Ondřej Plšek - eWRC.cz
10. 3. 2006 00:00 − 2441× − 9

Vrátí se Mitsubishi v roce 2009 do MS?

Podle sportovního ředitele Mitsubishi Isao Toriiho není návrat značky do seriálu mistrovství světa aktuální.

„Účast na mistrovství světa v rally pro nás momentálně není možná,“ prohlásil sportovní ředitel Mitsubishi Isao Torri. Značka se v současnosti připravuje na Dakar 2007, ale sonduje i možnosti startu vozů WRC pod hlavičkou soukromých týmů.

Teprve za tři až čtyři roky je podle Toriiho možný návrat Mitsubishi do mistrovství světa. Tou dobou bude na světový trh uveden nový Lancer. „Až do té doby je naší absolutní prioritou účast na Dakaru,“ vysvětlil sportovní ředitel značky.


Na návrat Mitsubishi si budeme muset ještě počkat

I tak je ale Torii s světem rally v kontaktu. Nedávno navštívil Norskou rally, aby se osobně informoval úrovni kandidátské soutěže MS. „Skvělá soutěž,“ byl Torriho úsudek. „Ale ve Švédsku a Norsku by se nemělo jet v jedné sezóně, tyto soutěže by se měly navzájem střídat.“

Nadále je sportovní ředitel Mitsubishi pro redukci počtu soutěží, vadí mu hlavně vysoký počet soutěží ve Středomoří. „Existuje příliš mnoho soutěží a některé z nich nemají žádný smysl. Chceme vidět jedinečné soutěže a chceme závodit v zemích, kde se prodávají naše automobily,“ dodal Torii.

převzato z: www.rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 9
Anonym IP:213.192.4.138
10. 3. 2006 14:421
0 0
Pan Isao mluví vskutku dobře. Jen tak dále.
10. 3. 2006 16:032
0 0
Jako jeden z mála šéfů "světových" týmů řekl nahlas to, co si myslí hodně fanoušků. A budoucnost rally bude podle mě opravdu spočívat v soukromých týmech, které budou mít přímou podporu továrny tak, jak to funguje u M-Sportu, či u Prodrive.
flipco
10. 3. 2006 18:203
0 0
Je zaujímavé, že rely sa uberá opačným smerom ako jej asi najväčší konkurent F1. Kým v F1 súkromné tímy postupne zanikajú a nahrádzajú ich továrne, naopak z rely miznú továrne a nahrádzajú ich súkromnícismajlík(
RJ
10. 3. 2006 19:524
0 0
Já bych zas chtěl aby se jezdilo v zemích kde sou fanoušci.
Anonym IP:84.42.233.215
11. 3. 2006 06:595
0 0
Pan Mosley s panem Richardsem nacpali světové soutěže všude možně a dnes se opravdu ukazuje, že to je jen a jen vyhazování peněz. Rallye v Mexicu může být pěkná, přímo nádherná, ale to je tak asi vše. Jaký může mít význam pro automobilky jako takové, pro sponzory... Nebo Nový Zéland, Argentina, Turecko, Kypr... Soutěže by se měly jezdit tam, kde mají tradici, kde jsou populární! V Japonsku rallye nikoho nezajímají. Japonce zajímají okruhy a Dakar. To, že se to jmenuje "mistrovství světa" ještě neznamená, že to musí být i na Severním pólu. Opravdu by bylo mnohem lepší méně soutěží, ale tradičních, těžkých, dlouhých. Měly by se vrátit dávno ztracené kilometry, každá rallye by měla mít tak 500-600 km rychlostních zkoušek, měly by se vrátit noční erzety a měl by se střídat povrch. Pak to bude opravdu zajímavé. Na Dakaru vyrůstají Mitsubishi tvrdí soupeři a musí si svoje pozice hlídat a udržovat. Navíc je to soutěž - legenda. Nejtěžší a nejdelší rallye světa. V mnohých zemích mnohem populárnější, než cokoliv jiného motoristického...
Anonym IP:85.207.11.59
11. 3. 2006 08:156
0 0
Na jednu stranu mají pravdu, že soutěží je moc a to střídání by nemuselo bejt špatný řešení, ale mohli bysme takto přijít třeba o Německo, kam se dá s pohodlně zajet. Navíc by mě mrzelo, kdybych přišel třeba o obrázky z Austrálie, protože speciálně tato soutěž mi přijde hodně krásná...viz třeba poslední Shackiho video odtud. A taky si nemyslím, že by vypustili Monte. Dany
Anonym IP:84.42.233.215
11. 3. 2006 09:117
0 0
Monte je klasika, legenda, nejstarší soutěž kontinentu. Tu nevypustí. Tam jsou velké peníze a bez Monte by mistrovství světa ztratilo lesk. Střídání soutěží také nepovažuji za optimální řešení. To je špatné řešení zvláště pro pořadatele. Ztratí kontinuitu, těžko budou jednat se sponzory, protože to je to nejtěžší a tahle jednání se vedou velmi, velmi dlouho. Každý má jiný vkus, každému se líbí něco jiného. Já třeba zcela osobně bych preferoval jako základ "klasiky" Monte Carlo (tradice), Švédsko (led a sníh), Safari (tradice a Afrika), Akropolis (nejtvrdší šotolina), Finsko (rychlá šotolina, létání), San Remo nebo Korsika (asfalt) a Anglie (bláto). Ostatní by mělo být na zvážení přání týmů, sponzorů. Každá soutěž by měla být něčím odlišná, zajímavá. I třeba tím, že by někde se jelo hodně večerních a nočních erzet. Mělo by to být pestré. Rallyesport je hodně drahý a náročný sport, jezdci by měli mít čas odpočívat, mechanici by měli mít čas na přípravu vozů. Myslím, že optimální počet je tak 12 soutěží, víc ne...
11. 3. 2006 09:398
0 0
Tento článek vystihuje naprosto přesně komentář Bobora z článku "Juha Kankunnen:Snižte počet soutěží"...Zbytečné soutěže na které jezdí automobilky, které si to mohou dovolit po finanční stránce...Mělo by se s tím už něco začít dělat...Otázkou je, zdali pánové z FIA nejsou zaplacení, aby rally utopili na úkor jiných motoristických sportů(F1, Dakar, ...co já vím). Ale je to škoda, veliká škoda...
Anonym IP:84.42.233.215
11. 3. 2006 13:389
0 0
To Petr M.: FIA s Dakarem nemá příliš společného, jen formalně... Dakar je soukromá věc Francouzů a jen díky tomu žije a rozvíjí se. FIA jako taková je naprosto podřízena mocipánům z Formule 1. FIA dělá jen to, co tihle pánové chtějí. Stačí vzpomenout na řízenou likvidaci Mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1987, řízená likvidace Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, neboli skupinu C v letech 1991 a 1992. Za vším stál Ecclestone s Mosleyem...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!