10. 3. 2006 00:00 − 2341× − 0

II. Agrotec Würth Rally Hustopeče

Druhým podnikem šampionátu bude Agrotec Würth Rally 2006, která se jede za zhruba pět týdnů.

Rally Vysočina v okolí Okřísek na Třebíčsku o prvním březnovém víkendu zahájila sezónu ve sprintrally. Druhým podnikem šampionátu bude Agrotec Würth rally 2006, která se jede za zhruba pět týdnů. Příjem přihlášek zahájil právě v pondělí 6. března a první posádky již pořadatele kontaktovaly.

Na dohled Pálavy a známých Novomlýnských nádrží povede trať opět mimo jiné mezi vinicemi, čímž je tato soutěž specifická, a na zemědělských komunikacích mezi poli. Soutěži se mimochodem již vloni začalo neoficiálně říkat „Rally mezi vinicemi“ nebo také „Rally tisíce hroznů“. I když nutno zdůraznit, že zcela nová erzeta u Klobouk u Brna vede i serpentinami a pěkným lesním úsekem, takže se nebude závodit jen mezi poli a zmíněnými vinicemi. A hrozny v době konání akce ještě také příliš vidět nebudou…

Vloni v rámci volného podniku (a kandidátského podniku na MČR) v Hustopečích zápolily tři desítky posádek z Česka i ze Slovenska. Technickými přejímkami prošlo 28 posádek, i když přihlášeno bylo 35 dvojic. Roli favorita potvrdil Roman Odložilík s Renaultem Clio S 1600, poprvé startující se zkušeným spolujezdcem Mirkem Fantou. Zvítězili stylem start cíl a vyzkoušeli si tak vzájemnou spolupráci pro start v Belgii na soutěži ME s nejvyšším koeficientem 20, kde se jim o týden později rovněž slušně dařilo.

Pěkné druhé místo si dravou jízdou vyjel Jan Jelínek a celkově třetí Petr Trnovec – oba jeli s produkčními vozy Mitsubishi Lancer. Celkem do cíle dojelo 19 posádek, přičemž potěšitelné bylo, že nedošlo k žádné vážné havárii. Posádky odstoupily většinou pro technické problémy.

Na bezpečnost soutěže bude kladen velký důraz také letos. Již proto, že dva hlavní organizátoři soutěže jsou zároveň závodníci a právě vloni oba absolvovali poměrně vážné havárie. Martin Rada skončil na jednom z velmi rychlých úseků po skoku v Pačejově v kotrmelcích a daleko v poli a jeho vůz Fiat Bravo během následujících chvil zcela shořel. Mimochodem, při své domácí soutěži se již tento jezdec chce představit s novinkou našich soutěží, s vozem Alfa Romeo, jehož stavba nyní vrcholí.

Také ředitel soutěže Rudolf Kouřil vloni metal kotrmelce a mimochodem dodnes ještě cítí a léčí následky nehody. Právě on seděl na zlínské Barum rally 2005 jako navigátor Josefa Koukoly a absolvoval hrůzostrašný mnohonásobný kotrmelec na rychlém sjezdu do Slušovic. Už proto tedy bude u hustopečských erzet dostatek sanitek i hasičských vozů, včetně záchranářských vozů ABA.

Všichni diváci vloni jistě ocenili označení příjezdových tras k diváckým místům na jednotlivých RZ šipkami, které ulehčilo orientaci především přespolním návštěvníkům. A osvědčené šipky nebudou chybět ani letos.

Změny proti loňsku, kdy se vozy tísnily přímo v areálu firmy Iveco Moravia, naopak dozná umístění servisu. Do servisní zóny, která bude letos premiérově umístěna do areálu v nedalekém Zaječí, jenž se mimochodem před několika měsíci „proslavil“ obrovským požárem, zavítají posádky v polovině soutěže, tedy po třetí RZ. Podruhé pak na úplný závěr – po RZ 6 těsně před výjezdem na cílovou rampu. Ta bude stejně jako start na Dukelském náměstí v Hustopečích. I zde pořadatelé zvažovali městský prolog přímo v ulicích, jaký nabízejí i jiné soutěže v zahraničí i u nás, ale záměr byl zatím odložen. I když do budoucna se možná fandové i občané města mohou těšit i na prolog.

Připomeňme ještě, že již v minulosti se firma Agrotec podílela jako hlavní partner na organizaci jednoho z nejvýznamnějších okruhových podniků u nás – šestihodinového Epilogu na Masarykově okruhu, který bývá tradiční tečkou za okruhovou sezónou. Nyní se ovšem po třech letech podpory Epilogu vedení rozhodlo pro změnu a pořádá a hodlá i v dalších letech pořádat vlastní automobilovou rally.

Vedle motoristických akcí firma podporuje také některé závodní týmy, jako je tým Stanislava Matějovského (okruhové MS i závody trucků na okruzích), truckera „Frankieho“ Vojtíška, či svůj vlastní tým Autoklubu Hustopeče v čele s Martinem Radou.

Nejkratší rychlostní zkouška Agrotec Würth rally 2006 měří zhruba 9 km a nejdelší více než 15 km. Start je v osm hodin ráno na hustopečském Dukelském náměstí, přičemž první vozidlo bude na cílové rampě na stejném místě již zhruba hodinu po poledni. Připraveno je celkem 6 RZ na třech úsecích o celkové délce 76 km. Soutěž se pojede v sobotu 15. dubna 2006.

Přihlášky v elektronické podobě i zvláštní ustanovení s časovým harmonogramem jsou k dispozici na oficiálních internetových stránkách soutěže – http://www.agrotecautoklub.cz/. Mapy i další potřebné informace zde najdou zájemci průběžně v následujících týdnech.

Oficiální stránky:
http://www.agrotecautoklub.cz
http://www.agrotec.cz

Program II. Agrotec Würth rally 2006

Zahájení příjmu přihlášek
Místo: Agrotec autoklub v AČR, Brněnská 74, 693 01 Hustopeče
Datum: 6. 3. 2006
Čas: 8,00 hod

Uzávěrka přihlášek:
Místo: Agrotec autoklub v AČR, Brněnská 74, 693 01 Hustopeče
Datum: 3. 4. 2006
Čas: 24,00 hod

Zveřejnění itineráře a mapy trati:
Místo: tiskoviny rally a internetové servery
Datum a čas: 3.4.2006

Administrativní přejímka:
Místo: Agrotec a.s., U dálnice 2, 693 01 Hustopeče (areál IVECO)
Datum: 14. 4. 2006
Čas: od 13,00 hod do 17,30 hod

Technická přejímka – plombování a značení:
Místo: Agrotec a.s., U dálnice 2, 693 01 Hustopeče (areál IVECO)
Datum: 14. 4. 2006
Čas: od 13,30 hod do 18,00 hod

Start rally:
Místo: Hustopeče, Dukelské náměstí
Datum: 15. 4. 2006
Čas: 8,00 hod (čas 1. vozidla)

Cíl rally: Místo: Hustopeče, Dukelské náměstí
Datum: 15. 4. 2006
Čas: 13,14 hod (čas 1. vozidla)

Vyhlášení výsledků – rozdílení cen:
Místo: hotel CENTRO, Hustopeče
Datum: 15. 4. 2006
Čas: 17.30 hod

Jméno pořadatele:
Agrotec autoklub v AČR, Brněnská 74, 693 01 Hustopeče
ve spolupráci s Agrotec a.s., Brněnská 74, 693 01 Hustopeče

Vypsané skupiny a objemové třídy:

• Absolutní klasifikace automobilů podle čl. 1.2
• Produkční vozy (N4 a Super 2000 Rally)
• Super 1600 (vozy varianty KS a VK<1600 cm3)
Vozy homologované jako „Kit car“ (VK) s objemem 1400 až 1600 cm³ mohou být přijaty, pokud budou plně odpovídat článku 255.6.2 „Váhy“ Přílohy J.
• Junior 2000 (vozidla skupiny A nebo N s atmosférickým motorem do 2000 cm3 a jednou poháněnou nápravou, která jsou řízena jezdci do 25 let)
• Skupina A (bez ohledu na objemovou třídu – A7 bez VK>1600 cm3, A6, S1600, A5)
Vozy homologované jako „Kit car“ s objemem 1400 až 1600 cm³ mohou být přijaty, pokud budou plně odpovídat článku 255.6.2 „Váhy“ Přílohy J.
• Skupina N (bez ohledu na objemovou třídu – N3, N2, N1)

Adresa spojení:
Agrotec autoklub v AČR
Brněnská 74
693 01 Hustopeče
tel: +420 519 402 308-9
fax: +420 519 402 308
mobil: +420 723 635 610,+420 602 721 314
e-mail: rcerna@agrotec.cz

Časový harmonogram II. Agrotec Würth Rally Hustopeče 2006

Sobota 15. dubna 2006

RZ 1 Uherčická 9,24 km 8:21
RZ 2 Divácká 13,23 km 8:39
RZ 3 Velkopavlovická 15,31 km 9:03
RZ 4 Uherčická 9,24 km 11:02
RZ 5 Divácká 13,23 km 11:20
RZ 6 Velkopavlovická 15,31 km 11:44

Celková délka 75,56 km

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!