Dream team Solberg a Loeb u Toyoty?
Do začátku sezóny 2017 zbývá 11 měsíců a ve Finsku tvrdě pracuje Toyota Gazoo Racing na tom, aby stihl připravit Yaris WRC pro návrat značky na kolbiště světového šampionátu v rally. A jeho šéf Tommi Mäkinen má plné ruce práce s výběrem možných jezdců, kteří by Yaris uvedli. To čtyřnásobný mistr světa ostatně přiznal i serveru autosport.com s tím, že se tento úkol stává těžším a těžším. "Jednou z nejdůležitějších věcí v celém projektu jsou jezdci, ale nyní musíme zůstat realisty, protože na trhu není příliš pilotů, ze kterých by šlo vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem co se jezdeckého složení týká a budeme se muset soustředit na jiné věcí," říká Tommi Mäkinen.
Barvy Toyota Gazoo Racing pro rok 2016 na Yarisu WRC
Pokud se podíváme na současný trh, tak kompletní trojlístek Volkswagenu je pod smlouvami, to stejné platí pro Krise Meeka, který byl asi zatím nejblíž angažmá u Toyoty, ale nakonec se rozhodl dát přednost tříletému kontraktu u Citroenu. Odmítnutí se Mäkinenovi dostalo loni v polovině roku taky od Seba Ogiera a jedinými, kteří budou k dispozici tak zůstávají Thierry Neuville a Mads Ostberg, avšak i zde se situace komplikace, protože Belgičan vidí svou budoucnost u stávajícího chlebodárce Hyundai. Proto se Mäkinenova pozornost obrací do minulosti a na list dřívějších šampionů WRC, kde jej například zaujal poslední mistr světa před "dobou francouzskou" Petter Solberg.
Nyní dvojnásobný mistr světa v rallycrossu se s Tommim Mäkinenen sešel ve Finsku minulý měsíc a oba spolu jedna o budoucnosti. "S Petterem jsme diskutovali různé možnosti. Víme, že Petter je rychlý jezdec a mistr světa," říká Mäkinen a na přímou otázku, zda-li letos bude Solberg účasten na nějakém testu Toyoty odpovídá: "Proč ne? Zatím nevím. Provozuje svůj tým v rallycrossu a opět pojede MS, ale možná se něco povede uskutečnit." Sám Solberg již oznámil svůj záměr do třetice obhájit korunu pro nejlepšího světového rallycrossaře, ale mimo tento cíl zůstává ještě hodně volného času na další aktivity. "Pro sezónu tu jsou ještě další možnosti. Je bez debat, že před rallycrossem stojí úžasná budoucnost a některé z možností, které se nám v tomto šampionátu naskýtají jsou zajímavé. Ale možná zde jsou také nějaké nedokončené plány v rally. Je zajímavé se o tom s Tommim bavit a slyšet, jaké velké plány má Toyota před sebou," říká k šancím na své angažmá Petter Solberg.
Petter Solberg na trati rallycrossu na Hockenheimringu
Po Petteru Solbergovi byl mistrem světa (a hned devětkrát za sebou) Sébastien Loeb, kterého také spekulace spojují s týmem Toyota Gazoo Racing. Francouz po svém rozchodu s Citroenem lehce zalitoval toho, že francouzský tým nevyužil jeho nabídky na pomoc při testech nové C3 WRC s účastí na pár závodech. Ale jak Tommi Mäkinen přiznává, s Francouzem musí teprve jednání otevřít. "Sébastiena jsem zatím neviděl a ani s ním nemluvil. Objevuje se hodně spekulací, ale já jsem doposud nic v tomto směru nepodniknul. Pokud by měl Sébastien zájem se něčeho zúčastnit, tak s ním samozřejmě budu chtít mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců historie a pořád se mu daří a pokračuje v závodění," říká na adresu Seba Loeba Tommi Mäkinen.
Nejošklivější WRC všech dob a přitom,když si člověk vzpomene na Corollu WRC,jaká to byla krasavice v barvách Castrolu.
Corolla to byla krasavice... obecně dříve byla WRCa mnohem hezčí, taková Impreza P1...
ty "motokáry" co dnes při rally jezdí, to podle mne prostě není ono, uvidíme co s tím udělají ty nové předpisy
nemúzu si pomoct, ja to vidím na humbuk ala Mini WRC ... Sordo/Meeke a ani auto nebude postavené pre oboch.... dufam ze sa hodne mýlim