Jiří Šteg - eWRC.cz
6. 12. 2015 19:55 − 2534× − 2

Al-Attiyah neponechává před Dakarem nic náhodě

Nasser Al-Attiyah se spolujezdcem Mathieuem Baumelem zvítězili letos ve FIA světového poháru cross-country.

Nasser Al-Attiyah se spolujezdcem Mathieuem Baumelem a Mini All4 zvítězili letos ve FIA světového poháru cross-country a Mini bylo vítězným vozem tohoto poháru počtvrté za sebou.

Přestože se největší publicitě těší Dakar, ve kterém si Al-Attiyah zopakoval loňské vítězství, on sám se nejvíce cení jiného vítězství. „Tato sezona byla pro mě a Mini velmi dobrá. Pro mě byl nejlepším závodem Katar, protože to bylo domácí vítězství. Vyhrát Světový pohár je fantastické a jsme – Mathieu a já – bezpochyby nejlepší posádkou v cross-country s nejlepším vozem. Mým dalším cílem je opět vyhrát Dakar.“ Letos vypadalo v Dakaru vše naprosto hladce, ale přesto se vyskytly problémy. Během bolivijských etap, které se odehrávaly v nadmořských výškách nad 4.000 metrů, onemocněl Al-Attiah výškovou nemocí, při které se organismu nedostává dostatek kyslíku. To se projevuje bolestmi hlavy, nevolnostmi a poruchami spánku, které ve svém souhrnu přinejmenším negativně ovlivňují výkon jezdce. „V Bolivii jsem byl tři dny velmi nemocný. Pokoušel jsem se to překonat, ale nebylo to jednoduché. Na příští ročník se proto připravuji velmi pečlivě.“ Součástí této přípravy je i pobyt v tlakové komoře. Využití tlakové komory je známo i z jiných sportů a spočívá v simulovaném pobytu ve vysokých nadmořských výškách.

Al-Attiayhovi se stane tlaková komora v Dohá do odjezdu na Dakar částečným domovem. „Ve sportovním centru tam mají asi deset tlakových komor. Dá se tam spát v simulované výšce až do 5 000 metrů. Musí se tam spát osm hodin, pak potrénovat a znovu se tam na dvě hodiny vrátit, aby si organismus zvyknul na nižší obsah kyslíku. A večer znovu, ale mezitím se člověk může věnovat jiným záležitostem. Takhle to budu dělat prakticky až do odjezdu na Dakar.“ Tato forma přípravy tedy bude trvat přibližně měsíc, protože organismus si musí těmto podmínkám přivykat a simulovaná nadmořská výška bude zvyšována postupně. „Začali jsme na 3.000 metrech. Po třech čtyřech dnech půjdeme na 3.200 či 3.500 metrů, abychom se v konečné fázi dostali až na 4.500 metrů.“

Komentářů celkem: 2
7. 12. 2015 09:07
0 0
Zdalipak Sabine tušil, že se účastníci jeho dobrodružství budou v budoucnu připravovat v asi deseti tlakových komorách...smajlík
7. 12. 2015 09:27
0 0
Asi ne, do Dakaru se v takových výškách myslím nejezdilo...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!