Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 1. 2016 19:28 − 3148× − 4

Rally Mexico nabídne 80 kilometrovou zkoušku

Mexická rally ve svém harmonogramu nějakou tu desítky kilometrů dlouhou RZ obsahovala, letos se však jde do extrémů.

V posledních letech patří Mexická rally k těm nejdelším v mistrovství světa a novinkou na ní nejsou ani extrémně dlouhé zkoušky. Například loni měřila nejdelší RZ Guanajuatito 55 kilometrů a testy El Chocolate a Otates pak měly oba přes 40 km. A obdobně tomu bylo i v letech předcházejících. Letos se však pořadatelé severoamerické soutěže rozhodli laťku ještě výrazně zvýšit a Guanajuatito bude po úpravách čítat přes 80 ostrých kilometrů, což bude značit nejdelší test v šampionátu za posledních třicet let a pro porovnání lze dodat, že její délka je vyšší, než celková kilometráž každého podniku loňské české rallysprint série. Průjezd tímto monstrózním testem je naplánován neděli, kterou bude Guanajuatito otevírat a vzhledem ke své délce pak může přinést řadu změn do výsledků.

Při představení tohoto rychlostního testu se Benito Guerra nechal slyšet, že takto dojde k prověření fyzických schopností posádek ve chvílích, kdy půjdou na doraz. "Jednou z nejobtížnějších věcí bude samotná délka průjezdu zkouškou. Nejrychlejším jezdcům by měla zabrat asi 52 až 53 minut. Zatím neznám přesnou podobu trati, ale zhruba tolik to zabere. A čeho se u zkoušky nejvíce obávám je to, že se pojede v neděli, protože jedno je jet takovouto vzdálenost v pátek dopoledne, kdy jste ještě plní sil, ale závodit 80 kilometrů v neděli, kdy máte za sebou dva dny soutěže, to bude zajímavé," říká Guerra, který poslední tři ročníky svého domácího podniku absolvoval s vozy specifikace WRC a dodává.

"V průběhu testu si musíte držet stabilní tempo, udržovat se v pozornosti. A kromě toho si musíte být jistí, že jste na tom dobře fyzicky, aby to vaše tělo zvládlo," uzavírá Benito Guerra, jehož nejlepším výsledkem je 6. místo z předloňského roku. Pokud jde o zbývající podobu soutěže, tak ta se nebude příliš lišit od loňského roku, většina testů se odjede v pohořích Sierra de Lobos a Sierra de Guanajuato, které obestírají hostitelské město León. Slavnostní start se však odehraje ve městě Guanajuato, kde se odjede i speciálka a pak nastane přesun do Leónu na další speciálky. Klasické testy se v pátek pojedou na testech Las Minas a El Chocolate, ty doplní další divácké speciálky. Sobota pak nabídne testy Ibarrilla, Otates a El Brinco, které doplní Agua Zarca, což je část Ibarilly v protisměru. V neděli se pak soutěž zakončí Guanajuatitem a závěrečnou PowerStage.

Komentářů celkem: 4
7. 1. 2016 19:58
0 0
To jsou blázni..
7. 1. 2016 20:58
0 0
Proč blázni?Rally odjakživa byla o výdrži posádky a techniky.A dříve ježděné sprintetapy mívaly i přes 100km a za normálního provozu i když je fakt že na každé křižovatce stál polda a soutěžáci měli absolutní přednost.
7. 1. 2016 21:41
0 0
ono už neplatí pravidlo o tom, že pneu by měly vydržet plus/minus 60km? tohleje o třetinu víc...
sprintetapy z minulosti bych nechal historii, jiná doba, jiný a SLABŠÍ A POMALEJŠÍ auta, slabší provoz a "mylyjón" jinech věcí smajlík
9. 1. 2016 06:07
0 0
Hlavně co by tomu v našich podmínkách řekli diváci. Jestli se v Mexiku u RZ táboří den předem, tak u nás je naopak pro řqadu fanoušků žádoucí stihnout co nejvíce RZ za den. A když už autor vzpomenul podniky RSS, tak z velkých závodů by se třeba Bohemka odjela celá na takové RZ při dvou průjezdech a ještě by asi zbylo.
Spíše mě ale napadla jiná otázka, co s tak dlouhou RZ, když by se musela zrušit, napři. při nehodě.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!