RALI CASINO DA PÓVOA 2006

Úvodním podnikem Rali Casino da Póvoa odstartovalo portugalské mistrovství v rally.

1. podnik Mistrovství Portugalska, 24. – 25. února, Póvoa da Varzim, sníh a bláto, 7 RZ (2 zrušeny) – 114 km, posádky (start/cíl) – 63/51


Během zimní pauzy, jak bývá ve všech šampionátech zvykem, došlo i v Portugalsku k několika změnám ve složení týmů a přechodům předních jezdců k jiným značkám. To se nedotklo úřadujícího mistra Arminda Araúja, který si na sebe opět oblékl overall týmu Mitsubishi Portugal a do sezóny vystartoval s loňskou "osmičkou". Ani jeho největší rival Fernando Peres nic neměnil a zůstal věrný stejnému vozu. To samé se dá říct o Ricardo Teodósiovi, který ale již na do MS kandidátské Rali de Portugal hodlá vystartovat s EVO IX. S Mitsubishi, kterých do prvního podniku odstartovalo 11, se hodlali poprat jezdci konkurenčního Subaru. Z jejich pětičlenného pole měl hrát jednoznačně prim portugalský ex-mistr Miguel Campos, který po pěti úspěšných letech opustil Peugeot Silver Team. Během nich zažil příjemné chvíle za volantem 206 WRC, s nímž hned při debutu na Rali Vinho da Madeira 2001 dojel druhý za týmovým kolegou Adruzilo Lopesem, okořeněné titulem mistra své země 2002 a vicemistra Evropy 2003. Byly tu ale i méně příjemné okamžiky. Když chtěl s tímto vozem v roce 2002 vstoupit do MS, byl usvědčen z nepovoleného tréninku a jeho pouť šampionátem skončila, respektive byla o dva roky odložena. A právě před dvěma roky poprvé usedl do vozu 206 Super 1600, se kterým si užil dost technických potíží i rychlých časů, z nichž je třeba jmenovat například bronz z loňské Madeiry. V týmu Peugeotu letos bude chtít na loňské výtečné výsledky určitě navázat mladík Bruno Magalhaes. Je letos jediným oficiálním pilotem lvů a tak jeho vozu bude jistě věnována maximální péče.

U druhé francouzské značky účastnící se portugalského mistrovství, Citroenu, došlo k bratrské výměně. Místo Adruzila Lopese do C2 usedne Vitor, který v minulosti za tento tým již závodil. Největší pokrytí kategorie Super 1600 bude mít Renault, kde Pedro Matose-Chavese nahradil Madeiřan Vitor Sá. V celém šampionátu se objeví i José-Pedro Fontes a na asfaltech pak Carlos Matos. Nepříliš úspěšné účinkování z let minulých ukončil team Volkswagen. Jeden z bratrů Meirelesů se má v průběhu sezóny objevit s Mitsubishi. Posledním zástupcem kategorie Super 1600 tak je Opel Corsa. Nebude jej však pilotovat jako předloni Evandro Bernardes, ale Luis Alexandre.


Foto: rallyes.net

Nyní již k průběhu samotné soutěže. V úvodní superspeciálce v ulicích města Póvoa da Varzim, která se jako jediná ze všech testů jela na asfaltu, zvítězil za umělého osvětlení Armindo Araújo. Karty se ale měly začít rozdávat až druhý den ráno… To by však nesmělo v noci hustě sněžit. Zkoušky se tak staly jen těžce průjezdnými, bláto střídal občasný sníh, a všichni zúčastnění si mohli zavzpomínat na světovou Tap Rali de Portugal 2001. Hlavní dva testy o celkové délce 65 km, tvořící tedy více než polovinu celé soutěže, byly zrušeny a na dalším se některé posádky kvůli zatarasení cesty Fernando Peresem také vůbec nesvezly. Trať z předních jezdců opustil na RZ 4 i Ricardo Teodósio. Na zbylém torzu soutěže, které se jelo, si s přehledem Araújo i přes defekt udržel vedoucí postavení a svého letos hlavního rivala v boji o titul Campose na nejnovějším Subaru porazil o necelou půlminutu. Třetí místo a vítězství mezi "šestnáctkami" získal o 1,3 sekundy Bruno Magalhaes před José-Pedro Fontesem.


Foto: pregoafundo.com

Již přespříští týden je na programu Rali de Portugal, kde se objeví i několik jmen známých z MS. Jako předjezdec se má představit Daní Sordo s Xsarou WRC, v poli pak budou závodit s produkčními imprezami Daniel Carlsson, Markko Martin, Janne Tuohino, Patrick Flodin či Rui Madeira. Poslední jmenovaný by právě zde měl odstartovat svou účast v národním mistrovství.

Pořadí v cíli
1. Armindo Araújo – Miguel Ramalho Mitsubishi Lancer Evo VIII MR
2. Miguel Campos – Carlos Magalhaes Subaru Impreza WRX STI N12+28,6
3. Bruno Magalhaes – Paulo Grave Peugeot 206 S1600 +1:53,0
4. Jose Pedro Fontes – Fernando Prata Renault Clio S1600 +1:54,3
5. Valter Gomes – Joao Jardim Pereira Mitsubishi Lancer Evo VII+2:24,6
6. Carlos Guimaraes – Nuno Gomes Mitsubishi Lancer Evo VIII +2:32,8
7. Vitor Lopes – Jorge Henriques Citroen C2 S1600 +2:48,0
8. Vitor Pascoal – Pedro Barbosa Subaru Impreza WRX STI N12 + 3:38,6
9. Antonio Rodrigues – Jorge Carvalho Peugeot 206 GTi+3:57,2
10. Mex Machado Santos – Antonio Costa Peugeot 206 GTi+4:05,5
Komentářů celkem: 3
FocusWRC06
6. 3. 2006 19:211
0 0
GOOOOOOOOOOO MARKKO GOOOOOOOOO nech ti to vyjde si moj kon...........
6. 3. 2006 20:112
0 0
P206 Gti? Nevíte někdo něco více o tomhle autě?
8. 3. 2006 13:353
0 0
něco jako Fabia cup ale s Pežotama...i kdyz trochu nadupanější...Jinak souhals s FocusemWRC06!!!!!!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!