--> -->
Ondřej Plšek - eWRC.cz
10. 3. 2006 00:00 − 2580× − 35 0

Juha Kankkunen: Snižte počet soutěží

Podle čtyřnásobného mistra světa Juhy Kankkunena je snížení počtu soutěží tou správnou cestu.
Pouze Subaru a Ford jsou v mistrovství světa zastoupeny továrním týmem. Příliš málo jak míní Juha Kankkunen, podle kterého je snížení počtu soutěží v mistrovství světa nejlepší možností, jak opět zvýšit počet značek v šampionátu.

„Dělá mi to starosti,” řekl Kankkunen španělským médiím. „Ale i tento problém má své řešení. Pro výrobce automobilů je mistrovství světa příliš drahé a proto o něj nemají zájem.“


Foto: www.imagevaults.co.uk

Mnoho týmů se v minulosti vyslovilo pro snížení počtu soutěží na dvanáct. Podle Kankkunena je ale zapotřebí ještě větších škrtů. „Moje filozofie je jednoduchá: méně soutěží, ale o to více jezdců. To by byl správný impuls pro vstup dalších továrních týmů. Mělo by se jet jenom devět soutěží mistrovství světa,“ naznačil bývalý mistr světa.

Příští rok čeká mistrovství světa velké změny. Sezóna 2007 potrvá pouze do června, další sezóna pak začne již v srpnu ve Finsku. Zároveň do mistrovství světa vstoupí Citroen a Suzuki.

převzato z: www.rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 35
10. 3. 2006 21:55
00
Chtělo by to víc věcí změnit, dneska to jsou sprinty se 4RZ denně (Korzika). Když už bude méně soutěží, tak ať je alespoň prodlouží, co to je 350km? Ve čtyřech dnech se toho dá odjet více. A hlavně, zrušit superally!!! Pro diváky sice super, ale strašně nespravedlivé pro posádky, co dojedou do cíle bez problémů.

pro Krouháče: mám, je super smajlík
10. 3. 2006 21:59
00
pejda:co super!to je BOMBA!kam se hrabe Slideshow od McKleina!!!zlaté české ručičky!
10. 3. 2006 22:07
00
jinak-10soutezi:sheke uz ve stredu ve ctvrtek rano start a od odpoledne naplno po rz...kazdy den 150km at je to poradna namaha,vzdyt je to mistrovstvi sveta!zrusit superally...a nebo at fia vyrobi stroj casu a at nas fandy rally vrati do casu GroupB.to bych bral za kazdou cenu...
Anonym IP:217.112.168.158
10. 3. 2006 23:01
00
Já bych osobně vrátil však jak bylo v roce 1986 atd. Ty soutěže šly přesně po sobě každý rok a byly minimální změny a dodnes umím nazpaměť jak byly v pořadí.. Tzn. 13 rallye, takže by se mělo vrátit Portugalsko a Safari, naopak bych vyřadil nesmyslně vysoký podíl rozbíječských šotolin jako je Cyprus či Mexiko. Stačí když tam bude Acropolis. Je to pomalé a nudné. Nechal bych naopak krásné rychlé šotoliny jako je Nový zéland. Prostě jsem pro ty tradiční rallye, které vždy patřili do historie, včetně Monte Carla. Taky mi chybí šílenost portugalských diváků, tak jak si je pamatuju z dob sk.B. Jinak jsem pro zrušení WRC a chci aby se vrátili Lancie Delty S4, Ford RS 200.. Ty rallye jsou dnes nuda, hávárie jsou stereotypní, jezdci s úsměvem vylezou z auta, diváci 20 metrů od trati. Prostě už to není takový adroš jako kdysi. No nemám pravdu? smajlík)))) *FF
Anonym IP:217.112.168.158
10. 3. 2006 23:15
00
Až teď jsem četl příspěvek Bobora. Chlape, ty mi mluvíš z duše!! Přesně to jsem chtěl vyjádřit. Prostě vrátit tu tradici, krásné rallye bez elektroniky, kdy auta plavala i na rovince a jezdec se s tím musel rvát a něco umět! Markku Alen 4ever! Taky pro fanouška jasně daný system, stálý zapamatovatelný kalendář (jo, jo Safari a velikonoce..) a ne každý rok jinak a přidávání nesmyslných rallye, jako je Kypr, Turecko, Norsko.. To už radši Pobřeží slonoviny, jak jistě znalci ví ..) Všem bych doporučil mrknout na videa sk.B, to byla ta pravá rallye. Takže se mrkněte a stahujte: http://rallyvideos.ic.cz *FF
Anonym IP:217.112.168.158
10. 3. 2006 23:20
00
oprava: rallyevideos.ic.cz (chybělo jedno ´e´ ..)
10. 3. 2006 23:30
00
Anonym IP:217.112.168.158 můj člověk!!! Ty doby byly zabijácký, ale byly super! A dneska... Stojí to za hovno, jsou to jenom sprinty, ale hlavně že jsou z toho peníze, o to přece jde smajlík Kam se podělo 36 zkoušek na rally, těžký podmínky, který prověřily každýho. Např. Blomquist ztrácí na posledním místě 5 minut a nakonec vyhrává! A ne odpadnutím soupeřů, ale pěkně jízdou srdcem. A dnes mr. Löeb sjede ze silnice, ale díky vynikajícímu nápadu od pánů z FIA nakonec dojíždí druhý. A nejlepší na tom je, že auto polepený Gauloises upoutává pozornost a to je hlavní! >Krouhac: Až vyrobíš ten časostroj, tak dej vědět.
Anonym IP:85.70.224.228
11. 3. 2006 02:12
00
Kazdej ma asi v necem pravdu... Superraly to je nikdy nekoncici tema... Z pohledu divaka u televize a jezdce nespravedlivost a z pohledu divaka na trati a tech lidi, co do toho cpou ty miliardy bych rekl, ze je to spravedlive. Rally jsou penize a tak se urcite casem dockame rally v Rusku a Cine a otazka proc asi? Je to obrovsky trh a neni nasyceny, takze to je jasne...
A kdyz nekdo argumentuje tim, ze rally je nuda protoze jsou nudne havarie auto se zastavi 20m od lidi, tak je to uplnej magor. Nechapu jak muze nekomu delat radost to kdyz se posadka zabije, nebo to nekomu ublizi. Od toho jsou tu strilecky a akcni filmy, kde je nasili dost. Opravdu nevim jaky prinos mela smrt Beefa, fakt nevim jestli to tu rally ozivilo, me to prislo jako velika tragedie. Ani jezdci nejsou moc stastni kdyz jim nekdo stoji v ceste a ustupuje az tesne pred autem.
Stepec
11. 3. 2006 08:26
00
Maximální souhlas s rychlovlakemsmajlík) 12+12 by bylo úplně geniální. Snad na to páni z FIA dojdou nebo jim bude muset někdo napovědět
Anonym IP:85.70.131.244
11. 3. 2006 11:59
00
Ale chlapci.... Tady byl názor, že Mexiko, Argentina a Nový Zéland jsou příliš daleko.... Ano jsou, pro nás Evropany, ale proto se to jmenuje MISTROSTVÍ SVĚTA! Nemůže se vše odjet v Evropě!!! Rallye je pro fanoušky celého světa!
RJ
11. 3. 2006 18:08
00
Jen ktomu že by se měla vrátit safari. Pěkná těžká ale nejdražší ze všech.
11. 3. 2006 20:27
00
Já jsem se špatně vyjádřil. Samozřejmě, že mně nedělá dobře, když lidi umírají. Nejhorší je smrt H. Toivonena. To tajemno kolem toho... Ale já jsem tím chtěl naznačit, co FIA z tak krásnýho sportu dokázala během hubených deseti let udělat. Ještě k tomu se přidal pan Richards, který by chtěl udělat z rally sport novýho století - to je ono tohleto? Tak to teda děkuju pěkně! Jistě nejsou peníze, ale proč jsou ty auta napchaný tolika elektronickejma krávovinama? Rychlosti na volantu, elektronická spojka, GPS... Dneska zrovna jsem se díval na 50 let rally a tam je: "Rozverná nálada ze servisních zón zmizela a nastupuje profesionalita. Jde především o peníze." Rally bylo pravej opak F1. Soutěže, který prověřily každýho, nekonečně dlouhý a ty krásný noci... A dneska jsou to jenom sprinty, který těží z mediality. Za chvíli do MS přibude USA, protože z toho bude peněz jak želez a mediality jakbysmet. A pak ještě Rusko, Malaysie, Kanada, Čína, Spojené Arabské Emiráty, Qatar... Proč se nejezdí Sanremo, ale Sardinie? Protože to nebylo dost akční a nešlo to směrem dnešní moderní doby. A tak jsme přišli o poslední normální (podotýkám normální) eRZetu Colle d´Teglia. Samozřejmě, Safari je drahý, ale copak Japonsko? Dnešní tratě: Kypr, Turecko, Sardinie, Japonsko, Mexiko.... To je jak přes kopírák! Prostě jestli si někdo chce přečíst, jak mají vypadat soutěže, tak ať si přečte příspěvek Bobora. To je prostě svatá pravda! A pro pořádek: To ještě zrušili Ouninpohju, kreténi!
11. 3. 2006 22:46
00
A co návrat systému oddělených Rally pro WRC, S1600 a PV s kombinaci se systémem 12+12 na 12 soutěžích wrc+s1600/PV a na dalších jenom s1600 nebo PV víc soutěží by jelo MS
11. 3. 2006 22:47
00
A co návrat systému oddělených Rally pro WRC, S1600 a PV s kombinaci se systémem 12+12 na 12 soutěžích wrc+s1600/PV a na dalších jenom s1600 nebo PV víc soutěží by jelo MS
13. 3. 2006 10:16
00
No mě osobně nápad se systémem 12 + 12 (míň soutěží je asi nesmysl) připadá celkem rozumný. Počet podniků v sezóně by se snížil, ale zároveň by se rozšířila "nabídka" (no a kdyby se MS jelo u nás, nebo třeba v Polsku - bylo by to super né?). Co se týče stávajících soutěží chtělo by to asi menší čistku, protože některé z nich mi připadají vyloženě zbytečné (zejména 4 středomořské podniky).

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->