Bitva o bronz v Okříškách

Také druhé letošní vykročení Miroslava Jandíka na úvodní soutěži rallysprintového šampionátu skončilo úspěšně.

Také druhé letošní vykročení Miroslava Jandíka na úvodní soutěži rallysprintového šampionátu Rally Vysočina v Okříškách skončilo úspěšně. Zlínský jezdec obsadil třetí příčku v absolutní klasifikaci i samostatném hodnocení kategorie produkčních vozů. Na dosah měl dokonce stříbrnou medaili, o kterou ho připravilo couvání na městském prologu v Třebíči.

Po dobrém vysvědčení ze Šumavy zlínský jezdec uvítal, že počasí připravilo zimní podmínky i pro posádky startující na první soutěži rallysprintového seriálu. Nastavení auta se osvědčilo a mohl využít „okované“ pneumatiky, které mu zbyly z klatovské soutěže. Novinkou však bylo, že tentokrát jel pod hlavičkou týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport. Dlouhodobá technická spolupráce s Milanem Liškou tak vyústila v oboustranně prospěšnou dohodu o účasti v kompletní rallysprintovém mistrovství.

Soutěž zahajoval netradičně večerní divácký prolog na mimoúrovňové křižovatce v ulicích Třebíče, kde mělo mnoho posádek problémy s orientací. Částečně na to doplatil i Jandík, když najel do špatného pruhu a musel couvat. Asi pětisekundová ztráta se později stala rozhodující v interní týmové bitvě o druhé místo s Jiřím Volfem.

Posádka Jandík – Chrastecký kvůli této události zahajovala soutěž až ze sedmé pozice, ale po opatrnějším sobotním úvodu se začala rychle probíjet vpřed. Už po první sérii tří rychlostních zkoušek postoupila na třetí místo před zkušeného Karla Trojana a začala se s ním prát o každou desetinu sekundy. Po druhém průjezdu opatovské vložky se nejúspěšnější český jezdec Rallye Šumava Trojan dostal na bronzovou příčku, ale hned na následujícím úseku mu Jandík úder vrátil a postupně začal střádat drahocenné sekundy ve svůj prospěch. V závěrečném finiši si svoji pozici udržel a navíc se přiblížil těsně za záda druhého Volfa s novější evolucí lanceru.

„Zimní klouzání na úzkých pneumatikách s hroty se nám moc líbilo. Škoda jen, že začalo sněžit až odpoledne po skončení soutěže. Mohlo to být ještě zajímavější. Opět se nám vyhnuly veškeré technické problémy a krizové situace. Jen nás trochu mrzí to couvání na prologu. Jak se ukázalo, i taková malá ztráta může hrát na krátkém rallysprintu důležitou roli,“ poznamenal třicetiletý Jandík.

Miroslav Jandík měl radost i z výborného výsledku Jana Jelínka (6. místo absolutně), kterému firma APID připravuje vůz. Následující soutěží Jandíka bude další rallyspint v Hustopečích v polovině dubna, při které by rád opět zasáhl do vyrovnané bitvy o nejvyšší příčky. Koncem měsíce pak pojede za tým Matador Motorsport prestižní Rally Matador Tatry zařazenou do MMČR.

Rally Vysočina Okříšky 2006, MČR Sprintrally
1. Semerád – Ceplecha (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 7) 41:29.8
2. Volf – Novák (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 8) + 40.6
3. Jandík – Chrastecký (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 7) + 43.8
4. Trojan – Řihák (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 7) + 50.2
5. Komárek – Roupec (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 6 sk.A) + 1:37.2

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!