Redakce - eWRC.cz
4. 12. 2015 20:18 − 5963× − 3

Jak chutná R5?

Jméno Karel Trojan je v českém rallyovém prostředí již dlouho tím, čemu se říká pojem.

Jméno Karel Trojan je v českém rallyovém prostředí již dlouho tím, čemu se říká pojem. Kvalitní, byť bohužel sporadická závodnická přítomnost, ale především bohatá a tu a tam i velmi bouřlivá závodnická minulost. Naproti tomu nejnovější speciál z Mladé Boleslavi – Škoda Fabia R5 – i přesto, že žije žhavou přítomností se už mezi ctiteli rally bezesporu stát pojmem stihla také. A jen škarohlíd by pochyboval o tom, že ji čeká i zářivá budoucnost. Krátké setkání Karla Trojana a boleslavské „erpětky“ u příležitosti Pražského rallysprintu mělo napovědět, zda by tato budoucnost mohla být společná…

Od prvních metrů pátečního testu bylo zřejmé, že kdyby záleželo jen na pilotovi, není co řešit. „To auto je zkrátka F-A-N-T-A-Z-I-E. Neoťukávám se na nějakém letišti, hned jsme se rozhodli testovat na opravdu rallyovém úseku, takže mám respekt, ale přesto jedu hned rychle. A dokonce to i rychle vypadá, což vůbec nebývá samozřejmostí,“ komentoval s úsměvem své první minuty za volantem Fabie nadšený jezdec.

Jestliže krátký test byl lehkou ochutnávkou a pilot se nad kvalitami nářadí z dílen Raimunda Baumschlagera gurmánsky olizoval, tak sobotní závod na strahovském kopci byl tím pravým rautem, při kterém si mohl vybírat z bohaté nabídky jeho schopností. A označit Karlovo rozpoložení jako radost by bylo fatálním podceněním euforie, která z něj doslova sálala. Ani nová image zarostlého hrdiny „béčkových“ akčních filmů nedokázala skrýt jeho dětskou radost z vlastností „áčkového“ speciálu. „Mám Mikuláše, Vánoce a Velikonoce v jednom! Tady se sice spíše jen vozím a opatrně posunuju své limity odspoda, ale přesto to postupuje ohromně rychle a je to navíc ohromná zábava. Hledání limitů rychlosti pro skutečné závody – tak to by byla výzva….!“, zasnil se zkušený jezdec, který kokpit Fabie R5 sdílel s Alešem Zázvorkou, kamarádem a podporovatelem. O tom, že šlo kromě zábavného svezení i o pořádný kvapík svědčí fakt, že v konečném součtu časů pokořil v dané kategorii Trojana se Zázvorkou pouze Martin Kočí, dravý slovenský pilot, který vodí speciály kategorie R5 pravidelně po tratích Mistrovství světa.

„Všem mým partnerům ohromně děkuju za možnost vyzkoušet si „erpětku“ a mám pocit, že nám to spolu docela slušelo!“, neskrýval Karel Trojan své pocity, zatímco se týmový kamión vydal směr Rakousko. „Ale jestli to byla jen „fajfka“ v seznamu životních snů nebo něco víc? Na to se jen těžko hledá jasná odpověď… Ani nevíte, jak rád bych ji znal! Mimochodem – nevíte, kde je přesně ta schránka, do které se házejí dopisy Ježíškovi?“

Komentářů celkem: 3
4. 12. 2015 20:481
0 0
A že by sme Karlovi kapánek přispěli na sezónu?(jak kdysi Krestovi?)
4. 12. 2015 22:302
0 0
Karlovi bych to moc přál ... Ale i nám divákům bych přál Karla s R5 smajlík Sbírka není vůbec špatný nápad, přidám se ...
7. 12. 2015 11:553
0 0
Na Karla koukat byla fakt radost..to auto je fakt pila smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!