7. 1. 2016 21:54 − 4312× − 15

Aleš Loprais odstupuje z Rally Dakar

Špičkový český závodník Aleš Loprais odstupuje z Rally Dakar, kde závodil s kamionem IVECO.

Špičkový český závodník Aleš Loprais odstupuje z Rally Dakar, kde závodil s kamionem IVECO.

"Omlouvám se všem za komunikační výluku způsobenou nocováním ve spojovací etapě ve výšce 4000 metrů nad mořem, bez možnosti běžné komunikace…

Včerejší etapa byla poněkud zvláštní. Pravděpodobně předešlé vydatné deště a všudy přítomné bláto se podepsaly na elektronice našeho vozidla. Těsně před startem nám odešel systém dohušťování pneumatik, následně ihned po startu spodní řada rychlostních stupňů a kousek za polovinou erzety pohon 4x4. Nicméně do cíle jsme dodriftovali jen se zadním náhonem ve velmi slušném čase a já byl štastný, že jsme to s autem, které nebylo ve 100% kondici dotáhli do cíle. Následně jsme pokračovali spojovací etapou do maratonského bivaku. V horách, v tom nejvyšším možném místě se zablokovalo levé přední kolo. Ihned jsme zastavili a závadu rychle analyzovali. Bohužel došlo z prozatím neznámého důvodu k poškození ložiska náboje předního kola. Tento díl jsme sebou my a ani nikdo z dalších účastníků, kteří u nás zastavili, u sebe neměli. Znamenalo to jediné. Zavolat asistenci, která byla v tu chvíli od nás 600 km daleko a čekat na pomoc. Mezitím jsme demontovali náboj kola, postavili v noci stany a čekali na ranní pomoc. Kluky ze servisu jsem navigoval satelitním telefonem a odeslal jim koordináty gps, kde nás mají hledat. Dorazili za tmy nad ránem. Ve výšce 4 000 metrů vše funguje jinak. Člověk se rychle unaví a trpí velkými bolestmi hlavy a malátností. Oprava se podařila až v poledne dnešního dne a my se vydali do bivaku, s malou nadějí zda stihneme limit startu do další etapy. Bohužel to nevyšlo a brána startu pro nás zůstala uzavřena.

Mrzí mne to moc, ikdyž dobře vím, že tohle přesně je Dakar – krásný, fascinující, neúprosný a také krutý. Po loňském čtvrtém místě na Dakaru a druhém místě v Maroku, jsem cítil možnost letos v novém týmu na Dakaru uspět. Chtěl jsem do volného dne přežít s minimální ztrátou na první pětku a následně začít tahat v těžkých etapách, které mi sedí. Nestalo se bohužel. Dívám se dopředu a myslím na další event, který pokoříme.

Děkuji všem fanouškům za milé vzkazy, rodině za toleranci a partnerům za podporu. Moc si toho vážím a teším se zase s Vámi na další dobrodružství."

Komentářů celkem: 15
7. 1. 2016 22:00
0 0
Za to, že zradil Tatrovku, mi není vůbec líto, že odstoupil!
7. 1. 2016 22:29
0 0
Chtěl jsem říct, že bych tak ostrá slova nevolil, ale já to vlastně tam uvnitř cítím stejně. Je mi to uplně u zadnice. On sice říká, že prostě šel za lepší nabídkou, ale na některých věcech by prostě mělo v životě záležet. Pokud ne, nastane chaos. Takové ty věci, že rozchod se nedělá přes SMS, slepci se v hospodě neupíjí pivo a TATRA se neopouští. A příjmení Loprais není jen náhodný shluk sedmi písmen, něco znamená. To máte jak se šlechtickým titulem. Nese s sebou práva, avšak i povinnosti. smajlík
7. 1. 2016 22:48
0 0
Nebudu trhat partu, taky mě to trochu nasazuje šibalskej úsměv. smajlík Nechci být tak nepřejícnej, ale musim to napsat: Má, co chtěl! Uf No, hodilo by se napsat, že si trhá vlasy i když tam toho moc nemá, když vidí jak to jede Tatře.smajlík
7. 1. 2016 23:00 Upraveno 23:03
0 0
Původně napsal liposh
Takové ty věci, že rozchod se nedělá přes SMS, slepci se v hospodě neupíjí pivo, TATRA se neopouští.
A že Čech drží palce Čechům, ať už jedou jakkoliv a s čímkoliv, do toho tvého výčtu slušného chování nepatří?
7. 1. 2016 23:23 Upraveno 23:34
0 0
A na základě čeho se určí, kdo je čech a komu se tedy fandí ze zásady a komu už fandit nemusím? smajlík Občanka? Pas? Rodný list dědečka z matčiné strany? Neměl bys to pravidlo postavit jinak?
7. 1. 2016 23:40
0 0
Škoda, že odstoupil. Ach jo, tady jsou všichni "chytří" a to je tohle posledni server, kde čtu diskuze. Kolik z Vás mluvilo s Lopraisem o důvodu startu s Ivecem? asi málokdo. Jinak já fandil například Krestovi, když skončil ve Škodovce a začal s Peugeotem. smajlík
8. 1. 2016 00:14
0 0
Já bych spíš viděl problém v technice. Ložiska. Tohle jsou věci, které se komplet mají měnit před závodem na celým autě. Rád bych ho viděl, asi pěkně suchý, kdo ví, jestli ho měli vůbec namazáno. Nebo to někdo odflák, jen to tam dali, protože na tohle se málokdy odstupuje. A z takovýho týmu, nebo aby si fakt všechno člověk dělal sám. A závoďák by měl být na tohle jednoduchý, dobrý přístup k věcem, co nejmíň toho demontovat, kvůli výměně a podobně. Když to vidim, je to na tom Ivecu nějaký zbytečně složitý.smajlík
8. 1. 2016 08:15
0 0
První tři komentáře vytesat do kamene a použít jako národní symbol naší milé republiky. Gratuluji klucismajlík

Aleši škoda...takový je motorsport smajlík Nekomentující většina fanoušků Ti bude fandit, i když pojedeš na vratech od holandské stodoly.
8. 1. 2016 08:25
0 0
Tak, tak. Naprostý souhlas.

Původně napsal gangel
První tři komentáře vytesat do kamene a použít jako národní symbol naší milé republiky. Gratuluji kluci

Aleši škoda...takový je motorsport Nekomentující většina fanoušků Ti bude fandit, i když pojedeš na vratech od holandsk�...
8. 1. 2016 09:13
0 0
Jestli dobře vidím, tak Iveco je od De Rooye.. a to je v tomto světě dálkových rally stejný pojem jako Loprais nebo Tatra... takže kecy o tom, že někoho "zradil" mi připadají dětinské.
9. 1. 2016 02:15
0 0
V případě Aleše Lopraise praskla jedna velká mediální bublina! Značka Loprais měla vždy zvuk, však kdo by neznal : mesijé.Dakar, mesijé.Lopré atd., ale bohužel na rozdíl od svého málomluvného strýce proslul Aleš spíše velkohubostí (kterak konečně porazí ruské Kamazy) a on skutek utekl. Aleš je OUT a média si už konečně začínají všímat Martina Kolomého, ale trvalo to hodně dlouho!!
9. 1. 2016 11:57
0 0
Teda tady to vypadá jako diskuze na novinkách. To jsem nečekal. Iveco se podělá a hned se tady vynáší soudy, že má co chtěl (Tatra se mnohokrát porouchala, taky měl, co chtěl?), že si trhá vlasy, protože Kolomý s Tatrou si vede dobře. Víte kulový, proč se rozhodl přejít na Iveco do týmu DeRooye. Možná doufal, že ten kamion bude konkurenceschopnější, když předtím mnoho let nedokázal s Tatrou vyhrát. Patrně v tom budou i peníze, ale že bych kvůli tomu prskal síru? Nechápu vás a je mi za vás stydno.
9. 1. 2016 13:19
0 0
teta, tolik "vlastenců", to jednoho potěší, tak to abychom začali kamenovat i Prokopa, že sedl do tý zpropadený toyoty, nebo ostatní, co jedou s hummerem, ale i ty, co jedou/jeli s tatrou a neměli tam ten echt tatrováckej motor, ne? hoší, hoší smajlík
9. 1. 2016 21:59
0 0
Asi ironie osudu. Je jasný proč šel k De Rooyovi, chtěl nejlepší kamion a zázemí, ale skutek utek. Srovnávat je s piloty WRC je mimo mísu. Spíš tady vy vlastenci nevěříte Tatře, i když jede druhým rokem jako polotovární tým. A pokud si mám vybrat mezi Alešem Lopraisem, nebo Tatrou, tak je to vždy Tatra. Adie
9. 1. 2016 22:35 Upraveno 22:36
0 0
Fandím mu a fandit budu ať jede s čímkoliv ale zarazila mě jedna věc. Aleš říkal něco v tom smyslu že jde do velkého týmu kvůli tomu zázemí a tomu že bude mít týmové auta kolem sebe(tuším že od DeRooye jede 5 aut) a v případě třeba zapadnutí nebude muset čekat 2 hodiny až mu někdo pomůže. Když ale šel do toho velkého týmu se zázemím proč to "nejpomalejší" auto nevezlo náhradní díly pro ostatní 4 auta, zvlášť když se jednalo o maratonskou etapu? Šel do velkého týmu právě proto aby měl někoho za sebou kdo by mu mohl pomoct ale při prvním problému nakonec pro něj celý Dakar skončil.. Doufám že příští rok pojede někde jinde než u DeRooye, hodně se mi líbíl loni s Manemsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!