Valentino Rossi králem Monzy

Po skončení mistrovské sezóny se ve většině zemí odehrávají různé show určené hlavně pro pobavení diváků.

Po skončení mistrovské sezóny se ve většině zemí odehrávají různé show určené hlavně pro pobavení diváků a svezení partnerů týmů. Nejdále v pořádání takových akcí došli v Itálii, kde se už několik let odehrává takřka plnohodnotná třídenní soutěž s celkem 160 ostrými kilometry. Jelikož je trať vytýčená na trati okruhu Monza a obslužných komunikacích, jedná se o relativně bezpečné soutěžení. Do výkonných speciálů WRC si tam tak troufnou sednout i jezdci z jiných odvětví motoristického sportu. Pravidelným účastníkem a obhájcem už několika triumfů je i Valentino Rossi, který letos znovu usednul do Fordu Fiesta WRC z M-Sportu. Se stejným vozem se představil i jeho někdejší mechanik a manažer týmu Roberto Brivio. Jedné stopě se profesně věnuje i Tony Cairoli, který rovněž přijal možnost startovat na Monze s WRC, Citroënem DS3. To Vitantonio Liuzzi sice závodí v autě, ale soutěž si na italském okruhu s Fordem Focus WRC vyzkoušel vůbec poprvé.

Nejpočetněji jsou samozřejmě na startu zastoupeni profesionální soutěžáci a za hlavní hvězdu mezi nimi letos jednoznačně platil tovární jezdec Hyundai Thierry Neuville. V první zkoušce sice Belgičan několikrát při brždění zablokoval všechna kola a zajel až třetí čas, ale od druhé už celému pořadí vévodil. Předchozí lídr Cairoli za tmy chyboval v poslední šikaně a propadnul se na třetí místo. Sobotní dopoledne už jezdci i20 WRC tak dobře nevyšlo. V prvním testu sice zajel nejrychleji, ale porazil retardér a kvůli pětisekundové penalizaci se propadnul na druhé místo. V následující monstrózní zkoušce o délce 44 kilometrů Neuville doplatil na nevhodné gumy Michelin z MS, na kterých na soupeře prostě neměl. V průběžném pořadí se s odstupem přes půl minuty propadnul až na páté místo za druhého pilota Hyundaie Alessandra Boscu. Nejlépe se s dlouhým testem dokázal vypořádat Rossi a na čele průběžného pořadí si vybudoval komfortní náskok 19 vteřin na Cairoliho.

Po propadu pilota Fordu Fiesta WRC Alessandra Perica na konec top ten spolu oba jezdci Hyundaie bojovali o nejnižší post na pódiu. Neuville kvůli špatným gumám držel s konkurenty krok pouze na kratších zkouškách a stejně jako v pátek se mu povedl večerní test. Na třetím místě ale před závěrečnou etapou stejně zaostával o 40 sekund. Rossi zde vloni během sobotní etapy přišel o šanci na vítězství ve prospěch pozdějšího vítěze Roberta Kubici, ale tentokrát si v té samé etapě vybudoval důležitý náskok půl minuty na Cairoliho. Mistr světa v motokrosu mohl na útok na hvězdu MotoGP zapomenout, zato si ale musel krýt záda před Neuvillem. Obzvlášť, když se v neděli ráno jeho náskok smrsknul na pouhých 3,2 sekundy. Největší smůla v podobě explodované levé zadní gumy postihla Cairoliho v závěrečném testu celé soutěže. Pilot DS3 WRC si alespoň spravil chuť vítězstvím ve finále odpolední paralelní Masters Show. Vítězství v samotné soutěži ale pro sebe už počtvrté získal Rossi, na druhé místo se na konci rally dostal Neuville a třetí do cíle dojel Brivio. I díky tomu, že v posledním testu zahořel Focus WRC Fabrizia Fontany a u Fiesty WRC Tobia Cavalliniho odešla poloosa, do top ten nakonec vklouznul formulový pilot Liuzzi.

Výsledky Rally Monza

Komentářů celkem: 3
Raf
1. 12. 2015 09:061
0 0
44 km RZ na obsluznych komunikacich? Uff.
1. 12. 2015 13:542
0 0
Nevíte náhodou někdo, proč měly všechny Citroeny WRC českou SPZ? Náhoda nebo se pod tím něco skrývá?
1. 12. 2015 15:593
0 0
Hledal bych za tím spolupráci D-Maxu a Profika Karla Trněnýho
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!