Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
24. 1. 2016 22:57 − 5801× − 10

Elfyna Evanse nezastavily ani dva defekty

Mladý Welšan dokázal na Rallye Monte Carlo ovládnout hodnocení WRC2 i přes dvě nepříjemnosti s jeho obutím.

Před začátkem letošní sezóny byl Elfyn Evans vyřazen z WRC sestavy M-Sportu a jeho letošním hlavním cílem je prezentovat novou Fiestu R5 Evo, kterou britský tým připravil a plánuje nasadit do WRC2 s cílem zisku titulu. A talentovaný Welšan nezačal vůbec špatně, na právě skončené Rallye Monte Carlo si dojel pro vítězství s více než dvouminutovým náskokem. Aby jeho výkon vynikl o něco víc, sluší se dodat, že v RZ1 nabral minutu ztráty vinou defektu a další téměř dvě minuty pak ztratil v RZ9 další prázdnou pneumatikou. Mimo tyto dvě zkoušky pak pouze dvakrát chyběl mezi nejrychlejšími třemi v RZ a do cíle si přivezl již zmíněný náskok téměř dvou a čtvrt minuty na Kremera s Fabií R5 a v celé třídě RC2 bral Welšan také vítězství, ale tovární jezdec Škody motorsportu Esapekka Lappi startující v Monaku s privátní Fabií R5 na něj taktéž ztratil přes dvě minuty.

"Tento víkend jsme se dobře bavili a jsem potěšený tím, že jsem týmu vybojoval takto kvalitní výsledek. Byl to pořádně nabitý víkend spojený s premiérou Fiesty R5 Evo a myslím, že tento výsledek ukazuje na rozsah vylepšení vozu," vrací se Elfyn Evans k monacké soutěži a pokračuje chválou svého vozu, "musím říct, že auto bylo fantastické, překonalo naše očekávání. Pokrok, kterého s ním tým dosáhl je neskutečný a myslím, že to jenom podtrhuje fakt, že se jedná o nejlépe prodávaný vůz ve své kategorii."

"Samozřejmě, pro nás nešlo o jednoduchou soutěž, to ani Monte Carlo nikdy není! Měl jsem nového spolujezdce, který po celý víkend odváděl výbornou práci a také nové auto. Aby toho nebylo málo, tak nás také postihly dva defekty v průběhu soutěže, které ji určitě udělaly ještě zajímavější. Jakmile jsme měli na čele slušný náskok, tak jsme ubrali, abychom si hlídali vítězství, ale myslím, že jsme ukázali, čeho jsme schopní. Teď už se těším do Švédska, kde si jsem jistý, že to bude pořádný boj," uzavírá odhodlaný Elfyn Evans odkazem na další podnik MS, který jej s evoluční Fiestou R5 čeká.

Komentářů celkem: 10
24. 1. 2016 23:22
0 0
Elfyn , nezabudni kúpiť Robertovi pivo za to že búral skôr ako ty ináč neviem , neviem.smajlík.Ale ináč sa musí uznať parádny výkonsmajlík
25. 1. 2016 08:49
0 0
Vinnou defektu ? smajlík smajlík
25. 1. 2016 10:49
0 0
Esapekka musí začít co nejdřív jezdit s WRCem. Musí okusit větší rychlost, aby se mohl posunout výkonnostně dál. To není kritika jeho výkonu, na Monte zajel super. Ale mohl by dopadnout jako Juho, když bude jezdit jen R5. Každý WRCař kdo přesedlal do slabšího auta, to vždycky všem natřel. Když umíš zvládat auto ve větších rychlostech, tak slabší auto ženeš, jak závodního velblouda...(viz Ožijér, Hirvo, Evans...atd atd.)

Část úspěchu je určitě dána i evo Fiestou. Snad je max dobrá jako Fabka, ale ani o píď víc smajlík
25. 1. 2016 10:58
0 0
Výborný obchodní tah M.W. Do vylepšeného auta posadí špičkového jezdce, tím ukáže celému světu, že rozhodně za konkurencí nezaostává, naopak je schopen ji porazit/porážet. Tím pádem se pohrnou objednávečky jak na běžícím pásu. A dle mého určitě není náhodou, že jel Evans na PS mezi elitou co je v TV - další skvělá reklama a další výborný tah. V tomto směru to dělá pan Wilson doopravdy na jedničku smajlík . A já tomu fandím...
25. 1. 2016 11:23 Upraveno 11:23
0 0
Přesně jak píše gangel, když zvládáš top třídu, tak druhou ligu pojedeš vždycky jako pán.. navíc to auto asi opravdu pojede.. Oproti té staré to má úplně jinej zvuk a zdá se mi, že to i lépe řadí..

Když člověk vidí Fabie a Fiestu a potom přijedou ty dvě francouzský auta, musí se smát, to podle mě není vůbec konkurence, ani Peugeot, ani Citron..

Kazdopádně Evans super výkon, chtělo by to ale okamžitě zpět do WRC
25. 1. 2016 20:00
0 0
Naprosto souhlasim s Doktorem, take me to napadlo. Skvela reklama pro novou Fiestu a asi nikdo by neudelal lepsi vysledek, nez Evans (myslim z Wilsonovo staje). Stejne jako jiny duvod nemelo vitezstvi Mikka na Monte pri predstaveni S2000. Preci jen ho tyhle auta zivi vic nez wrc. Malcolm je zkratka skvely manazer.
25. 1. 2016 20:20
0 0
A kdyz nad tim tak přemýšlím, tak me nenapada zadne jeho spatne rozhodnuti. Treba sezona 2005 byla ve zpetnem pohledu skvela. Dva jezdci, kteri si ucast museli zaplatit (z toho Roman mohl byt zajimavy pro Ford z marketingového hlediska pro vychodni trhy) a soustredeni na vyvoj noveho Focusu. Nebo snad jeden rok si prumernejsi jezdci (pri vsi ucte k Romanovi i Tonimu) museli platit a hned rok na to za nej jeli super jezdci TOP urovne? Lepsi nez z kalendare vypadnout jako uz podruhe Citroen. Letos se zase vyviji nove auto pro rok 2017. Tak angazoval frantika (ikdyz ten asi zase tak skvely nebude, protoze se nejmenuje Sebastien). Ten nejak provrka sezonu, zaplatí za ni, a pristi rok pojede misto nej jezdec ktery pojede vic vepredu. Treba znovu Elfyn.
25. 1. 2016 21:37 Upraveno 21:37
0 0
na Elfyna jsem sázel už při jeho příchodu do WRC, teď to krásně potvrzuje smajlík
25. 1. 2016 23:20
0 0
Podle mě je to tak, že opravdu Elfyn letos pojede níž a příští rok se buď na úkor Ostberga nebo Camilliho vrátí do wrc. A to není vůbec špatný plán, ba naopak smajlík
26. 1. 2016 08:19
0 0
Malcolm je opravdu lišák. Souhlasím s tím, že líp zpropagovat novou R5 nešlo smajlík Ale za frajeřinu roku považuji celý program M-Sportu v letošním roce. Každý asi tuší, že Fiesta na vítězství nemá, ale přesto se nešetří a nestaví auto pro rok 2017... Podle tím láká Ford zpět do MS. Pro lidi je M-Sport prostě Ford a když Ford nevyhrál ani nevím, tak je to není zrovna dobrá reklama.... A na to podle mě MW hraje smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!