Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
30. 11. 2015 11:01 − 6998× − 19

Eric Camilli novým továrním jezdcem M-Sportu

U Britského M-Sportu nezůstal ani jeden z letošních jezdců a nově za něj pojedou Mads Ostberg a Eric Camilli.

Nováčkem k kokpitu Fordu Fiesta RS WRC je Eric Camilli, který nemá příliš zkušeností se světovým šampionátem, vždyť premiéru si odbyl v Německu 2014 s Citroenem DS3 R3T. Letos pak absolvoval osm startů za volantem Fiesty R5 ve WRC2, kde nasbíral 49 bodů a celkově skončil na 10. příčce. I přes to si jej v M-Sportu vybrali jako další z nadějných talentů motorsportu a tým věří, že před Francouzem stojí velká budoucnost a možnost dlouhodobého jezdeckého růstu. "Erikovy zkušenosti se soutěžemi MS jsou malé, ale věřím, že má vše, co dělá budoucího světového šampiona. Už prokázal jak rychle si dokáže zvyknout na nové auta a soutěže a myslím, že se bude rychle zlepšovat. Nad výběrem jezdců jsme se hodně napřemýšleli a myslím, že nás čeká velmi zajímavá sezóna. Tým je motivován jako nikdy a všichni se těšíme na objevování toho, čeho jsou naši noví jezdci schopní dosáhnout," říká k angažmá nových pilotů Malcolm Wilson.

"Tohle je pro mě úžasná příležitost a jsem nesmírně hrdý na to, že v roce 2016 budu součástí týmu M-Sportu. Nemohu se dočkat až začneme. Tento týden budeme mít první test a už se těším na seznámení s týmem a autem. Absolvoval jsem jen pár světových soutěží, takže přiznávám, že mám obrovské štěstí, že jsem dostal takovouto šanci. Malcolm je velkou osobností MS a jeho důvěra ve mě vložená pro mě znamená mnoho, je to něco fantastického," neskrývá nadšení nová posila M-Sportu Eric Camilli ze svého angažmá pro rok 2016.

"Prioritou pro příští rok bude poznávat úroveň na jaké se jezdí s vozem specifikace WRC a učit se s Fiestou. Vím, že bude rychlá – rychlejší než cokoliv jsem doposud řídil, takže budu muset jít krok za krokem a tvrdě pracovat na zlepšení každé schopnosti, která tvoří jezdce světové třídy," říká dále ke svým plánům Eric Camilli a dodává, "chci odvést co nejlepší práci, ale vím, že ze začátku na sebe nesmím příliš tlačit. Jsem hodně motivovaný, ale vím, že každý jezdec odněkud začínal a že budu potřebovat čas abych byl konkurenceschopný na té nejvyšší úrovni. Je to pro mě fantastická šance a chtěl bych poděkovat Malcolmovi a celému M-Sportu. Každý mě tu vítal a rád bych jim dělal radost tím, jak se budu jako tovární jezdec zlepšovat," uzavírá francouzský mladík.

Komentářů celkem: 19
30. 11. 2015 11:51
0 0
Malcolm se asi zbláznil .. Do Evanse investoval 3 roky a když se začali pomaličku dostavovat výsledky tak ho odstřihne a vezme si zas úplného nováčka ... Pro rally sport je to jedině dobře ale pro M-Sport si myslím že ne
30. 11. 2015 11:57
0 0
No jestli Camilli nepřináší peníze od Toyoty co si ho nechá jako svého továrního jezdce sbírat kilometry v MS tak se tomu výběru hodně divím smajlík.
30. 11. 2015 12:21
0 0
Prý stále probíhají jednání mezi Evansem a M-Sportem, co dál.
30. 11. 2015 12:25
0 0
Souhlasím s haqem, myslím, že by to tak mohlo být s tou toyotou, potřebujou, aby měl zkušenosti s MS.
30. 11. 2015 12:38
0 0
Evans s Bertellim by prý měli vytvořit béčko Fordu.
30. 11. 2015 13:22
0 0
Nedávno jsem četl interview se Suninenem a ten říkal, že mu Toyota vůbec nic neslíbila, že ho prostě jen požádali, aby se podílel na vývoji Yarise. Takže stejně to měl asi i Camilli. Ale pak je někde u Toyoty nějaká chyba. Asi jim platili ty starty u Orecy, ale zároveň si je nijak nepojistili, což je naivní.
30. 11. 2015 13:33
0 0
Tak jestli ono nebude mít vliv i to, ze oba mlaďochy si najali z TMG a vývoj yarisu wrc ma na starosti Makkinen, který si najde svině koně.
30. 11. 2015 13:36
0 0
Původně napsal kuře
...si najde svině koně.
kuře, tak tohle je překlep roku smajlíksmajlíksmajlík
30. 11. 2015 13:37
0 0
Ostberg/Evans by byla jedna z nejlepších sestav, možná asi i nejlepší možná mimo VW. Takhle to je takové divné...
30. 11. 2015 13:40
0 0
Divné, že si nenechali Evanse. Reálně by o vítězství mohl bojovat jedině Kubica a to při nějaké hodně šťastné konstelaci třeba na monte. Jinak to je zase o boji o 3. místo. ach jo smajlík
30. 11. 2015 15:29
0 0
Pokud Evans má zůstat a jezdit za béčko, tak nechápu, proč Camilli je v A týmu... Pokud jde o sbírání bodů, tak je skoro nesmysl, aby jich Camilli sbíral víc než Evans. Pochopil bych, kdyby se vyjížděl v béčku, ale tohle.. Jinak podle komentů výše, pokud dobře počítám, i s Kubicou, tak 6 továrních Fordů.. :O Camilli, Ostberg, Tanak(Dmack), Bertelli, Kubica a Evans smajlík
30. 11. 2015 16:09
0 0
Angažmá Camilliho je hloupost, měl ještě rok jezdit ve WRC2. Poznávat tratě MS mohl stejně dobře i s R5.
Malcolm prostě shání peníze a kdo je sežene, ten jede.
30. 11. 2015 20:29
0 0
Nemůžu si pomoci, ale připomíná mi to rok, kdy šel do Fordu Roman a Tondou.....
30. 11. 2015 21:19
0 0
Řekl bych, že paralela s rokem 2005 je víc než zřejmá. A aby taky ne. I M-Sport musí na rok 2017 udělat nový auto a tak přišel na řadu "spořící rok" (jako tenkrát). Jedničkou bude někdo "zkušený", kdo je schopen jezdit kolem bedny a nějaké ty peníze sice přinese, ale není to na zbohatnutí. No a druhý flek získá někdo, kdo přinese takovou vatu, aby ještě zbylo. A pokud k tomu ještě něco zajede, tím líp. O to víc jsem zvědavý na výsledky Camilliho, protože ve světě má najeto zhruba to co Roman tenkrát, ale ten jezdil v době min. 12ti továrníků. smajlík
1. 12. 2015 07:50
0 0
to gannet. Roman měl v té době zkušenosti s továrního týmu Škoda, a polotovárního týmu Bozian racing takže si myslím že se pleteš ...
1. 12. 2015 10:33
0 0
Přesně jak říká Ševča, srovnávat zkušenosti Camilliho a Kresty, který toho měl v té době už odjeto s WRC hafo (tovární Škodovka, 206 od Bozianu, nějaké soukromé starty s Fordem či Hyundaiem, to vše v MS, co najezdil s WRC doma nepočítám), navíc Roman byl pro Ford velmi platným jako testovací jezdec, který se velkou měrou podílel na vývoji úspěšného Focusu 06, tímhle portfoliem se Camilli při vší úctě chlubit nemůže.
Nicméně ta paralela s rokem 2005 jako taková nemusí být úplně mimo mísu, ta myšlenka ,,udržovací" sezony, než se nasadí nové auto by dávala smyslsmajlík
1. 12. 2015 11:00
0 0
Každopádně to někdo Camillimu platí a Wilson to není. A ten, kdo mu to teda platí, je přinejmenším riskér.
1. 12. 2015 11:40
0 0
no, tak Malina měv v době svého angažování 20 startů v MS a to ještě se Škodovkou minimálně jezdil i seznamovačky tam, kde nestartoval, takže tohle srovnání bude asi fakt lehce kulhat.
liposh, to by mě docela zajímalo kdo, TMG se tváří, že Camillimu udělali pápá a už pod něma neni... stejně jako vývoj Yarisu WRC
1. 12. 2015 19:36
0 0
No je to opravdu překvapivá volba, ale o Camilliho talentu nepochybuji...smajlík dlouhodobě má potenciál určitě větší než takový crashmater Tanak
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!