U Hyundai panuje spokojenost s debutem vozu
Rallye Monte Carlo se opět stala místem různých premiér a tou největší byl první start Hyundai i20 WRC ´16, na které tým dlouhou dobu pracovat a jejíž debut několikrát odložil. Nakonec se jezdci dočkali na startu letošní sezóny a po odjetí monacké soutěže mohou od týmu zaznít první hodnocení nového speciálu. Ten se však na tratích dlouho neohřeje, čeká jej ještě 13 vystoupení v MS a pak půjde z kola ven, protože od příštího roku vstupují v platnost nové technické předpisy pro vozy WRC. Ale zpět k i20 WRC ´16. Ta si na Ralle Monte Carlo připsala dva nejrychlejší časy zásluhou Thierryho Neuvilla a několikrát pak ještě oba jezdci dokázali proniknout mezi tři nejrychlejší muže soutěže. V cíli pak Belgičan bral třetí příčku a porazil tak nominovaného jezdce Hyundai Sorda, jenž dojel šestý poté, co v závěrečném dnu udolal Tänaka. Ale premiéra nebyla úplně bez mráčků, zhruba polovinu soutěže oba dva jezdci žehrali na špatný setup vozu a teprve od třetí etapy zavládla spokojenost s jeho chováním.
"Říct mi někdo před soutěží, že vybojujeme pódium, tak bych to bral všemi deseti. První den jsme byli, nechci říct přímo ztracení, ale nastavení našich vozů nebylo to pravé a bylo to způsobeno panujícími podmínkami," vrací se k Rallye Monte Carlo Michel Nandan, šéf Hyundai motorsportu a pokračuje, "v sobotu a neděli jsme nějaké věci změnili a viděli, že fungovaly lépe. Abychom viděli, kde se nacházíme, tak potřebuje soutěž, kde všichni bojují navzájem v těsných rozestupech, protože ve chvíli, kdy jsme na Monte vyřešili setup, tak byly mezi jezdci velké časové mezery a naši jezdci nechtěli příliš riskovat."
"Ale víme, že auto má slušný potenciál. Nyní musíme trochu zapracovat na nastavení, abychom věděli, který setup sedí na které podmínky, ale musíme s tím pospíchat, protože šampionát není zas tak dlouhý," doplňuje k dalším plánům týmu Michel Nandan. Na Hyundai motorsport nyní čeká Švédská rally, kde pojede už se třemi i20 WRC ´16 a na body pro A tým budou nominováni Thierry Neuville a Hayden Paddon, jenž v Monaku startoval ještě se starým vozem. Před soutěží samotnou na tým čeká dvoudenní test k doladění setupu, na němž se začalo pracovat již před Vánoci a pak bude na programu šotolinové testování, které bude předcházet Mexické rally. "Vědět, že dosahujeme dobré rychlosti a že máme potenciál je dobrý základ. Minimálně víme, že na autě není nic vyloženě špatně a že pomocí specifických testů jej můžeme ještě zlepšit," uzavírá Michel Nandan.