Euro Oil Team - eWRC.cz
1. 12. 2015 18:00 − 9517× − 19

Václav Pech jun. se v Praze rozloučil s Mini

Pět let byli EuroOil-invelt team a posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel spojeni se značkou MINI.

Pět let byli EuroOil-invelt team a posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel spojeni se značkou MINI. Na Pražském rallysprintu se s MINI rozloučili.

Závěr sezony automobilových soutěží je každoročně spojený s exhibiční akcí pod názvem Pražský rallysprint. Letos se na pražském Strahově odjel již 21. ročník, kdy Václav Pech jun. je nejúspěšnějším závodníkem historie této soutěže s deseti vítězstvími. I letos se EuroOil – invelt team opravdu hodně snažil vyhrát tuto pražskou rallye, měl k tomu totiž velký důvod. „Pražský rallysprint byl posledním společným závodem s naším MINI, protože hned následující den si jej přebíral jeho nový majitel. Naše loučení bohužel nebylo vítězné, ale to už tak v rallysportu někdy bývá. Hned v první rychlostní zkoušce na startu nám praskla poloosa a s pouze hnanou přední nápravou jsme ztratili asi tak 25 vteřin. Naši mechanici auto bez problému opravili a my, s odhodláním stáhnout ztrátu, vyrazili do druhé rychlostní zkoušky,“ popisuje úvod závodu Václav Pech jun..

Bohužel ani dál nebylo na poslední společné soutěži s vozem MINI Cooper WRC posádce EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel přáno. I do cíle druhé rychlostní zkoušky dojelo MINI s velkou časovou ztrátou, protože tým zřejmě doplatil na vadnou sérii poloos z Velké Británie. „V průběhu druhé RZ nám praskla další poloosa a musel jsem dojet zkoušku jen se „zadkem“. Nikdy předtím se nám taková závada nestala a je to zřejmě výrobní vada. Možná je v tom i trochu symboliky, protože od příští sezony přecházíme na Porsche, které má pohon jen zadních kol, tak abych si už asi trochu zvykal,“ směje se Václav Pech jun.

V dalším průběhu soutěže už s tak velkou ztrátou nebylo kam pospíchat, a proto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem nešetřili smyky a sem tam pro diváky předvedli i nějaké to kolečko. Výsledek tak při poslední soutěži s MINI nebyl tím podstatným. „Při tomto loučení s MINíkem jsem trochu smutný, protože jsem měl k němu vytvořený nějaký vztah. Ze začátku to bylo dost nespolehlivé a těžko ovladatelné auto, ale za těch pět let jsme auto vypiplali k naprosté dokonalosti. Získali jsme společně dva tituly mistrů republiky a řadu dalších úspěchů. Všechno jednou končí a my příští rok odstartujeme s Porsche 997 GT3. Je to pro nás velká výzva. Bude to něco úplně nového. Kromě prvních startů s tátovo Škodou 1000 MB jsem nikdy nezávodil s autem se zadním pohonem a tohle auto je navíc dost specifické a s obrovským výkonem. Moc se ale na tu výzvu těším a je to zase nový impuls pro celý tým a i pro nás s Petrem. Budeme se zase snažit auto vylepšit a posunout jeho fungování o krok kupředu.

Díky všem, kteří jste nás v této sezóně podporovali věřím, že i s Porsche se vám EuroOil – invelt team bude líbit,“ uzavírá Václav Pech jun., kterého teď spolu s celým teamem čeká náročná přestavba vozu Porsche 997, aby s ním mohli startovat v sezóně 2016.

Komentářů celkem: 19
1. 12. 2015 19:021
0 0
Asi jsem už starej, ale myslel jem, že poloosa je tyč a né trubka. Věřím , že Porsche pojede stejně dobře a přeji hodně úspěchů. Ať se daří.
1. 12. 2015 19:152
0 0
já ve škole při mechanice (i jindy) moc velkej pozor nedával, ale i tak si pamatuju, že taková trubka má větší pevnost než tyč a navíc je lehčí, tak snad mi aspoň v tomhle nelhali smajlík
1. 12. 2015 19:303
0 0
Možná je z lepšího materiálu, tedy pevnější (všeho dočasu) a lehčí. A dražší...smajlík
1. 12. 2015 19:424 Upraveno 19:42
0 0
a budu mít poslední slovo a budu smajlík
i pokud je materiál stejnej, je trubka pevnější, to je prostě fakt, čísla nelžou a cenově to vyjde dráž jen o ten rozdíl mezi výrobou trubky a tyče, zatímco hmotnost trubky je (překvapivě smajlík ) oproti tyči nižší, vzorce a výpočty si každej dokáže najít a já jim to dopřeju smajlík
1. 12. 2015 20:115
0 0
Dražší určitě.Ale pamatuji ještě pevné "tyče" na Škodě 110.Normálně jsem nechápal:jezdilo se kde všude a pak mi poloosa prdla při jízdě z kopečka na rovném asfaltu.Při bližší prohlídce byl čerstvý lom velikosti sirkové hlavičky.Což mě překvapilo.
1. 12. 2015 20:296
0 0
Pánové díky za vysvětlení.
1. 12. 2015 20:347
0 0
Je to tak, jde o to mít co největší kvadratický moment průřezu, tedy soustředit co nejvíc hmoty od osy rotace. Čili trubka je obecně výhodnější tvar, který ze stejného množství materiálu vykouzlí pevnější součástku.
1. 12. 2015 20:548
0 0
Novej: ...no, nechci se hádat,ale tyč z plného materiálu je vždy o něco / v procentech dle vn.průměru d/ pevnější než trubka, pokud se jedná u obou o stejný vnější průměr...ale u trubky je značný váhový rozdíl v její prospěch, což je u závodního použití vždy plus
1. 12. 2015 23:189
0 0
...a vie niekto, kto sa stal novým majiteľom Miníka? smajlík
2. 12. 2015 08:3710
0 0
spiderwrc: Mrkni do fora na tema Pražsky rallysprint, tam pri odjezdu "zanechal" stopy smajlík
2. 12. 2015 13:5411
0 0
pevnostni deformace torze a ohybu je skutecne vetsi u trubky nez u plneho prurezu. samozrejme zavisi na dalsich promennych...zvlaste pak vnesenych samotnou vyrobou. smykove napeti tau je zavisle na prurezu plochy. to je to proc trubka je pevnejsi na krut. smykove napeti je povrchu stejne jak u trubky tak u plneho prurezu stejnych prumeru nikoliv u stredu osy
2. 12. 2015 14:0112
0 0
A měla ta poloosa být vůbec dutá? Není ta dutina onou výrobní vadou, kterou Ášín zmiňuje? smajlík
2. 12. 2015 14:1913
0 0
no ba že, vokradli ho o matrijál, kerej měl bejt uvnitř a nebyl smajlík
2. 12. 2015 16:3814
0 0
no mockrat se neshodneme s Novej...ale tentokrat ano .) ale neni to diky subjektivite na vec, nybrz fyzikalnimi zakony ktere jsou dane.
Vratnicek...jak jste na to prosim prisel? "z plného materiálu je vždy o něco / v procentech dle vn.průměru d/ pevnější než trubka, pokud se jedná u obou o stejný vnější průměr"
2. 12. 2015 16:5415
0 0
Já jsem to jen blbě napsal (zase)! Myslel jsem, že je ta trubka z pevnějšího materiálu lepší a lehčí, než trubka z oceli, kvůli dynamice, menší váze. Že je to trubka nehraje takovou roli, když má životnost pár Km, ne? Ale ta cena...
Tak a teď vidím, že jsem to napsal zase složitě.. Už mlčím
2. 12. 2015 16:5616
0 0
Takže konstruktér ze mně nikdy nebude. Byl jsem přesvědčený , že poloosa musí být kus železa.
Mě na fotce ta trubka bouchla do očí. Teď vím, že tomu tak není. Díky vám.
2. 12. 2015 17:5717
0 0
No ony se dokonce kvúli váze a pevnosti dělají i kevlarové kardany a v F1 možná i poloosy(kardany vím,poloosy tipuji)
2. 12. 2015 19:3018
0 0
meca: Tak rozhodující při stejném materiálu je pro krut průřezový modul, za mě značený W/ale mohlo se to označení za těch více než 30 let, co jsem ze školy změnit/, pro plnou tyč je to pro krut W se rovná cca 0.2xtřetí mocnina průměru,pro trubku je to W se rovná 0.2x D4-d4/čtvrté mocniny/ děleno D, pro můj počítaný průměr 50 a malý průměr d 20 mi vychází, že trubka přenese v těchto rozměrech o 2.6% menší kr.moment, což se bude horšit při zvětšujícím se vnitřním průměru trubky ...kde je problém?
2. 12. 2015 22:5319
0 0
Původně napsal Vrátníček
meca: Tak rozhodující při stejném materiálu je pro krut průřezový modul, za mě značený W/ale mohlo se to označení za těch více než 30 let, co jsem ze školy změnit/, pro plnou tyč je to pro krut W se rovná cca 0.2xtřetí mocnina průměru,p...
Já ti řeknu kde je problém. Ztratil jsem se u čtvrtého parametru.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!