8. 12. 2015 19:03 − 4136× − 4

Martin Prokop: Na Dakar jedu s pokorou a splnit si sen

Poslední část praktické přípravy na legendární Dakar má za sebou Martin Prokop.

Poslední část praktické přípravy na legendární Dakar má za sebou Martin Prokop. Sotva se vrátil z Dubaje, kde si vyzkoušel jízdu v dunách, pustil se třiatřicetiletý jezdec pilně do teorie. „Snažím se posbírat co nejvíce informací od zkušenějších kolegů, abych tušil, co vše mě může v závodu potkat,“ líčí Martin Prokop, jenž na Dakaru usedne za volant Toyoty Hilux.

Jihlavský rodák se snaží na poslední chvíli dohnat vše, aby byl na závod maximálně připravený. „Je to složité, jelikož zkušení kolegové tvrdí, že je potřeba nejméně rok cílené přípravy a tvrdé dřiny, aby byla šance na dobrý výsledek,“ popisuje Martin Prokop a doplňuje: „Otestoval jsem závodní vůz, prošel jsem školením oprav a minulý týden jsem se vrátil ze školy rallye Toyoty v Dubaji, kde jsem se učil jezdit v dunách.“

„Jízda na písku byla hodně poučná, jelikož naposledy jsem si na něm „hrál“ jako malé dítě na pískovišti a to i auto bylo jiné,“ směje se jezdec a pokračuje: „Z toho důvodu bylo dobré si to vyzkoušet dříve než v závodu.“

„Hned jak jsem na písek vjel, tak jsem udělal všechny začátečnické chyby a zapadl jsem. Druhý den jsme jeli na velké duny. Sjezdy byly třeba 300 metrů. Chytli jsme i písečnou bouři a jednou jsem instruktora vykopával hodinu v největším vedru v pravé poledne,“ líčí zkušenosti Martin Prokop a vypráví dál: „Pochopil jsem, že v podstatě není duna, která by se nedala sjet. Jen je důležité, aby to bylo po kolech… Je potřeba dojet pomalu až na vrchol, nesmíte se zastavit, a pak pomalu přepadnete dolů. Po letech v závodech WRC to byla pořádná výzva.“

Po praktické části příprav přišla na řadu teorie. „Už ve chvíli, kdy jsme se s Toyotou na startu domluvili, jsem začal shánět co nejvíce informací o závodu. Teď navíc bude čas si všechno pročíst a začít připravovat taktiku,“ odhaluje Martin Prokop plány na nejbližší dny a uznává, že zdrojů je dostatek: „Naštěstí jsme v Česku, které je pátou nejvíce zastoupenou zemí v závodu, takže je se koho zeptat a s kým se ze závodníků potkat. Tak jsem se poznal s Tomášem Vrátným a domluvili jsme se na spolupráci.“

Ambice zůstanou doma

„Na testech jsem pochopil, že ambice jsou to nejnebezpečnější, jelikož pak se dostatečně nesoustředíte na jízdu a děláte chyby,“ vysvětluje jihlavský rodák a smutní: „Všichni mi říkají, že umístění do 20. místa není reálné. Neposlouchá se to hezky. V koutku duše přece jen doufám, že to bude lepší.“

„Já i tým se budeme snažit udělat maximum, abychom závod zvládli a dojeli do cíle. Na start Dakaru se postavím s pokorou,“ říká závodník skromně a se smíchem doplňuje: „Uvidíme, jak dlouho mi vydrží. Nejspíše do doby, než mě někdo předjede, nebo někoho dojedu, pak to bude hodně o adrenalinu.“

Dakar je pro Martina Prokopa velká výzva. „Start na tomto legendárním závodu byl vždy mým snem. Představoval pro mě cíl, kam bych se chtěl jednou s týmem dostat,“ líčí jezdec a dodává: „Nakonec vše šlo rychleji. Přišla skvělá nabídka a nedala se odmítnout.“

Za volantem nezničitelného vozu

Martin Prokop bude řídit při svém prvním startu na Dakaru Toyotu Hilux. Značka je mezi závodníky oblíbená díky spolehlivosti. To dokládají i čísla. 42 účastníků ze 118 z kategorie aut pojede Dakar 2016 právě Toyotami (modely Hilux a Land Cruiser).

Komentářů celkem: 4
8. 12. 2015 20:45
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
8. 12. 2015 21:35
0 0
„Pochopil jsem, že v podstatě není duna, která by se nedala sjet. Jen je důležité, aby to bylo po kolech" smajlíksmajlík
9. 12. 2015 01:25
0 0
Držíme palce a ahoj v cíli!!smajlík
10. 12. 2015 16:52
0 0
Dobře dojeď a ať Ti cestou nezvlhnou sirky a "nechytíš" gumu...!!!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!