Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
9. 2. 2016 18:08 − 5678× − 10

Škoda Motorsport slaví po 11 letech comeback na MS

Úspěšný tým vstoupí se svými továrními jezdci Pontusem Tidemandem a Esapekkou Lappim do boje o titul ve WRC 2.

› Tovární jezdci značky ŠKODA Pontus Tidemand a Esapekka Lappi se postaví na start jediné pravé zimní rally v mistrovství světa
› Obleva ve Värmlandu vedla ke zkrácení rally
› Premiéra s vozem ŠKODA pro navigátora Jonase Anderssona na rally v jeho vlasti
› Michal Hrabánek: „Do nového roku jsme si toho hodně předsevzali“

Mladá Boleslav, 9. února 2016 – ŠKODA Motorsport slaví po jedenácti letech comeback na mistrovství světa v rally ve Švédsku. Úspěšný tým vstoupí od 12. do 14. února se svými továrními jezdci Pontusem Tidemandem a Esapekkou Lappim do boje o titul ve FIA mistrovství světa v rally 2016 (WRC 2) na ledě a sněhu. Kromě toho zde Jonas Andersson oslaví svou premiéru v týmu ŠKODA na tradičním severském podniku. Zkušený spolujezdec bude poprvé navigovat asijsko-pacifického šampiona Pontuse Tidemanda na společné domácí rally.

„Celý tým ŠKODA Motorsport už netrpělivě čeká na první účast na rally v roce 2016,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Do nové sezóny jsme si toho hodně předsevzali a doufáme ve vydařený start,“ uvedl Hrabánek a dodal: „S naším novým vozem ŠKODA Fabia R5 ještě musíme sbírat zkušenosti z rally na ledu a sněhu. Kromě toho nesmíme zapomínat, že ve Švédsku budeme startovat poprvé od roku 2005.“

Tehdy se Jani Paasonen a mistr DTM Mattias Ekström s vozy ŠKODA Fabia WRC umístili na devátém a desátém místě v kategorii WRC. Tentokrát jsou cílem obou továrních jezdců ŠKODA při druhém podniku sezóny mistrovství světa stupně vítězů ve WRC 2. Na cestě k nim ovšem budou potřeba dobré nervy. Jediná pravá zimní rally v mistrovství světa je totiž i přes pneumatiky osazené ostrými hroty velice kluzkou záležitostí na zledovatělém podkladu se sněhovými stěnami na okraji. Nakolik budou tratě na západě Švédska a severu Norska skutečně zimní a ledové, je ovšem zatím otázkou: obleva o minulém víkendu donutila pořadatele, aby rally zkrátili z 21 na 13 rychlostních zkoušek. Mimo jiné tak odpadá divácká zkouška na začátku rally ve čtvrtek večer v Karlstadu. Místo toho rally odstartuje v pátek ráno rychlostní zkouškou Torsby. Dále je na programu vrchol Švédské rally, zkouška Vargåsen s legendárním skokem Colin’s Crest.

„Švédská rally je mojí domovskou rally, takže je pro mne vždy absolutním vrcholem,“ řekl Pontus Tidemand. „Obrovsky se těším na první rally s mým novým navigátorem Jonasem Anderssonem a doufám, že budu moci využít jeho zkušeností a že doma pojedeme vpředu,“ dodal Tidemand. Tento 25letý jezdec se soutěže mistrovství světa ve své vlasti účastní již popáté. Jeho nejlepším umístěním bylo dosud páté místo ve WRC 2 v loňském roce. Tidemandův nový spolujezdec Jonas Andersson se doma dostal dokonce dvakrát na stupně vítězů ve WRC. „To je samozřejmě cílem i tentokrát. Chceme jet na umístění na stupních vítězů ve WRC 2,“ řekl Andersson.

S podobně velkými ambicemi půjdou na start i Esapekka Lappi/Janne Ferm. Po třetím místě v celkové klasifikaci WRC 2 v roce 2015 by to v této sezóně mělo být ještě lepší. V lednu tohoto roku sbíral Lappi při svém startu na legendární Rally Monte Carlo se soukromě nasazeným vozem ŠKODA Fabia R5 důležité zkušenosti na ledu a sněhu. „Doufám, že toho budeme moct využít. Naším důležitým cílem je tuto rally dokončit a získat co nejvíc bodů do celkové klasifikace WRC 2,“ řekl Lappi. Na oba tovární jezdce ŠKODA čekají silní soupeři, jako třeba Elfyn Evans. Tento Brit po vítězství na Rally Monte Carlo vede celkovou klasifikaci WRC 2.

Víte, že …

… ve startovní listině je celkem osm vozů ŠKODA? Vedle továrních jezdců Esapekky Lappiho a Pontuse Tidemanda plánují start s novým vozem ŠKODA Fabia R5 také Hubert Ptaszek, Ole Christian Veiby a Teemu Suninen. Švédi Johan Kristoffersen a Glenn Ström pojedou s předchozím modelem ŠKODA Fabia Super 2000. Nor Henrik Elvestad bude startovat s vozem ŠKODA Fabia R2.

… Švédská rally byla ve svých počátcích letním podnikem? Její první ročník v roce 1950 se ještě jmenoval „Rally půlnočního slunce“. Až od r. 1965 se rally koná pravidelně v zimě. Od svého začlenění do mistrovství světa v roce 1973 je Švédská rally téměř vždy na programu mistrovství. Jediné výjimky: v r. 1994 byl podnik součástí Světového poháru FIA pro vozy s objemem 2 litry, v letech 1974 a 2009 se dokonce nekonala vůbec.

… na ledových tratích ve Švédsku se jede na pneumatikách s hroty? Každá pneumatika je osazena 380 ocelovými hroty, které jsou 20 milimetrů dlouhé a váží čtyři gramy.

… každý soutěžní vůz musí vézt lopaty na sníh? Ty jsou ve voze pro případ, že by bylo třeba auto po vyjetí z trati vyhrabat ze sněhu.

… servisní parkoviště je tentokrát umístěno centrálně v přístavu v Karlstadu? V loňském roce bylo centrum rally v ještě severněji ležícím městě Hagfors.

… vrcholem rally je v sobotu rychlostní zkouška Vargåsen? Legendární skok Colin’s Crest je pojmenován po legendě rally Colinu McRaeovi. Rekord s nejdelším skokem drží od r. 2015 Thierry Neuville se 44 metry.

… centrum rally Karlstad dostalo své současné jméno od krále Karla IX.? Roku 1584 udělil monarcha tomuto místo městské právo. Dnes má Karlstad v provincii Värmland přes 60 000 obyvatel a je univerzitním městem.

Komentářů celkem: 10
9. 2. 2016 22:30
00
at jdou do wrc s wrcckem nebo at jdou s takovyma tiskovkama do dza smajlík
9. 2. 2016 22:52
00
Takovéhle tiskovky by byly bez ironie skvělé pro sport.cz a novinky.cz. Laikům by to pomohlo, ale tady na těch stránkách to jen irituje.
9. 2. 2016 23:14
00
Na webu jako je eWRC nesměj ofiko tiskovky Škody Motorsport chybět. Číst je ale nemusíte, když vás tak zvedaj ze židle. smajlík
9. 2. 2016 23:32
00
Tím, že tam 10 let chyběli by se zrovna moc chlubit nemuseli smajlík
10. 2. 2016 08:13
00
Ocelový hrot má 20mm? Dříve (Pirelli-Subaru) měl hřebík 7 nebo 8mm......
10. 2. 2016 08:27
00
Třeba je zbylých 13 mm schováno v gumě :D Ale co píšou tady (http://en.best-of-rallylive.com/Rubriques/WRC/MICHELIN-S-WRC-TYRES-FOR-2015), tak sedí čejdova čísla, loni čouhal hřeb z pneumatiky o 6,5 mm
10. 2. 2016 09:18
00
Velevážené obecenstvo, které irituje forma tiskovky - myslíte si, že bude ŠM či kdokoliv jiný psát jednu oficiální tiskovku pro laiky a velká media a potom druhou, pro ,,znalce"? To hádám nedělá nikdo... Navíc tiskovky v téhle formě už ŠM chrlí nějaký ten čas, už jste si mohli zvyknout a buď to sežvejkat a nebo to nečíst...smajlík
10. 2. 2016 09:44
00
MPI: Počkej, trošku jsme si nerozuměli. Já chtěl říct, že by se nic nestalo, kdyby tyhle tiskovky byly jenom na novinkách.cz nebo idnesu.cz a nebyly tady. Nebo můžou být tam i tady, to by taky nikomu nevadilo. (jedna tiskovka, vezmem to jedním vrzem a fláknem to všude, nemám problém) Ale základem takovéto laické a polopatické tiskovky je, dostat ji k širokým masám. Jenže přesně tohle oni nedělaj. A to jim vyčítám.
10. 2. 2016 10:54
00
Ano, evidentně se naše myšlenkové toky nepotkaly... smajlík Je pravda, že nahlédnu-li třeba na centrum či seznam, tak tam prostě ve sportovní rubrice tu tiskovku nenajdu, ani kdybych byl Sherlock a tam by zrovna viset měla, aby se tam neobjevovala rally jen, když se stane průšvih (hlavně, že se tam dozvíš, kdo vyhrál souboj monopost F1 vs. banda nařachanců)...V tom případě beru zpět smajlík Vyjma té poslední věty, ta platí stále smajlík
10. 2. 2016 11:28
00
kuře: Subaru když jezdilo s S12B v roce 2006 tak mělo na výběr právě ze dvou druhů pneu.7mm bylo na zkoušky s menším množstvím sněhu a 8mm naopak s větším množstvím. Poté se přešlo na širší pneumatiky a tím se změnila i délka hřebu. Věřím tmu že nyní je délka hřebu 6,5mm

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama