Jiří Šteg - eWRC.cz
21. 12. 2015 10:07 − 3012× − 0

Thierry Neuville: Příští rok bude všechno jednodušší

Hyundai se do toho opřel. Na nových vozech WRC pro rok 2017 a R5 se intenzivně pracuje.

Hyundai se do toho opřel. Na nových vozech WRC pro rok 2017 a R5 se intenzivně pracuje. Oba budou odvozeny od pětidvéřového modelu a budou sdílet širokou paletu komponentů. WRC pro rok 2017 už se testuje, testy R5 začnou počátkem příštího roku a v červenci by měla proběhnout homologace. Po několika ostrých nasazeních ve druhé polovině roku 2016 by měl začít prodej vozů zákazníkům, aby se od počátku roku 2017 mohly plně zapojit do WRC2 i národních sérií.

Větší pozornost však v současnosti budí nasazení nového vozu do příští sezony. Druhá generace i20 WRC by měla trochu zamítat kartami v šampionátu a dostat Volkswagen pod tlak. Vůz nepřejímá z první generace prakticky nic. Je úplně novou konstrukcí, ve které lze vystopovat spíše než návaznost na první generaci zárodky vozu 2017. Motor je menší a lehčí a nová karosérie umožnila optimalizovat rozdělení váhy a snížit těžiště. Oba parametry byly u první generace problematické a představovaly nepřekročitelné limity při vývoji vozu. Jezdci si při testech také pochvalovali přechod na nové tlumiče, které zvýšily přilnavost a přispěly ke klidnějšímu chování vozu. Výsledky testů naladily celý tým optimisticky a vyvolaly naději, že se podaří udělat významný krok vpřed. Jestli se naděje týmu potvrdí, ukáže až Monte Carlo. Thierry Neuville, který absolvoval s novým vozem nejvíce testovacích kilometrů, vidí vůz opatrně optimisticky. „Testy na Monte proběhly opravdu dobře. Řízení vozu jsem si užil. To je velmi důležité. S takovým pocitem se dá pracovat na vylepšení vozu a hledání limitu.“

Jezdci se vyjadřují pochvalně o pocitu za volantem, který je výrazně lepší a poskytuje i více důvěry ve vůz, ale o kolik je na kilometr rychlejší nikdo prozradit nechtěl. I Thierry Neuville se vyjadřuje spíše obecně. „Na motoru je znát výrazný pokrok a na motor jsme si také dlouho stěžovali. Zvenku také není moc vidět, jak je Polo opravdu dobré, ale naše auto teď vypadá velmi dobře. Jsem přesvědčený, že nám tahle nová evoluce udělá vše snadnější. Těžiště vozu je níže a tím se zlepšila i stabilita. Hodně věcí se změnilo. Se starým vozem se to nedá srovnat. Z hlediska pocitu se mi líbí nový vůz mnohem více.“

Sezona 2016 a výsledky s i20 druhé generace mohou být také rozhodující pro Neuvilleho kariéru. Po nevýrazné sezoně 2015 a problémech uvnitř týmu je pro něj bezpodmínečně nutné vrátit se do formy, kterou předvedl s Fordem. Nad minulou sezonou se sám trochu šklebí. „Horší už to může těžko být. Jasně, rok 2015 pro mě nebyl tím nejlepším. Dělal jsem chyby, ale když se na to podíváte podrobnějí, tak to zas tak špatné nebylo. Ale příští rok by měl být určitě lepší. Měli bychom být konkurenceschopní všude. Jsou však přirozeně rally, na kterých se mohu zlepšit. Pro mě je například Monte nejtěžší rally roku. Ve Švédsku jsem byl letos pěkně rychlý, a pak v Mexiku také. V uplynulé sezoně se mi nejméně líbilo Portugalsko. Doufám, že to s novým vozem bude lepší. Všechno by mělo být jednodušší.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!