Invelt
reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 2. 2016 19:01 − 5163× − 13 0

Zápisky ze seznamovaček

Švédská rally byla kvůli počasí v ohrožení, ale v pondělí se rozhodlo o tom, že se pojede. Jak to nyní vypadá na zkouškách?

V pondělí se rozhodlo, že Švédská rally nebude následovat vzoru Rally Liepaja, neodvolá své konání a pojede se v lehce osekané podobě. Paradoxně pouhých několik hodin poté, co kvůli teplému počasí hrozilo, že se soutěž odvolá, začalo na některých testech sněžit a také předpověď počasí se stala více optimistickou. Ta nyní až do neděle slibuje, s výjimkou zítřejšího odpoledne, mrazy a díky serveru wrc.com se nyní pojďme podívat, jak to dnes na jednotlivých zkouškách vypadalo.

Röjden RZ3/RZ8

V pátek jsou v plánu dva průjezdy a na jedné z nejsevernějších zkoušek, které má soutěž v harmonogramu jsou podmínky docela zimní, cestu pokrývá slušná vrstva sněhu a ledu. Jedná se zde o jednu z mezinárodních RZ, protože test začíná ve Švédsku, projíždí Norskem a končí se opět ve Švédsku. Obrázek níže zobrazuje místo 10 kilometrů od startu, kde soutěžní vozy opustí lesní sekci a jedou otevřenější krajinou.

Svullrya RZ4/RZ7

Další zástupce norských zkoušek Švédské rally, fotografie pochází ze 4. kilometru rychlostky. Sice ji pokrývá sníh, ten je však mokrý a rozbředlý, naštěstí se pod ním skrývá vrstva uhlazeného ledu, který slibuje zajímavé chvíle, protože bylo shledáno problematickým na něm pouze stát, natožpak závodit. Druhá fotka pak ukazuje křižovatku a rozdíl mezi stavem veřejných cest a soukromých lesních cest.

Fredriksberg RZ10

V sobotu se testo test nakonec pojede jen jedenkrát jako RZ10 a na rozdíl od RZ Röjden zde mluvíme o jedné z nejjižnějších zkoušek soutěže. Snímek pochází z místa vzdáleného 1,8 km od startu, kde ve středu zůstával povrch pokrytý ledem. V jiných částech testu led zmizel a vystoupil šotolinový podklad, který je místy zamrzlý a místy naopak rozbředlý v bláto.

Vargåsen RZ12/RZ16

V tomto případě není sněhová nadílka příliš rozsáhlá, ale zkoušku pokrývá alespoň led, který dosahuje různé kvality. Místy je šotolinový podklad zkoušky zcela zmrzlý, v jiných částech je svrchní vrstva roztátá do šotoliny a leží na zmrzlém podkladu. První obrázek pochází z 8. kilometru zkoušky, kde bude umístěna kamera WRC TV, druhou fotku by téměř nebylo potřeba popisovat, ale pro jistotu uveďme, že se jedná o Colin´s Crest, nacházející se na 12,8 km testu.

Všechny fotografie jsou převzaty ze serveru wrc.com.

Komentářů celkem: 13
10. 2. 2016 19:23
00
ten pohled na Colin´s Crest je dvojnásob smutnej, jednak kvůli povrchu a jednak kvůli tě vopičárnám kolem tratě, kde dřív bejval les a teď je z toho mastňáckej štadión pro křesílkový pupíky smajlík
takový to bejvalo krásný místo...smajlík
10. 2. 2016 19:33
00
Díky za info smajlíksmajlík jsem rád, že se tady objevují podobné informace a ne jen pořád dokola nějaké tiskovky a spekulace "kdo s kým"...
10. 2. 2016 19:45
00
To Novej - Kdy by jsi zvedl ten svuj čecháčskej břich a jel se podívat přímo na místo ted a hned, tak tě uvítáme v Moravském termostanu......
10. 2. 2016 19:57
00
No pánové tak já to vidím na nejlepší letošní podnik.Mix bláta,sněhu,ledu,zmrzlé šoto jejejej to bude ruleta při volbě gum.Už vidím ty "zázračné" časy později startujících.Ale je to rally a tak to má být.Dovolte mi odejít.smajlík
10. 2. 2016 20:23
00
Volba pneumatik? Není to tak, že jsou na výběr hřebíky nebo hřebíky? Teď už je snad jediná soutěž, kde se dají ještě nějak volit pneu a to Monte Carlo, ne?
10. 2. 2016 20:51
00
A bezhřebikové mít nesmí?Při těch foto si myslím že i šotolky by mohly udělat víc služby.Ale fakt nevím jak mají nařízeno.
10. 2. 2016 21:15
00
Chtěl bych slyšet reakce některých jezdců. Míro, OR34 by nebyly špatné....
10. 2. 2016 21:19
Upraveno 21:22
00
ne, pokud jsem spravne cital na fb a na zahranicnych forach tak nesmi. (mela byt reakce na hujera)
10. 2. 2016 21:24
00
Původně napsal Koukola Josef
Chtěl bych slyšet reakce některých jezdců. Míro, OR34 by nebyly špatné....

Pepo nemyslels OR 32?
11. 2. 2016 02:07
00
Původně napsal Nasum
To Novej - Kdy by jsi zvedl ten svuj čecháčskej břich a jel se podívat přímo na místo ted a hned, tak tě uvítáme v Moravském termostanu......
děkuju za milý pozvání, ale již se stalo, před deseti lety a šlo to i bez termostanu
12. 2. 2016 07:00
00
Předepsané jsou pouze pneu s hřeby, což dle fotografií nebude tedy nic moc. Pro většinu to bude boj o to, jak udržet auto alespoň na trati, nezničit ho a dojet do cíle. Takže ten, kdo pojede "údržbu", má velkou šanci na dobrý výsledek... Nejsem notorický stěžovač nebo kritik, ale pokud není povolen širší výběr gum a jsou povoleny pouze hřeby, je to dle mého nesmysl...
13. 2. 2016 19:45
00
Původně napsal spešl
Nejsem notorický stěžovač nebo kritik, ale pokud není povolen širší výběr gum a jsou povoleny pouze hřeby, je to dle mého nesmysl...
nesmysl je už to, že předepisujou gumy na cokoli, když budu chtít jet v létě na zimákách (samozřejmě bez hrotů), nebo v zimě na slickách, je to jen moje věc! jasná debilita FIA, jako vždy a všude...
15. 2. 2016 08:29
00
Novej> ano, o tom mluvím. Pokud FIA předepíše použití pouze určitého typu pneu (tady v tom případě pouze hřeby) je to prostě nesmysl. Každý tým by měl mít volnou ruku z celého výběru schválených pneu. Mělo by být pouze na nich, jaké pneu aktuálně zvolí...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama