Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 12. 2015 14:04 − 3717× − 0

Mým úkolem je postavit auto pro boj o čelo

Kris Meeke se těší na svou novou roli v týmu při vývoji nového soutěžního speciálu pro rok 2017.

V zatím posledním díle WRC podcast měla Becs Williams dva hosty, které spojovala značka Citroen. Jedním z nich byl šéf Yves Matton a druhým pak Kris Meeke, který má s týmem již dlouhou historii a v posledních dvou letech jej pak reprezentoval i na tratích za volantem DS3 WRC a letos v Argentině ukončil rok a půl trvající čekání týmu na další vítězství v soutěži MS. Pak však přišlo období mezi Rally Sardegna a Deutschland rally, kdy se jezdci příliš nedařilo a jen jednou dojel v TOP 10 a Matton jej docela silně kritizoval a zvažoval jeho další setrvání v týmu. Ale Australskou rally se zase situace obrátila a povedený závěr roku zajistil Meekovi první smlouvu na více, než jeden rok. Konkrétně jde o tříletý kontrakt a Severní Ir tak dostal předčasný dárek k Vánocům.

"Těch několik týdnů, co uplynuly od Wales Rally GB, bylo opravdu dlouhých, jednali jsme o tom, co jsme vždy chtěli – víceletou smlouvu a našli jsme řešení, které se líbilo mě i Citroenu, takže je to pro mě paráda. Po celou mou dosavadní kariéru jsem měl smlouvy na jednotlivé podniky či na jednu sezónu a když to takhle jde rok za rokem, tak jste pod neustálým tlakem, abyste se zlepšovali. Teď je ten tlak sňat a fakt, že tým se mnou chtěl uzavřít dlouhodobou smlouvu se nám, doufám, vyplatí," je Kris Meeke optimisticky naladěn ohledně svého dalšího působení u Citroenu a jak dodává, současný tým pro něj byl hlavní volbou: "ano, byly nějaké nabídky, ale pro mě to bylo o jednání s Citroenem a nalezení té správní dohody a ve chvíli, kdy byla tato položena na stůl, bylo by pro mě nejtěžším rozhodnutím tým opustit."

Díky této smlouvě se Kris Meeke také stal hlavním jezdcem podílejícím se na vývoji nového speciálu pro rok 2017 a hrála tahle pozice roli v jeho rozhodování? "Ano, spolupráce s jedním z nejúspěšnějších týmů v nedávné historii MS je jednoznačně faktorem, který hraje při rozhodování roli. Všechny tituly sice vybojovali s tak jedinečným jezdcem jako je Sébastien Loeb, ale to se tehdy soustředili čistě jenom na soutěže. Zapojení Volkswagenu změnilo situaci v MS v posledních třech letech. Myslím si, že v Citroenu změnili tehdy názor, pokud jde o směřování vývoje a více se soustředili na WTCC," říká vítěz Argentinské rally 2015 a přemýšlí nad tím, jak se opětovné plnohodnotné zapojení značky do šampionátu projeví v týmu.

"Myslím si, že v roce 2017 to bude jiný tým s jinou energií, díky tomu, že se bude naplno věnovat WRC. Pro mě bude fantastickou příležitostí být jeho součástí. Stavba vozu WRC podle nových pravidel všem dodala energii a nové myšlenky. Zdrojem hodně přínosů jsou i zkušenosti získané angažováním se ve WTCC. Sice jde o jiný typ závodů, ale i tak mají auta mnoho shodných detailů, díky kterým auto funguje a které jsou společné."

Testování a vývoj nového vozu pak Meekovi zabere hodně času. "Myslím si, že se mě budou snažit v testech zapojit, jak jen to bude možné a jak jen budu moci já, protože testy mám rád a věřím, že dokážu odvést dobrou práci a vždy jsem chtěl pracovat na nějakém novém projektu. Cítím se připravený, mám dostatečné množství zkušeností, abych mohl dělat vývoj nového auta," říká jezdec ke své roli a dodává, "i přes to, že mě to moc baví a věřím, že odvedu dobrou práci si plně uvědomuji, že tým potřebuje další názor a při testech potřebujete porovnání, protože někdy se můžete snadno nechat odvést špatným směrem a je dobré mít srovnání od dalších jezdců. Je jisté, že nebudu jediným, kdo se bude na vývoji auta podílet, bude to tak výhodné pro všechny a jistě to bude týmová práce a mým úkolem je postavit auto, které dokáže bojovat o absolutní čelo."

Není žádným tajemstvím, že příští rok čeká na všechny jezdce Citroenu v rámci týmu Abi Dhabi Total WRT program startů na vybraných podnicích, ale jak se nechal Kris Meeke slyšet, spatřuje v tom určitá pozitiva, protože bude mít čas na testy nového speciálu, na něž by se mu při odjetí kompletní sezóny nedostávalo prostoru. "Abych byl upřímný, v některých ohledech máme pro rok 2016 ideální program, protože kdybychom jeli celý šampionát ještě s novou soutěží v Číně, tak bychom určitě mezi srpnem a listopadem, který je nejdůležitějším obdobím pro vývoj na další rok, měli jen těžko čas na nové auto, protože už tak je program nabitý a teď do něj ještě zakomponovat testy… Budu chtít odjet co nejvíc soutěží půjde, zkušeností s podniky není nikdy dost a myslím, že částečný program v roce 2016 je ideálním scénářem, dá nám to prostor a čas na stavbu nového auta a vím, že VW a Hyundai mají hodně zdrojů a dokáží skloubit kompletní sezónu s vývojem, ale pro tým to bude neuvěřitelně rušný rok, takže pro mě je ideální, jak to máme naplánované – jak ostré starty, tak testy," uzavírá rodák ze Severního Irska.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!