Jari-Matti Latvala slibuje po testech boj se Sebem II
Právě jsi skončil dvoudenní test na Monte. Jaké máš dojmy?
„Můj pocit z auta je dobrý. Začali jsme s nastavením podobném tomu, které jsme měli na konci minulého roku. První den byl v podstatě na suchu, jen ráno bylo místy vlhko, takže jednoduché podmínky. Druhý den bylo ráno namrznuto, 60% silnic bylo kluzkých a pak se to změnilo, ale zůstalo to navlhlé celý den. Pár suchých zatáček bylo plných špíny, byla to náročná trať, dobrá příprava na Monte Carlo.“
Testovali jste na autě nové věci pro příští rok?
„Testovali jsme pár maličkostí, abychom se ujistili, že pracujeme dobrým směrem.“
Jednalo se o novou evoluci Pola pro příští rok?
„Jezdili jsme víceméně se stejným vozem jako celý rok, byly to opravdu jenom drobnosti. Věci se silně promění v roce 2017 a tým proto nejde do roku 2016 s mnoha změnami. Pokud se objeví problém, budeme samozřejmě reagovat, ale myslím a bylo to i vidět, že evoluce 2015 je konkurenceschopná.“
Taky jsi měl malý test prototypu 2017. Dojmy?
„Je to prototyp, nikoliv hotový vůz, je to poskládané z komponentů 2017. Myslím, že bude mnohem rychlejší a zvuk je fantastický. Líbí se mi myšlenka vyššího výkonu, ale budeme mít také větší křídlo vzadu, mezinápravový diferenciál a větší spoiler vpředu. Jsem nadšen novými pravidly, mám jen obavy, abychom to s aerodynamikou nepřehnali a auta pak nejezdila podobně jako na okruhu. Kvůli fanouškům by měla zůstat jízda dveřmi napřed.“
To je pro nás, fanoušky kolem tratí, důležité. Myslíš, že to bude s těmi aerodynamickými úpravami a mezinápravovým diferenciálem vypadat více dramaticky?
„To se dá těžko říci, ale mohu garantovat, že zvuk bude lepší!“
A co se stalo dnes odpoledne, kdy jsi testoval starý vůz na limitu?
„Zkoušeli jsme pár nových věcí vzadu na autě. Auto mělo dobrou přilnavost, ale zkoušeli jsme nějaké nové nastavení vzadu a nefungovalo to, jak jsem si představoval. Nebyl jsem připraven na to, že auto bude reagovat jinak a v jednom kluzkém úseku jsem ztratil zadek auta, vyneslo nás to na břeh, narazili předkem i zádí a poškodili plechy. Nebylo to ale nic nějak vážného.“
Zrovna na tento úsek nemáš z roku 2014 dobré vzpomínky?
„Jak už jsem řekl, tahle rychlostní zkouška je náročná a se všemi charakteristikami je to dobrá příprava na Monte Carlo.“
Už jsi viděl nový Hyundai?
„Vypadá agresivně, je trochu delší, bude zajímavé vidět, jak bude konkurenceschopný.“
Jaké jsou Tvé cíle pro příští sezonu?
„Mým cílem je podávat vyrovnané výkony. Myslím, že pokud budeme konzistentně odvádět dobrou práci, uvidíme na konci roku, jaké to přinese ovoce. Ale musím se udržet koncentrovaný během první poloviny sezony. Je to mimořádně důležité pro dobrý výsledek, protože jestli budu mít jako ve Švédsku, Mexiku a Argentině 3 soutěže za nula bodů pak můžu na šampionát rovnou zapomenout. Důležité je udržet se na dostřel.“
Víš, že čekáme velkou bitvu se Sebem, jsi na ní připraven?
„Ano, jsem připraven. A je to přesně to, co chci!“
To by ho Caputo pěkně hnal!