Jiří Fryje - eWRC.cz
30. 11. 2015 18:20 − 9742× − 2

Pan “mitfára“

Tak trochu neprávem zůstávají spolujezdci ve stínu těch, co sedí za volantem a řídí soutěžní vůz.

Tak trochu neprávem zůstávají spolujezdci ve stínu těch, co sedí za volantem a řídí soutěžní vůz po cestách i necestách rychlostních zkoušek. Na konečném výsledku mají stejný podíl oba dva. Jedním z našich nejzkušenějších navigátorů je bez jakýchkoliv diskusí Lubislav Hlávka.


Blahna-Hlávka a první triumf Š 130 RS

V závodním deníku má zaznamenány čtyři starty na legendární Rallye Vltava. Ten první v roce 1967. O sedm roků později se na Taurus Rallye posadil do Škody 120 S Rallye vedle Václava Blahny. Vznikla posádka, která ve spojení se značkou Škoda byla brzy známa jak na československých, tak i na evropských soutěžích. Byli to oni, kteří přivedli legendární “stotřicítku“ k prvnímu vítězství na Rallye Škoda 1976. Vrcholem jejich společné kariéry je start na Rallye Monte Carlo 1977. Prvním místem ve své objemové třídě a dvanáctým v absolutním pořadí upoutali na sebe a na Škodu 130 RS pozornost nejen předních motoristických odborníků, ale i přinejmenším celé evropské motoristické veřejnosti. V dalších letech se stali mimo jiné dvojnásobnými vítězi prestižního Poháru míru a přátelství.


Lubislav Hlávka

Minulý týden oslavil pan Lubislav Hlávka životní jubileum. K jeho osmdesátým narozeninám mu popřejme pevné zdraví, životní pohodu a neutuchající zájem o automobilový sport.


Pohlednice vydaná AZNP Mladá Boleslav po úspěchu na RMC 1977


Rallye Škoda 1977, foto: Dušan Neumann

Komentářů celkem: 2
30. 11. 2015 19:011
0 0
Ale hlavně to zdravíčko páč od něj se vše odvíjí.
30. 11. 2015 19:062
0 0
Panove pametnici, ten mechanik na 2. Force, z monte carla, je Pan vagner?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!