AER 2016 aneb něco málo telemetrie

Většinu rychlostních zkoušek si letos navigátor Ladislav Lála nahrával prostřednictvím hodinek Suunto Ambit3 Peak a hrudního pásu.

Většinu rychlostních zkoušek si letos navigátor Ladislav Lála nahrával prostřednictvím hodinek Suunto Ambit3 Peak a hrudního pásu.

„Podařilo se mi tak získat nejen velmi přesná GPS data zachycující trasu, ale rovněž tepovou frekvenci a další zajímavé telemetrické údaje,“ komentuje Láďa a hned pokračuje: „Tyto informace mají neúprosnou vypovídací schopnost – naprosto exaktně popisují průběh etapy a to například včetně defektů a nebo třeba navigačních obtíží. Chvíli jsem přemýšlel, jestli se o tyto z mého pohledu velmi zajímavé informace podělit, protože mimo jiné ukazují každou navigační chybičku, ale pak jsem si řekl proč ne. U každé etapy jsem se pokusil korelovat údaje z itineráře s naměřenými daty a doprovodit je slovním komentářem.“

Těšíme se na Vaše komentáře na našem týmovém Facebooku, protože podobná data nebývají k dispozici často, pokud vůbec.

Etapa 1: 29.12.2015 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 1

Vysokou tepovou frekvenci v prvních patnácti kilometrech etapy přičítám nervozitě a extrémně náročné navigaci, tak typické pro marocké etapy z tvůrčího pera sportovního ředitele Reného Metge. Drobný navigační problém okolo kilometru 22,12 aneb zajížďka cca 400 metrů. Do cíle přijíždíme s prvním defektem.

Etapa 2: 30.12.2015 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 2

Důvodem zvýšené tepové frekvence na startu závodu je informace o technických problémech našeho asistenčního kamionu, kterou jsme dostali doslova za pět minut dvanáct. Z pohledu navigace čistá etapa. Posledních cca sedmdesát kilometrů dojíždíme s defektem.

Etapa 3: 31.12.2015 – no data

Etapa 4: 1.1.2016 – jen GPS
Movescount – Etapa 4

Většina kamionů včetně nás se chytila do navigační pasti na kilometru 313,7. Záznam tepové frekvence koreluje se třemi defekty: kilometry 91, 300 a 342. U posledního defektu je vidět úsilí spojené se sundáváním deformované pneumatiky – téměř hodina a tep až 177. Následuje jízda po třech kolech = několik kilometrů velmi pomalé jízdy.

Etapa 5: 2.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 5

Hledání správné cesty okolo kilometru 379 aneb podle roadbooku se mělo jet cca 25 kilometrů po pistě lemované kameny. Namísto závodníků se z nás na chvíli stávají stopaři. Na tomto úseku nakonec zabloudily všechny kamiony. Někteří motorkáři dokonce vyrazili stíhat karavanu velbloudů vzdálenou deset kilometrů v dobré víře, že jedou za vysněnou hromadou kamení. Druhý navigační problém nastává okolo kilometru 460 aneb zajížďka cca 400 metrů těsně po výjezdu z vesnice. Některé kamiony dorazily do cíle z úplně jiné strany. Změny na konci etapy sice moc neodpovídaly realitě, ale nějak jsme si poradili.

Etapa 6: 4.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 6

Z pohledu navigace bezproblémová etapa. Zvýšená tepová frekvence na konci rychlostní zkoušky (cca kilometr 169) je způsobena dalším defektem, kvůli kterému jsme naštěstí nemuseli stavět.

Etapa 7: 5.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 7

Navigace až na zakroužení okolo waypointu na kilometru 398,6 prakticky bez problémů. Pod zvýšenou tepovou frekvencí okolo kilometru 74 je podepsán průjezd těžším dunovým polem.

Etapa 8: 6.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 8

Kilometr 89,7 reprezentuje další vynucenou výměnu pneumatiky, aneb tepová frekvence stoupá až na hodnotu 151. To snad není možné. Na kilometru 261 nesedí krátce předtím zkalibrovaná GPS s roadbookem, takže zahýbáme do jiné brány v plotě a pak se musíme nadvakrát vracet – výsledkem je pěkná klikatice, při pohledu na kterou mne polévá pot ještě teď. Tohle beru na sebe, měl jsem více věřit dvojici tripmasterů a mohl si tak ušetřit nemalý stres. Docela mě to rozhodilo, takže ještě na kilometru 371 přejíždíme o cca 500 metrů tu správnou odbočku do dun. Když pět kilometrů před koncem etapy přijíždí Kamaz #403 zprava, tak vůbec nechápeme, odkud se tam bere. Pohled na satelitní mapu mi na tuto otázku rozhodně neodpovídá.

Etapa 9: 7.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 9

Vítězná devátá etapa přinesla defekt s pořadovým číslem osm. Stalo se tak na kilometru 88,3 čemuž odpovídá zvýšená tepová frekvence s hodnotou 164. Z pohledu navigace probíhá etapa dobře, jakkoliv není o zážitky nouze. V úvodu etapy dojíždíme Kamaz #400, který hledá ztracenou pistu – tu naštěstí vzápětí společně nalézáme. První kamion na trati to má vždy nejtěžší. Později nás postupně předjíždí oba Kamazy – musely někde zabloudit, jinak to prostě není možné. Na kilometru 189 stojí pro změnu oba Kamazy na duně a všichni jejich čtyři navigátoři společně řeší kudy kam. Věříme instinktu, točíme doprava a po cca kilometru narážíme na téměř neviditelnou pistu.

Etapa 10: 8.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 10

Vítězná desátá etapa se nese ve znamení bezchybné navigace. Vyšší tepová frekvence kolem kilometru 142 odpovídá průjezdu náročným dunovým polem.

Etapa 11: 9.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 11

Jedenáctá etapa byla poslední, která mohla promluvit do konečných výsledků. Z pohledu navigace procházka růžovým sadem. Zvýšená tepovka na konci koreluje s emocemi po projetí cílem.

Etapa 12: 10.1.2016 – GPS & BIO
Movescount – Etapa 12

„Mávací“ etapa startuje na pláži a končí u Růžového jezera a představuje v podstatě bonus pro všechny, kdo dojedou až do senegalského Dakaru. Výsledek v etapě již o ničem nerozhoduje, takže není důvod se jakkoliv stresovat…

Zpráva včetně odkazů na movescount je k dispozici zde: www.tomastomecek.cz

Komentářů celkem: 1
21. 1. 2016 14:49
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!