Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jiří Šteg - eWRC.cz
4. 1. 2016 19:29 − 4326× − 12

Sébastien Loeb: Chtěl jsem se letos v MS objevit

Loeb uvažoval o podílu na vývoji Citroenu pro rok 2017 a startech ve WRC.

Za kulisami velkého závodění se odehrávají věci, kterým lze „zvenku“ jen nesnadno porozumět. Propletenec nejrůznějších tlaků a zájmů je složitě strukturovaný a přijatá rozhodnutí vyvolávají nejrůznější a často bouřlivé reakce především mezi fanoušky. Takovým tématem jsou například dlouhodobé diskuse o přehnaném egocentrismu Sébastiena Ogiera nebo v poslední době výroky Thierryho Neuvilla. Vnější pohled je často ovlivněn krátkými a emocemi nabitými vyjádřeními těchto jezdců, často vytrženými z kontextu. Potom je snadné zapomenout například na Ogierova slova, kterými označil Sébastiena Loeba za největšího z rally jezdců historie. Stejně snadné je zapomenout na skutečnost, že tito jezdci ve svých začátcích obvykle riskovali vlastní existenci a obrátili svůj život naruby, aby se mohli věnovat tehdy svému koníčku, nyní profesi, kterou provozují na světové úrovni. Profesionální svět je prostě tvrdý, nekompromisně orientovaný na výsledek a přijmout správné rozhodnutí je velmi nesnadné.

Přesvědčil se o tom i největší rally jezdec historie Sébastien Loeb, jehož odchod z WTCC byl doprovázen byť profesionálně zvládnutou, přece jen lidsky těžko skrývanou hořkostí. Jeho přechod od Citroenu k Peugeotu se přitom odehrál v rámci jednoho koncernu, tedy zdánlivě koordinovaně. Postupem času nyní prosakují informace o tom, co vše za tímto přechodem bylo. Sám Sébastien Loeb možná lituje svého rozhodnutí zúčastnit se projektu Dakar, které bylo výrazem jeho vášně pro závodění. „Teď si myslím, že nechtěli (Citroen) pokračovat, protože jsem se zapojil do Dakaru, takže se to stalo otázkou rozdílného image Citroenu a Peugeotu.“ Osvětlil i domněnky o tom, že by se měl zapojit do vývoje Citroenu pro WRC 2017. Doba, kdy se o takovém kroku dalo uvažovat, je pryč. „Citroen se mě na to neptal a nemluvili jsme o tom. Nic takového se neplánuje. Jsem nyní plně zaměstnán Peugeotem a bylo by velmi problematické se vrátit a dělat něco u Citroenu. Nemyslím, že by bylo v oblasti rally něco možné. Měli dobrou příležitost mě přijmout, ale zavřeli dveře. Ne, že bych měl absolvovat zase plnou sezonu, ale byli bychom mohli nějak spolupracovat na vývoji a jet pár rally.“

Pravdou je, že skloubit Dakar resp. cross-country s WRC není snadné, ale před odchodem od Citroenu Loeb silně uvažoval o několika podnicích WRC v roce 2016. „Skloubit Monte s Dakarem by bylo těžké. Teď je snadné říci, že bych mohl odjet pár závodů, neměli jsme příležitost mluvit o takových možnostech, rozhodnutí přišlo docela pozdě. Kdyby se mě zeptali, jel bych v roce 2016 jednu nebo dvě rally.“ O tvrdosti prostředí, ve kterém se pohybují vrcholní profesionálové, svědčí i další Loebova vyjádření. Logické úvahy o vstupu Peugetu do rallycrossového šampionátu se pro tento rok totiž nepotvrdily. Velká postava rally tak zůstává s poněkud chudou jistotou částečné účasti v cross-country, což je pro jezdce jeho formátu málo. Loeb se ale nevzdává a hledá další možnosti, jak se realizovat. „Nyní je těžké cokoliv říci, pracuji na různých variantách. Myslím, že chci jet více než jen tak tři soutěže, takže potřebuji něco najít. V této chvíli existují různé možnosti, ale je ještě příliš brzy o tom mluvit.“

Komentářů celkem: 12
4. 1. 2016 20:53
00
Malcolme volej smajlík
4. 1. 2016 21:37
00
jistej pan Makinen prej hledá jezdce... a navíc nějaká spekulace spojující tyto dva subjekty už šla
4. 1. 2016 22:11
00
kuře: napadlo mě to samé...
4. 1. 2016 22:26
00
moc hezky napsany clanek. presne vystizeno. obzvlaste prva cast se mi libila .)
4. 1. 2016 22:29
Upraveno 22:30
00
kazdopadne to by byl velky just do toho prastit s Wilsonem .) to by v citroenu puklo rude srdce napumpovane redbullem a vsechny edice C4 loeb by sli do dumpu .)
5. 1. 2016 06:13
00
Loeb hlavně neměl z WRC odcházet, byl to hodně předčasný odchod.
5. 1. 2016 06:48
00
WRC u Malcolma a RX u Hansena v jednej sezoně. To by byla pecka!smajlík
5. 1. 2016 08:57
00
"v rámci koncernu"... co to je za koncern, když se nedokáží domluvit na společném programu jednoho z nejlepších jezdců rally smajlík
5. 1. 2016 10:56
00
Sebastiene, co RX? smajlík
5. 1. 2016 12:12
00
RX je pro (rally) dědky... smajlík
5. 1. 2016 17:37
00
Cejtím v tom trochu příběh Shumachera.. Jestli veřejně řekně, že vážně chtěl jet několik soutěží, někdo ho ukecá, nedejbože Toyota..

Odešel v pravý čas a rozhodně by se neměl vracet. Jednou za čas nějakou soutěž pro radost určitě jo, ale žádný větší program snad ne, byla by to škoda myslím..
5. 1. 2016 19:05
Upraveno 19:07
00
Tou komunikáciou mi to silne pripomína situáciu, keď 206WRC bola na vrchole, a Citróni potajomky testovali Xsaru T4 len ako "pokusný" projekt...., a v Peugeote potom nechápali, ako ich aj ostatných Citróni zo Sebom I.- veľkým, prevalcovali..., veď prečo spolupracovať, keď môžeme súperiť...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama