nejspíše neudělal. Co byste mu poradil?

SO: Robert je velký kluk a nepotřebuje mé rady. Jsem přesvědčen, že to pro něho nebyla snadná sezona a chápu, že jako soukromník to má ještě těžší. V minulosti kdy jezdil F1 viděl, co znamená profesionální prostředí, profesionální tým. A ví, jaký je to rozdíl proti soukromému týmu. V rally má hodně potíží. Především – nechci říci se svým handicapem, protože vím, jak toto slovo nemá rád – ale má problém s rukou a to jej jistě stojí hodně. Jsem absolutně přesvědčený, že to má vliv na jeho výsledky a některých chyb se dopustil vlastně z tohoto důvodu. Pokud si to spojíme s tím, že provozuje vlastní tým, pak je jasné, že čelil velké výzvě. Doufám, že s námi zůstane. Je to fajn chlap, férový soupeř. Stýskalo by se nám.

Byl jste v situacích, kdy jste mohl vyhrát více soutěží, ale nedostal jste příležitost, kterou byste si zasloužil. Jak se s tím dá vyrovnat?

Nechci se pouštět do žádných polemik. Co se stalo v minulosti, ať tam zůstane. Jsem spokojený s průběhem celé své kariéry. Ale jak jsem řekl, rozumím Robertově frustraci, protože on ví, co je profesionální tým a ví, jak je to mimo takový tým těžké. Problém je v tom, že v rally existuje jen malá šance mít profesionální smlouvu.

Jste trojnásobným mistrem světa. Nechybí Vám větší motivace?

Samozřejmě miluji velké bitvy a několik jsem jich již v kariéře zažil. Abych byl upřímný, rád bych jich zažil více, ale na druhé straně rivalita tady stále existuje a berouc v úvahu pravidla musím bojovat velmi tvrdě, abych zůstal na čele. Nevyhrávám snadno. Vím, jaké riziko musím podstoupit, abych zůstal na této úrovni. Neměl bych nic proti tomu, aby bylo více kandidátů na vítězství, protože by to bylo dobré pro sport, ale když slyším, že neexistuje skutečné závodění, myslím, že to je nedostatek úcty k ostatním pilotům. Pořád to je mistrovství světa a většina pilotů je na velmi vysoké úrovni. Většina z nich by uspěla v jakýchkoliv jiných šampionátech, pohybovali by se na čele. Pokud si budu chtít udržet svou pozici, budu muset tvrdě bojovat.

V poslední době se ve WRC objevilo několik kontroverzních témat, například ostré výroky pilotů k tématu bezpečnosti na nočních RZ v Austrálii nebo na deštěm zaplavené Korsice. To Vy jste zorganizoval setkání pilotů se šéfem FIA Jeanem Todtem?

Ano, asi to začalo ode mne, ale byli jsme jednotní. Všichni piloti byli rádi, že se takové komorní setkání událo. Je to totiž nejsnadnější způsob, jak si porozumět – přímo a z očí do očí. A není tak snadné se setkat s lidmi jako je Jean Todt, který je pořád velmi zaneprázdněn. Několik pilotů vzneslo konkrétní otázky, které chtěli prodiskutovat. Jean Todt byl velmi otevřený. Vše si vyposlechl a již také navrhl několik řešení našich požadavků.

Byly to i otázky týkající se nočních šotolinových RZ?

Někteří piloti takové otázky vznesli. Moje otázka mířila na pneumatiky. Chtěl jsem, abychom měli bezpečné pneumatiky na mokro, které nyní nemáme. Ale ano. Hovořili jsme i o nočních šotolinových zkouškách.

Hrajete, jako trojnásobný mistr světa, důležitou roli.

Jsem ve WRC už hodně let a je přirozené, že lidé – a nemusí to být jen ti s nejlepšími výsledky – ale právě lidé s rozsáhlými zkušenostmi z WRC, hovoří s jinými. Je normální, že mladí jsou více zdráhaví, možná se stydí. Já jsem otevřený a přímý. Pokud mám problém, rád o něm hovořím. A tento problém se dotýká všech pilotů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!