12. 11. 2015 07:20 − 1182× − 0

José-Pedro Fontes portugalským šampiónem

Letošní ročník se mohl pochlubit opravdu strhujícím soubojem o titul mezi dvěma jezdci až do konce.

Portugalský šampionát po letech strádání začal znovu nabízet atraktivní podívanou, o kterou se postaral hlavně nebývalý příval nové techniky v podobě speciálů R5. Letošní ročník se navíc mohl pochlubit opravdu strhujícím soubojem o titul, na který si před závěrečným dílem stále dělali zálusk dva jezdci. A finále to bylo opravdu důstojné, ostatně odehrálo se na tratích v Algarve, na kterých se ještě v loňském roce proháněli nejlepší světoví piloti. V pozici lídra šampionátu tam přijel José-Pedro Fontes, který spojil síly s portugalským zastoupením značky Citroën a stal se za volantem DS3 R5 jejich oficiálním jezdcem. Ricardo Moura se o žádnou takovou podporu opírat nemůže, v jeho prospěch však hovoří několik titulů z posledních let a také spolehlivější technika Ford Fiesta R5. Se spolehlivostí jezdce to už tak slavné není a hlavně kvůli havárii na Madeiře přijel Azořan do Algarve s mankem 9,5 bodu. Potřeboval tak svého soka porazit a ještě doufat, že ten skončí nanejvýše třetí. V Portugalsku se počítají i body za vyhrané rychlostní zkoušky, takže nešlo dopředu přesně říct, jaká pozice na titul stačí. To se odvíjelo teprve od průběhu Rali Casinos do Algarve.

Nejrychlejší vstup do soutěže podle očekávání zaznamenal Moura, který vyhrál první odjetý test. V tom druhém pak dosti překvapivě zvítězil Carlos Vieira za volantem Fordu Fiesta R5. Nováček v portugalském šampionátu byl ve většině letošních soutěží k vidění za volantem Porsche 997 GT3 a teprve v předposlední Rali de Mortágua přesedlal do Fordu Fiesta R5. S touto technikou se očividně velmi dobře sžil a stal se naprostou senzací první etapy Rali Casinos do Algarve. Ze čtyř rychlostních zkoušek tři vyhrál a dostal se o 4,9 sekundy před Mouru. Ten z rychlosti Vieiry hlavně díky porážkám v jednotlivých zkouškách určitě neměl moc velkou radost. Do karet jezdce Fordu ale nahrávaly potíže Fontese s brzdami, který kvůli nim ztrácel a po sobotě mu patřilo až čtvrté místo za Pedrem Meireles se Škodou Fabia R5.

Zatímco v sobotu Vieira zářil, v neděli hned na prvním testu jeho senzační jízda málem skončila. Fiesta R5 se dostala mimo trať a ze spolujezdcových dveří toho na autě moc nezbylo. Naštěstí se nikomu z posádky nic nestalo a navíc byl Ford schopen další jízdy. Vieira se však kvůli tomu propadnul až na páté místo. Moura se tak vrátil na první příčku, ale vyhráno rozhodně neměl. Stále totiž záleželo, kam až se ve výsledcích dostane Fontes. V RZ 6 se sice posunul na třetí místo, ale to mu stále k titulu nestačilo. Meireles na jezdce Citroënu měl náskok 40,4 sekundy, což vypadalo nadějně. V následující předposlední zkoušce ale musel úřadující mistr u své Fabie měnit kolo a tím vlastně rozhodnul o svém nástupci. Fontes se vyhoupnul na druhé místo a s těsným náskokem 1,5 bodu nakonec získal letošní titul, v portugalském mistrovství svůj první. Mourovi tedy ani čtvrtý letošní triumf nestačil. Velmi zajímavý ročník portugalského mistrovství skončil a nezbývá než doufat, že ten následující nabídne minimálně stejně napínavé souboje.

Výsledky této rally portugalského šampionátu

Konečný stav šampionátu: 1. Fontes 164, 2. Moura 162,5, 3. J. Barros 99, 4. Meireles 81, 5. Martins 80,5, 6. Lopes 69

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama