FIA mění pravidla pro Rally2
World Motorsport Council dnes schválil podstatnou změnu v pravidlech Rally2.
World Motorsport Council dnes schválil podstatnou změnu v pravidlech Rally2, tedy v možnosti vrátit se zpět do soutěže po předchozím vypadnutí.
Vrátit se půjde i nadále, ale už to bude značně nevýhodné co se týče umístění v konečném pořadí. Když se Rally2 zaváděla (tehdy ještě pod označením Superally), tak se přidávalo k nejlepšímu času ve třídě 5 minut. Loni to bylo už 7 minut a příští rok už to bude celá hodina za každou nedojetou rychlostní zkoušku. Pouze u speciálek to bude 7 minut.
FIA rozhodnutí zdůvodňuje tím, že je správné, aby ti, co v průběhu soutěže odstoupili, dojeli až za všemi posádkami, které soutěž dojely normálně.
za mne těž malé bezvýznamné plus
Mě se to také líbí, ale ještě bych je úplně vyloučil z bodování značek. Bohužel to povede k tomu, že soukromníci už nenastoupí, ale na to si nestěžuju jen ukazuju na velký rozdíl mezi fabrikou a soukromníkem.
To nemáš pravdu pro fanouška u RZ je lepši když každý den tovární auta pojedou aby bodovali do značek a takhle budou mimo celkove pořadí. Mě by ještě vyhovovalo kdyby byla každa etapa bodovana třeba i do 10 mista aby to nutilo soukromníky nastoupit ale samozřejmýě bez možnosti přídělu bodu za celkové umístění. Obavam se toho že jezdci s R5 budou promlouvat do celkového pořadí MS a vrcholna superdraha kategorie WRC zaplače
Pokud FIA nechce dávat body odstoupeným rychlíkům typu Latvala, Ogier tak by je neměla dávat ani fabrikám. Já si myslím, že třeba VW by asi Latvalovo body hodně chyběly a odstup od ostatních by nebyl takovej. V důsledku by to možná znamenalo, že naopak ty posádky uvidíš častěji, protože nebudou tak často havarovat.
Ano je jiná doba, ale jde to proti původnímu smyslu rally - tedy dobře připravit techniku a vyvarovat se chyb. Takový bezmozek typu Latvala by v 80. nebo 90. letech už dávno nejzdil za fabriku
Popravdě to, že R5 promluví do celkového pořadí mě vůbec nemrzí skoro naopak a může za to relativně málo fabrik (to lepší nebude), ale hlavně to, že promotér a FIA s.rou na soukromníky. Kolikrát jste viděli Prokopa v sestřihu, nebo Bertelliho?
jestli vrcholná kategorie zapláče-regule jsou daný-a je na každým, jak se k tomu postaví. Možná se pojede opatrnějc? Na tom by nebylo nic špatnýho-stejně to u škarpy nepoznáš. Kdopak ví. To si ti profíci musí přebrat po svým! A že superdrahá kategorie? Tipnu si, že jet MS s WRC nebo R5 zase takovej rozdíl nebude. Tam je nejdražší ta logistika, lidi, zázemí. Ta-nebo ona technika v důsledku až tak rozhodující nebude.