Jiří Šteg - eWRC.cz
8. 12. 2015 11:19 − 2872× − 1

Thierry Neuville se ohlíží za sezonou 2015

Přinášíme čtenářům ewrc.cz rozhovor Thierry Neuvilla pro Motorsport-Magazin.com.

Přinášíme čtenářům ewrc.cz rozhovor Thierry Neuvilla pro Motorsport-Magazin.com.

MM: „Mottem Tvé sezony 2015 byla chybějící motivace. Byl jejím důvodem fakt, že se očekávaný nový vůz Hyundai WRC nakonec neobjevil?“

TN: „Bezpochyby to byl jeden z důvodů. Celé se to vyvinulo hůře než jsem si představoval při svém přestupu k Hyundai. Věděli jsme, že sezona 2014 bude těžká, ale pak se pro nás vyvinula relativně dobře. V roce 2015 jsme naopak velmi rychle poznali, že se odstup od VW ještě prohloubil, když přišli s novým vozem. Počátkem sezony jsem se pokusil jet naplno, což asi dvakrát nebo třikrát přineslo ovoce. A naděje vkládané do nového vozu byly samozřejmě velké. Ale pak se ukázalo, že se objeví později a nakonec, že nepřijde vůbec. To byl samozřejmě jeden z hlavních důvodů mé chybějící motivace. Přirozeně mě pak tým silně kritizoval a občas jsme nespolupracovali dobře. Teď jsme to už překonali a nálada v týmu je dobrá.

MM: „Jak jsi si jako jezdec poradil s tím, že jsi se opětovně těšil na nový vůz a pak na něj musel znova a znova zapomenout.“

TN: „Sliby nebyly dodrženy. Pro mě to byl přirozeně důvod ke kritice. Ale myslím, že jsem udělal chybu. Mezitím už jsou známy důvody pro zdržení. Celé se to také ukázalo mnohem těžší než si i samo vedení týmu představovalo. Kvůli vzájemné kritice jsme nakonec nedokázali spolupracovat a tím ztratily obě strany. Výsledky nepřicházely a to mělo špatný vliv na celkové výsledky v šampionátu. Mezitím jsme měli konstruktivní jednání, na kterých musíme stavět, abychom dokázali v budoucnosti táhnout za jeden provaz.“

MM: „Co v sezoně 2015 Hyundai i20 WRC hlavně chybělo?“

TN: „Myslím, že jsme udělali velké pokroky v oblasti výkonu motoru, na to jsme se soustředili. V mnoha dalších oblastech jsme byli omezeni žolíky. Chyběla nám přilnavost, špatné bylo rozdělení hmotnosti a tím i umístění těžiště. Z technického hlediska jsou ještě přirozeně věci, které můžeme zlepšit. Pokoušíme se je uplatnit v novém voze a doufáme, že na počátku roku bude všechno fungovat tak jak má.“

MM: „Absolvoval jsi mnoho testů s novým vozem. Přináší tedy nový vůz to, co dosud chybělo?“

TN: „Ještě nejsme na úrovni, kterou bychom rádi dosáhli. Nová aerodynamika funguje, stejně jako nejrůznější jiné věci. Máme zcela jasně zpoždění ve vývoji, to je ale normální. Přesto bychom se zkušenostmi z minulých let měli být schopni připravit vůz k bezproblémovému nasazení na Monte. To je bezpochyby cílem. V této chvíli je příliš brzy říci, zdali se to povede nebo ne.“

MM: „Tvé výroky ale nezní tak optimisticky, že bys měl šanci na vítězství v Monte…“

TN: „Je jasné, že konkurence je velká. Měřítkem je Volkswagen a při stavbě nového vozu je třeba se na něj orientovat.

MM: „Jak jsi řekl, Volkswagen je měřítkem. Ale mohl bys za volantem Volkswagenu porazit Sebastiéna Ogiera?“

TN: „Ogier je aktuálně ve vrcholné formě. Udělal ve srovnání s rokem 2013, kdy jsme se mu v soukromém týmu docela přiblížili, krok kupředu. Bojovat o vedoucí pozice pro nás tehdy bylo jednodušší. Myslím, že v této chvíli zní odpověď ne.“

MM: „Zeptám se tedy jinak. Co Ti chybí do jeho úrovně?“

TN: „To je dobrá otázka. Dnes prostě nejsem v nejlepší formě a nejsem spokojen s vlastními výkony. To je problém. Volkswagen je superprofesionální tým. Během rally bych postavil náš tým na stejnou úroveň. Občas ale máme hodně práce a stále hledáme lidi. Drobný odstup, který není snadné dohnat, zůstává. Hlavní důvod musím ale hledat hledat ve mně samotném. Musím znovu najít tu pravou rychlost, sebedůvěru a dobrý pocit z jízdy.“

MM: „Sezona pro Tebe byla s jejím blížícím se koncem stále těžší. Bolí pak propásnutá šance na švédské vítězství ještě více?“

TN: „Nikoliv, Švédsko bylo to pozitivní, co si můžeme z této sezony odnést. Měl jsem pár dobrých rally a Švédsko mezi ně patřilo. Ale asi nejlepším výsledkem pro nás bylo Německo. Byl to až do neděle, kdy jsme se museli soustředit na zisk bodů pro tým, opravdu tvrdý boj s Danim. V Německu jsme asi nikdy nejeli tak rychle jako letos. Dobrá byla také Austrálie, ale sedmé místo tomu nenasvědčovalo, především proto, že jsme kvůli pozici na trati měli proti týmovým kolegům nevýhodu. V neděli jsme také znovu přestali tlačit na pilu, ale do té doby to byla téměř perfektní rally. Toto byly tři rally, ve kterých jsme dosáhli dobrých výsledků. Ty ostatní byly spíše rozpačité.“

MM: „Tvůj týmový kolega Hayden Paddon prodloužil kontrakt s Hyundai o tři roky. Na jedné straně s ním přichází do teamu požadovaná vyrovnanost, ale nevytváří se tím na druhé straně tlak na Tebe resp. na Tvůj status jezdce číslo jedna?“

TN: „U nás ve skutečnosti není jasný status čísla jedna. Byl jsem letos nominován na deset rally, zatímco Dani a Hayden se střídali. Myslím, že Hayden měl dobrou sezonu a v jednu chvíli se objevily kontakty k jiným týmům. Znám tuto situaci z minulosti a myslím, že u něj to bylo stejné. Musel se rozhodnout a to udělal. Znamená to, že svou budoucnost vidí u Hyundai. Jsem překvapen, že podepsal na tak dlouhou dobu, především proto, že v roce 2017 se objeví nový výrobci. Ale každý dělá své vlastní zkušenosti.“

MM: „Mluvíš o nových výrobcích. Nemáš obavy, že Toyota nastoupí a ihned bude na vaší úrovni nebo dokonce před vámi?“

TN: „Ne, to si nemyslím. Měli bychom mít zdroje, personál a rozpočet, abychom jezdili rally na velmi vysoké úrovni. Volkswagen je měřítkem a na něm si mnozí vylámou zuby. Myslím, že to bude pro Toyotu těžké. Citroen to bude mít po svém návratu stejně těžké jako my. Ale v příštím roce jsme v každém případě první kandidát na útok směrem Volkswagen.“

Komentářů celkem: 1
9. 12. 2015 08:46
0 0
Super odpovedi. Presne jak to je. Zadne mazani medu a kecu PR. Bez obalu. Neuville rulez.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!