První zkušenost s hroty pro Pohnera s Husákem
Sezónu MČR ve sprintrally 2006 zahájila Rally Vysočina, která se konala v Okříškách a blízkém okolí. Na startu premiérového závodu nechyběla ani posádka týmu Motor Team Macek – Karel Pohner se spolujezdcem Honzou Husákem, kteří usedli za volant vozu Suzuki Swift Gti třídy N1.
Rozmary počasí přidělaly vrásky na čele všem startujícím. Ačkoliv se týden před soutěží zdálo, že po sněhu nebude ani památky, večer před soutěží mělo dle předpovědi vydatně sněžit. Nakonec co večer napadlo, tak během soutěže zase roztálo. Počasí rozpoutalo mumraj především v servisní zóně, kde „bohatší“ týmy připravily sady různých pneumatik. Ne všichni si ale mohli dovolit tak velký výběr. „Páteční prolog v centru Třebíče jsme odjeli na „slikách“,“ říká s odstupem Karel Pohner.
Foto: Petr Sagner, eWRC.cz
Sobotní zasněžená a zledovatělá trať ale nedovolovala žádný risk, a tak na Swifta šly sériové zimní pneumatiky s milimetrovými hroty.
Na získávání zkušeností ale není na sprintech prostor. Pro dobré umístění bylo třeba přidat, a tak Karel s Honzou začali pořádně „tahat“. „Z následujících 8 rychlostních zkoušek jsme jich 5 vyhráli. Ztráta z prologu a první RZ ale byla příliš velká, a tak se nám Přibyla nepodařilo dohnat. Skončili jsme ale druzí (celkově 32.), což je pěkný výsledek, zvláště když jsme jeli na hrotech poprvé.“
Určité rozpaky panovaly tradičně kolem přidělování startovních čísel. Nepříjemně se to dotklo zejména tříd A5 a N1, kterým byly přiděleny pozice až v závěru startovního pole bez ohledu na umístění v minulých soutěžích. Karel Pohner si na toto téma neodpustil jednu poznámku. „Podívejte se do celkových výsledků – startovní čísla 50-52 se umístila celkově od 13. do 17. místa, 69-71 těsně za první třicítkou.“
S výkonem i výsledkem na prvním sprintu ale panuje spokojenost a posádka Motor Teamu Macek se už teď teší na druhý závod sezóny, kterým bude Rally Hustopeče v polovině dubna.
Foto: Petr Sagner, eWRC.cz