Josef Koukola - eWRC.cz
25. 11. 2015 14:08 − 4081× − 0

Matyáš Homola a Rally Talent 2016

Účastníkem projektu AČR Rally Talent 2016 byl i Matyáš Homola, student ČVUT v Praze.

Účastníkem projektu AČR Rally Talent 2016 byl Matyáš Homola, student ČVUT v Praze, který má jeden cíl a tím je jezdit rallye. Matyáš se narodil 13. prosince 1995, bydlí v Buštěhradě a zúčastnil se pouze prvního kola tohoto projektu, protože do dalších kol nepostoupil. V minulosti se věnoval freestylu na horských kolech, má rád snowboarding a občas si zajezdí na koni.

Zajímá jej motoristický sport, především rallye a nejraději sleduje mistrovství světa WRC. Fandí také dálkovému závodu v rallye, a to Rally Dakar. Mimo rallye sleduje i jiné oblasti motorsportu a zaujal jej závod 24 hodin Le Mans. Velkou averzi má vůči současné Formuli 1. Hodně se zajímá i o historii motorsportu, především o začátky rallye, také o vývoj a ukončení skupiny B. Také sleduje historii formulí a zlatou éru DTM. Svůj volný čas věnuje především svému BMW E21 jménem Colette. Téma Rally Talent 2016 bylo hodně diskutováno na internetu a já jsem se rozhodl poslat Matyášovi několik otázek.

Matyáši, proč jsi se přihlásil do Rally Talentu 2016?

Tak v Rally Talentu jsem viděl příležitost ke svému snu, kterým je jezdit rallye a této příležitosti jsem chtěl využít.

Řekni mi něco o tvé krátké motoristické kariéře?

Můj úplně první závod byl sprint na srazu historických Volkswagenu Brouků, na pražském Vítkově, a to v loňském roce asi měsíc po získání řidičáku. Té samé akce jsem se zúčastnil i v letošním roce, navíc ve skupinách 1200 ccm a 1600 ccm, ale vyhrál jsem pouze jeden duel a nijak jsem se neumístil. V letošním roce jsem si také, proti vůli rodičů (a vlastně celé rodiny), pořídil (za peníze na vysokou školu) své první auto. S tímto autem plánuji účast v několika vybraných závodu do vrchu, v kategorii historiků, v seriálu EDDA Cupu a podobných akcích. Právě na vrchařské sérii EDDA Cupu jsem se letos zúčastnil svých prvních velkých závodů a to s VW Polo a upraveným BMW E30 Coupe. Za tuhle příležitost, především za půjčení auta, jsem nejvíce vděčný závodnické rodině Urbánků.

Máš nějaký vzor v motoristickém sportu?

Tak vzor nemám, ale mám své oblíbené jezdce. Mezi ně patří Jim Clark, Jack Brabham, James Hunt a možná i ten Lauda. Ale v rallye to jsou Walter Rohrl, Michele Mouton a Colin McRae. Za zmíňku stojí jeden jezdec, nejen herecká legenda, a tím je Steve McQueen. Ze současnosti mezi mé vzory patří Mikkelsen, Latvala, Meeke a fandím Martinovi Prokopovi.

Jaké výsledku si nejvíce ceníš?

Asi jediným měřitelným výsledkem bylo čtvrté místo na posledním závodě MČR v autoslalomu v kategorii junior.

Jel jsi MČR v autoslalomu, vlastníš licenci?

Ne, nevlastním žádnou licenci.

Svůj volný čas věnuješ svému BMW E21. Jak zvládáš údržbu a opravy tohoto auta?

Běžnou údržbu auta jako tak zvládám sám, ale náročnější úpravy a opravy vozu spíše teoreticky. Se vším mi pomáhá starší kamarád,mnohem zkušenější a úspěšnější závodník, Standa Urbánek.

Jezdíš závody do vrchu, přihlásil jsi se do Rally Talentu 2016 a rally si ještě nejel. Plánuješ vstup do tohoto odvětví motorsportu ?

Tak plánuji vstup do rally a chtěl bych se v příštím roce zúčastnit známého závodu, kterým je Prague Revival 2016. A v tomto závodě si chci vyzkoušet své BMW E21 a na sedadlo spolujezdce se posadí Standa Urbánek.

Účastnil jsi se prvního kola Rally Talentu 2016, s jakým autem?

Zúčastnil jsem se se sériovým padesátikoňovým Volkswagenem Brouk 1,6i .

Jak probíhalo probíhalo první kolo projektu Rally Talent 2016?

Z důvodu vysoké účasti soutěžících se teoretické části zúčastnil jen užší výběr jezdců. Já jsem se zúčastnil pouze praktické části.

V té jsme byli nejdříve předem seznámeni s tratí vystavěnou Václavem Pechem na letišti v Hoškovicích. (Trať byla poměrně rychlá a na některých místech sem brzdil těsně před řazením čtyřky, což je u brouka stejně jen okolo 85km/h ). Po dvou tréninkových jízdách jsme se každý zúčastnil dvou ostrých měřených jízd. Na trati bylo několik komisařů včetně Václava Pecha, kteří posuzovali jízdní styl, volbu stopy apod. Jedním, ale ne hlavním, kritériem byl samozřejmě i dosažený čas.

Vše probíhalo poměrně hekticky a do poslední chvíle jsem ani neměl s jakým autem se zúčastnit. Nakonec jsem se ale rozhodl, že se přeci jen nevzdám a aspoň to zkusím už jen z recese. Po registraci, zaplacení startovného a pojistného, obdržení startovního čísla se jezdci seznamovali s tratí nejdříve pěšky a poté průjezdem v závěsu za pořadatelským vozidlem. Poté se odstartovaly tréninky a následovaly ostré jízdy. Až na trati mě překvapilo, jak lehounký Volkswagen s motorem za zadní nápravou a pohonem zadních kol, poměrně pružně reaguje na plyn, vcelku obratně se proplétá mezi kuželkami a že s ním není nejmenší problém vyjet ze zatáčky bokem. Musím říct, že jsem si každou jízdu užíval i bez ohledu na zajeté časy a držení ideální stopy. Po ostrých jízdách si pořadatelé vybrali přibližně deset soutěžících kteří postoupili k teoretické časti, kterou měl tvořit pohovor, ve kterém měli účastníci prezentovat sebe a svoje plány v motorsportu.

Jaký máš všeobecný názor na tento projekt Autoklubu a byl pro tebe přínosem ?

Přijde mi, že je to bezvadná příležitost pro kluky jako jsem já, kteří nepochází z tradičních závodnických rodin a nebo případně nemají takové finanční zázemí, aby se mohli motosportu více věnovat a mají svůj sen který si snaží splnit. Za sebe musím říct, že to pro mě přínos byl a jsem rád, že jsem se zúčastnil. Získal jsem novou zkušenost a kontakty, užil jsem si i samotnou praktickou část.

Určitě vnímáš reakce na výsledky tohoto projektu a jaký na to má názor účastník tohoto projektu?

Všiml jsem si reakcí a komentářů převážně na Facebooku, jak k průběhu soutěže, tak i ke konečnému výsledku. Bohužel nemůžu posoudit zda je kritika rozhodnutí pořadatelů oprávněná. Ale u soutěží, kde se neposuzuje pouze měřitelný výsledek, je vždycky problém s různými spekulacemi (většinou ze strany „ukřivděných“ soutěžících). Za sebe můžu říct, že jako účastníci jsme byli zezačátku překvapeni, že se na start v Hoškovicích mají postavit Subaru Impreza spolu se Škodou Favorit, nebo můj brouk na veteránských SPZ proti Mitsubishi Lancer. Každopádně po vyhlášení výsledku z našeho kola se ukázalo, že opravdu nevyhráli jezdci s nejrychlejšími a nejdražšími auty, ale ti, kteří přesvědčili pořadatele svými schopnostmi.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!