13. 12. 2015 19:30 − 7594× − 16

Rozkvět Fábií R5 ve WRC2

Podle všeho se v příštím roce v šampionátu WRC2 představí minimálně sedm soukromých Fábií R5.

Podle všeho se v příštím roce v šampionátu WRC2 představí minimálně sedm soukromých Fábií R5. Zůstává tak otázkou, zda-li své koně do tohoto šampionátu vyšle i tovární tým Škoda Motorsport z Mladé Boleslavi. A pojede za něj opravdu Pontus Tidemand a Esapekka Lappi?

Massimiliano Rendina testoval v okolí francouzského Gap fábii od Motorsport Italia dva dny a výsledkem je přihláška na Rallye Monte Carlo s tímto soutěžním vozidlem. Rodák z Říma si mladoboleslavský vůz vyzkoušel i na listopadové šotolinové Ronde Balcone delle Marche. Škodu Fábii R5 jako své sportovní náčiní na sezónu 2016 již oznámil Nasser Al-Attiyah. Armin Kremer počítá s pokračováním úspěšné spolupráce mezi ním a týmem BRR Baumschlager Rallye & Racing Team.

Na sezónu ve Fabiích R5 od Wevers Sport se připravují jezdci Hubert Ptaszek a Nicolás Fuchs. Polský soutěžák si auto vyzkoušel již na Wales Rally GB 2015. Zvěsti kolem Juliena Maurina říkají, že i on měl po letech ve Fordu usednout do Škody. Tu by měl připravovat tým 2C Compétition. Sedmou Fábii R5 připravuje pro Teemu Suninena bývalý tovární jezdec Škody Toni Gardemeister. Finská mladá naděje už pod Gardemeisterem letos odjela soutěže MS v Polsku a Velké Británii, nicméně ještě s modelem S2000.

Uzávěrka na Rallye Monte Carlo se blíží, seznam přihlášených posádek nám napoví, jestli ještě někdo do tohoto výčtu přibude nebo ne.

Komentářů celkem: 16
13. 12. 2015 19:43 Upraveno 19:44
0 0
U nás by mohl jet Valda s tovární podporou. Kopec WRC2.. to byla sezónasmajlíksmajlík
13. 12. 2015 23:47
0 0
Myslím, že by bylo zbytečné, aby celou sezónu jela továrna. WRC2 by mělo zůstat pro soukromníky.
14. 12. 2015 19:01
0 0
A co by jinak dělali? Někde se prezentovat musí.
14. 12. 2015 20:00
0 0
Původně napsal marty66
A co by jinak dělali? Někde se prezentovat musí.

To jo, ale stačí pár nejznámějších soutěží, jako Monte, Finsko..
Nemělo by přece smysl, aby ve WRC2 bojovala jediná továrna.
MPI
15. 12. 2015 13:02 Upraveno 13:11
0 0
Jediná továrna... Nemluvilo se taky o tom, že by do wrc2 chtěl M-Sport nasadit nějakou ,,tovární" R5? Navíc jak píše Marty, co by jinak dělali? Když jedou doma, tak se nadává na nerovnej boj továrního týmu vs. soukromníci, v době IRC se zas nelíbilo pánovi od Pežotu, že jedou jako továrna (zvláštní, že Abarth jako továrna nebo Proton jim nikdy nevadily, ale ono to vlastně tak zvláštní není - vadilo jim, že je někdo poráží), ME? stejná písnička. MS? tam jedou a zas je to špatně, protože přece WRC2 by mělo být pro soukromníky...Já si ale nějak nevšim, že by to nějaké regule nařizovaly.... Kdo brání peugeotu nebo citroenu nasadit R5 s tovární podporou? Kdo v tom brání hjondé nebo Fordu? Podle toho co tak člověk čte, tak jediné východisko by zřejmě bylo postavit WRC, aby se neremcalo. Jenže je to tak, že můžeme být rádi (a hrdí) za to, že tu máme továrnu, které se už podruhé v řadě povedlo postavit auto, které v rámci své kategorie jasně udává krok a na wrc si prostě musíme nechat zajít chuť, minimálně dokud to bude VW bavit....
15. 12. 2015 14:04
0 0
nebyl snad Kubica mistrem světa ve WRC2 s továrním autem? vadilo to někomu? navíc to bylo auto, který se skoro ani nedalo soukromníkem koupit, což teda fabie fakt, ale fakt, nejsou
15. 12. 2015 15:29
0 0
Původně napsal Novej
nebyl snad Kubica mistrem světa ve WRC2 s továrním autem? vadilo to někomu? navíc to bylo auto, který se skoro ani nedalo soukromníkem koupit, což teda fabie fakt, ale fakt, nejsou

To platil LOTOS.
Pokud si Lappi zaplatí auto, tak ať jede, ale pro Škodovku nemá velký význam platit celou sezónu. Loni ukázala, že postavila dobré auto a teď ho bude dodávat soukromníkům.
15. 12. 2015 15:53
0 0
a neměla by teda škodovka propustit i své tovární jezdce? smajlík
kde by teda měli jezdit, když, jak psal MPI, nikde nesmějí? a mimochodem, psal jsem o továrním autě, ne o sponzorovi, ale to je jen detail, víc mě fakt zajímá, co by měla teda ta škodovka a její piloti jezdit?
15. 12. 2015 16:08
0 0
Škodovka má momentálně s R5 splněno. Dokázali, že je to špičkové auto, udělali si reklamu a mají díky tomu spoustu zákazníků, kteří teď budou dělat reklamu za ně. Kdyby to soukromníkům nešlo, tak občas nasadí továrního jezdce, aby jim ukázali, že to auto je kvalitní, ale oni musí hledat chyby u sebe.
Lappi a Tidemand si musí více startů zajistit samy.
15. 12. 2015 23:22 Upraveno 23:28
0 0
A jak by potom podle tvé logiky probíhal vývoj? Někde u polotovárního soukromníka s jedním škodováckym inženýrem a mechanikem? Co by pak dělala ta stovka pracovníků Škody Motorsport (vyjma těch ze zákaznického programu)? Byli zalezlí v Boleslavi? Navíc Lappi s Tidemandem musej jezdit a jezdit. Nebo zrovna můžou dát na rady starších a vstoupit do nudného WTCC...
16. 12. 2015 06:17
0 0
Vývoj pokračuje, průběžně se testuje. Sestavování a ladění nových aut pro soukromníky bere spoustu času(dodáno už 35 aut), ale přináší peníze. Lappi s Tidemandem se o sebe musejí postarat sami, nemůžou očekávat, že se jim o budoucnost bude starat Škodovka.
16. 12. 2015 07:35
0 0
to je ale hodně novátorskej přístup, aby se tovární jezdci starali sami o své starty. teď už chápu, proč je snem každýho pilota dostat se do továrny smajlík
16. 12. 2015 08:19
0 0
V podobné pozici je teď Meeke u Citoenu. Taky mu nezajistí všechny starty a buď se spokojí s testováním a pár starty nebo zkusí štěstí jinde. Hold taková je doba smajlík
16. 12. 2015 11:41
0 0
podle posledních zpráv se zdá. že Meeke fakt nebude ve stejný pozici smajlík
ne, opravdu není nic rozumnýho nechat tovární jezdce jen testovat, to fakt teda ne
16. 12. 2015 13:28
0 0
Leone, nedělej z toho kovbojku. Já jsem sice zmínil možnost tiché podpory továrny, ale jak Lappi, tak Tidemand jsou pod smlouvou a na 99% pojedou každej aspoň 7 závodů WRC2 s tím, že jim to Škoda zaplatí. Ovšem možné je, že to bude takové polotovární uskupení.
16. 12. 2015 13:42
0 0
Osobne si myslim ze to co zde prezentuje leon je uplny nesmysl. nevidim jediny rozumny duvod treba u Tidemanda aby odtahl Anderssona od Ostberga aby se pak staral sam o starty ve wrc2. A podle FB skody motorsport to vypada ze se minimalne na svedsko pripravujou dost svedomite smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!