2. 12. 2015 21:27 − 7080× − 13

FIA mění pravidla pro Rally2

World Motorsport Council dnes schválil podstatnou změnu v pravidlech Rally2.

World Motorsport Council dnes schválil podstatnou změnu v pravidlech Rally2, tedy v možnosti vrátit se zpět do soutěže po předchozím vypadnutí.

Vrátit se půjde i nadále, ale už to bude značně nevýhodné co se týče umístění v konečném pořadí. Když se Rally2 zaváděla (tehdy ještě pod označením Superally), tak se přidávalo k nejlepšímu času ve třídě 5 minut. Loni to bylo už 7 minut a příští rok už to bude celá hodina za každou nedojetou rychlostní zkoušku. Pouze u speciálek to bude 7 minut.

FIA rozhodnutí zdůvodňuje tím, že je správné, aby ti, co v průběhu soutěže odstoupili, dojeli až za všemi posádkami, které soutěž dojely normálně.

Komentářů celkem: 13
2. 12. 2015 21:351
0 0
Tohle se mě i líbí. smajlík
Bek
2. 12. 2015 21:402 Upraveno 21:41
0 0
Mě také smajlík
2. 12. 2015 21:423
0 0
za mě palec hore, je mi líto jezdců jako např Bertelli, kteří by třeba po obřím ataku Ogiho přišli o bod v poslední RZ
3. 12. 2015 05:254 Upraveno 05:27
0 0
je to rally voe.... a vo tom to je....
za mne těž malé bezvýznamné plus
3. 12. 2015 09:595
0 0
Mě se to také líbí, ale ještě bych je úplně vyloučil z bodování značek. Bohužel to povede k tomu, že soukromníci už nenastoupí, ale na to si nestěžuju jen ukazuju na velký rozdíl mezi fabrikou a soukromníkem.
3. 12. 2015 10:226
0 0
Asi dobrý no...to koukam smajlík
3. 12. 2015 12:077
0 0
Původně napsal pelikan
Mě se to také líbí, ale ještě bych je úplně vyloučil z bodování značek. Bohužel to povede k tomu, že soukromníci už nenastoupí, ale na to si nestěžuju jen ukazuju na velký rozdíl mezi fabrikou a soukromníkem.


To nemáš pravdu pro fanouška u RZ je lepši když každý den tovární auta pojedou aby bodovali do značek a takhle budou mimo celkove pořadí. Mě by ještě vyhovovalo kdyby byla každa etapa bodovana třeba i do 10 mista aby to nutilo soukromníky nastoupit ale samozřejmýě bez možnosti přídělu bodu za celkové umístění. Obavam se toho že jezdci s R5 budou promlouvat do celkového pořadí MS a vrcholna superdraha kategorie WRC zaplače
3. 12. 2015 12:508
0 0
Já jsem od začátku odpůrcem rally2 (dříve superally) takže proto mám tenhle názor.Začalo to v MS a pamatuju si, že u nás v mistráku to dlouho nebylo a pokud někdo odstoupil tak byl odstoupenej a hotovo.
Pokud FIA nechce dávat body odstoupeným rychlíkům typu Latvala, Ogier tak by je neměla dávat ani fabrikám. Já si myslím, že třeba VW by asi Latvalovo body hodně chyběly a odstup od ostatních by nebyl takovej. V důsledku by to možná znamenalo, že naopak ty posádky uvidíš častěji, protože nebudou tak často havarovat.
Ano je jiná doba, ale jde to proti původnímu smyslu rally - tedy dobře připravit techniku a vyvarovat se chyb. Takový bezmozek typu Latvala by v 80. nebo 90. letech už dávno nejzdil za fabriku
Popravdě to, že R5 promluví do celkového pořadí mě vůbec nemrzí skoro naopak a může za to relativně málo fabrik (to lepší nebude), ale hlavně to, že promotér a FIA s.rou na soukromníky. Kolikrát jste viděli Prokopa v sestřihu, nebo Bertelliho?
3. 12. 2015 20:319
0 0
Nevím, proč se o Latvalovi stále traduje, že je bezmozek. Letošní bilance z 13 soutěží je - 3 výhry, 4 druhá místa. Jasná havárie ve Walesu a ve Švédsku. Nezaviněné superally v Mexiku, motor v Mexiku. Defekt na Sardínii a horší výkon v Polsku. Loni havárie v Portugalsku a v Německu. Třeba Mikkelsen má prakticky stejnou bilanci 3 letošní havárie a 2 loňské. Je snad také bezmozek? Ogier má mimochodem bilanci každý rok jednu.
3. 12. 2015 20:4410 Upraveno 20:55
0 0
Prokop je v sestřizích docela často-a vzhledem k tomu, kde se pohybuje, tak si nemůže vůbec nač stěžovat. Zrovna v jednom z posledních mu věnovali hodně času-něco ze zákulisí(teď si nevzpomenu co) tam divákům vysvětloval. Stejně by si mohl říct kterejkoliv z jezdců, že chce víc prostoru... Nikdy tam nejsou ani zdaleka všichni. Nevím, jestli nejdou do jednotlivých zemí-podle příslušnosti jezdců-nějaký lehce upravený sestřihy. Co se týče R2-jestli soukromník nepojede? Jeho chyba-sbírat zkušenosti a poznatky z trati-když už tam je!-je jen k jeho prospěchu! Bodování do značek? Tak snad když už tak týmů! A jak by mohl bodovat, když budou třeba i ti soukromníci-před ním. Však i oni bodují-do týmů! Takže když nezaboduje jako jezdec, nezaboduje snad ani jako týmovec ne? Nevidím, že by "odpadlíci" v R2 přinesli nějaký extra body do týmů-ani ten JML. http://www.wrc.com/en/wrc/standings/championship/teams/page/195-290---.html
jestli vrcholná kategorie zapláče-regule jsou daný-a je na každým, jak se k tomu postaví. Možná se pojede opatrnějc? Na tom by nebylo nic špatnýho-stejně to u škarpy nepoznáš. Kdopak ví. To si ti profíci musí přebrat po svým! A že superdrahá kategorie? Tipnu si, že jet MS s WRC nebo R5 zase takovej rozdíl nebude. Tam je nejdražší ta logistika, lidi, zázemí. Ta-nebo ona technika v důsledku až tak rozhodující nebude.
3. 12. 2015 22:4711
0 0
Mimochodem, teď se přišlo na to, že v tom oficiálním papíře od FIA je tato změna POUZE pro APRC. Tak se moc netěšte smajlík
3. 12. 2015 23:5012
0 0
Totální kravina...pak nemá SuperRally vůbec žádný smysl...proč by někdo měl nastupovat zpátky do Rally třeba se ztrátou 3-4 hodiny, když se tam závodí v sekundách nebo maximálně minutách....smajlík
4. 12. 2015 19:2513 Upraveno 19:27
0 0
Ale to neměla ani při zavedení.Utrhl sis kolo?Končíš.Punktum.Jediné co jsem byl schopen tolerovat:po opravě pokračuj Ale bez možnosti zisku nějakých bodů třeba i v powerstage ale v poznávání tratě bych to neřešil.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!