Šéf VW Motorsportu k Latvalovu incidentu
Na trati jedenácté rychlostí zkoušky šel v jedné ze zatáček mimo cestu vůz Volkswagen Polo R WRC finského pilota Jari-Mati Latvaly. Chtělo by se říct nehoda, kterých se za soutěž stane několik (jen na tom samém místě šly do příkopu ještě minimálně dvě auta), ale tato v sobě obsahovala incident s divákem, kterého Fin při hledání cesty zpět nabral na kapotu svého vozu a bez zastavení odjel. To nezůstalo bez povšimnutí sportovních komisařů a posádka byla "odměněna" pokutou 5000 € a podmínečným vyloučení na jeden podnik MS. Dnes server autosport.com přinesl vyjádření Finova zaměstnavatele, tedy týmu VW, který stojí za svým jezdcem a jeho tvrzením o tom, že jej Latvala nemusel nutně vidět.
"Bylo tam hodně páry a nečistot na čelním skle. Myslím si, že něco viděl, ale neviděl chlapa na kapotě," říká na Latvalovu adresu šéf VW Motorsport Jost Capito a pokračuje, "Jari-Mati není ten typ, co by nezastavil, kdyby si uvědomil, že někoho trefil. On pláče i když moucha trefí čelní sklo jeho vozu." Nepřesná dle Capita byla i interpretace Latvalova rozhovoru s TV reportérem, podle níž se měl Fin informovat, zda-li vůbec někoho trefil, ne hlásit, že někoho trefil. "To ukazuje, jaký má Jari-Mati charakter. Opravoval auto, ale chtěl vědět, jestli někoho netrefil a zda-li jsou případní dotčení v pořádku. Myslím, že tohle ovlivnilo komisaře, aby pochopili, že se Jari-Mati nezajímá jenom o auto a rally, ale že má na srdci i lidi," dodává Jost Capito na obranu svého jezdce.
Ale jak vzápětí Jost Capito dodal, považuje trest pro Latvalu za oprávněný. "Pokud uděláte něco špatně, bez ohledu na to, jestli to bylo úmyslně či nikoliv, je to pořád špatně. A toto nebylo správně. Pokud viděl okolo sebe lidi, tak mohl zastavit a zeptat se, zda-li jsou všichni v pořádku. To by bylo správné rozhodnutí." Pokud jde o následky trestu, je si Capito jistý, že ten Fina nijak negativně neovlivní: "Je profesionál. Oceňuje jak tým tuto situaci vzal a že stojí za ním. Celá situace byl zvládnuta profesionálně po všech stránkách, ať už PR, technické či lidské. To Jari-Matimu hodně pomůže, aby byl před Švédskem v dobrém rozpoložení." Jediné, co se tak Volkswagenu nepodařilo bylo kontaktování dotyčného diváka, kterého Latvala svým vozem zachytil. "Snažili jsme se jej přes Facebook a sociální sítě kontaktovat. To se nám nepovedlo, ale lidé, kteří s ním byli na tom samém místě za námi přišli a říkali, že je to v pořádku a není žádný problém," uzavírá Jost Capito.
No a potom měl pěkně pomalu vyjet, znovu vystoupit , poděkovat a poklonit se divákům i těm debilním a pak začít závodit.