Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
5. 1. 2016 13:21 − 2746× − 0

Vrátnému prostřelil kámen hadici od chlazení

Šéf týmu Bonver Dakar Project přesto dokončil etapu a obsadil patnácté místo.

Tomáš Vrátný se v druhém měřeném úseku Rallye Dakar 2016 potýkal s technickými problémy. Kámen mu prostřelil hadici od chlazení motoru, a tak šéf týmu Bonver Dakar Project musel zvolnit tempo, aby svůj kamion Tatra nepoškodil a dokončil etapu. V té obsadil patnácté místo.

Etapa vedoucí z Villa Carlos Paz do Termas De Rio Hondo byla pro posádky kamionů premiérovou rychlostní zkouškou na Rallye Dakar 2016. Prolog byl totiž zrušen kvůli vážné nehodě v kategorii automobilů a první etapa se neuskutečnila kvůli nepříznivému počasí, kvůli kterému byla zrušena. I tato etapa byla organizátory na poslední chvíli modifikována, když byla zkrácena o 130 kilometrů. „Byla to hodně zajímavá etapa. Byla hlavně o rychlosti a přesnosti,“ popsal šéf týmu Bonver Dakar Project, který startoval do etapy jako čtrnáctý. V úvodu měřeného úseku držel krok s kamiony na hranici elitní desítky, ale postupně ztrácel. Důvodem byla technická závada.


Foto: Petr Lusk

„Kámen nám prostřelil hadici od chlazení a od osmdesátého kilometru jsme postupně ztráceli vodu. Od dvoustého kilometru jsme museli začít zvolňovat, protože jsme permanentně měli teplotu motoru nad 100°C a nechtěli jsme ztrácet čas tím, že bychom motor moc trápili a pak museli zastavit, aby vychladnul,“ vysvětloval Vrátný, který tak obsadil patnácté místo se ztrátou 16 minut a 38 vteřin na nejrychlejšího Hanse Staceyho. Stejnou ztrátu má na Holanďana i v průběžném pořadí.


Foto: Petr Lusk

Do cíle rychlostní zkoušky měřící 380 kilometrů dojely i další dvě posádky týmu Bonver Dakar Project. Artur Ardavičus dojel dvacátý. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera, který absolvoval premiéru za volantem tatry se speciálním systémem řízení, se potýkal s technickými problémy a etapu dokončil mezi posledními.


Foto: Petr Lusk

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama