Sigdalsrally – komentář

Sigdalsrally nabídla celkem početnou startovní listinu čítající skoro sedmdesát dvojic.

Nový ročník v národních mistrovstvích v posledních letech otevírala rakouská Jänner Rally. Ta se letos bohužel neodehrála a jako první z Evropy novou sezónu odstartovali Norové. Sigdalsrally sice nabídla celkem početnou startovní listinu čítající skoro sedmdesát dvojic, ale o vítězství si to reálně mohla rozdat v podstatě pouze dvojice pilotů se speciály Ford Fiesta R5. Předloňský norský mistr Frank Tore Larsen pokračuje s osvědčenou technikou a letos vstupuje do nového projektu, který jej zavede na tratě mistrovství Evropy. Na domácí půdu ale nezanevřel a v Sigdalsrally se chtěl poprat o vítězství. Stejný cíl měl i Andres Gröndal, který prodal loňskou techniku Citroën DS3 R5 a vsadil na novou evoluci Fordu Fiesta R5.

Stejnou cestou jako Gröndal se vydal i další pilot DS3 R5 Arnt Gustav Olsen, když také přezbrojil na Fiestu R5. V úvodní letošní rally ale znovu předvedl matný výkon a skončil patnáctý mezi dvěma historickými vozy Volvo. Viktor Danneborg naopak zůstal Citroënu DS3 R5 věrný, ale na začátek roku s ním skončil mimo trať. Od prvních kilometrů soutěži vévodil i přes problémy se zhasínajícím motorem zřejmě způsobenými problémy se softwarem kvůli nízkým teplotám. Larsen po třech testech už zaostával o 20 sekund a následně vypadnul z trati. Na druhém místě tak do cíle dojel Steve Rokland s nejrychlejší dvoukolkou Peugeot 208 R2 a bronz spadnul do klína Berntu Kollevoldovi s historickým kouskem Toyota Celica GT-Four. Jasné vítězství každopádně slavil při prvním startu s Fordem Grondal.

Konečné výsledky tohoto podniku

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!