Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
10. 2. 2016 19:01 − 4999× − 13

Zápisky ze seznamovaček

Švédská rally byla kvůli počasí v ohrožení, ale v pondělí se rozhodlo o tom, že se pojede. Jak to nyní vypadá na zkouškách?

V pondělí se rozhodlo, že Švédská rally nebude následovat vzoru Rally Liepaja, neodvolá své konání a pojede se v lehce osekané podobě. Paradoxně pouhých několik hodin poté, co kvůli teplému počasí hrozilo, že se soutěž odvolá, začalo na některých testech sněžit a také předpověď počasí se stala více optimistickou. Ta nyní až do neděle slibuje, s výjimkou zítřejšího odpoledne, mrazy a díky serveru wrc.com se nyní pojďme podívat, jak to dnes na jednotlivých zkouškách vypadalo.

Röjden RZ3/RZ8

V pátek jsou v plánu dva průjezdy a na jedné z nejsevernějších zkoušek, které má soutěž v harmonogramu jsou podmínky docela zimní, cestu pokrývá slušná vrstva sněhu a ledu. Jedná se zde o jednu z mezinárodních RZ, protože test začíná ve Švédsku, projíždí Norskem a končí se opět ve Švédsku. Obrázek níže zobrazuje místo 10 kilometrů od startu, kde soutěžní vozy opustí lesní sekci a jedou otevřenější krajinou.

Svullrya RZ4/RZ7

Další zástupce norských zkoušek Švédské rally, fotografie pochází ze 4. kilometru rychlostky. Sice ji pokrývá sníh, ten je však mokrý a rozbředlý, naštěstí se pod ním skrývá vrstva uhlazeného ledu, který slibuje zajímavé chvíle, protože bylo shledáno problematickým na něm pouze stát, natožpak závodit. Druhá fotka pak ukazuje křižovatku a rozdíl mezi stavem veřejných cest a soukromých lesních cest.

Fredriksberg RZ10

V sobotu se testo test nakonec pojede jen jedenkrát jako RZ10 a na rozdíl od RZ Röjden zde mluvíme o jedné z nejjižnějších zkoušek soutěže. Snímek pochází z místa vzdáleného 1,8 km od startu, kde ve středu zůstával povrch pokrytý ledem. V jiných částech testu led zmizel a vystoupil šotolinový podklad, který je místy zamrzlý a místy naopak rozbředlý v bláto.

Vargåsen RZ12/RZ16

V tomto případě není sněhová nadílka příliš rozsáhlá, ale zkoušku pokrývá alespoň led, který dosahuje různé kvality. Místy je šotolinový podklad zkoušky zcela zmrzlý, v jiných částech je svrchní vrstva roztátá do šotoliny a leží na zmrzlém podkladu. První obrázek pochází z 8. kilometru zkoušky, kde bude umístěna kamera WRC TV, druhou fotku by téměř nebylo potřeba popisovat, ale pro jistotu uveďme, že se jedná o Colin´s Crest, nacházející se na 12,8 km testu.

Všechny fotografie jsou převzaty ze serveru wrc.com.

Komentářů celkem: 13
10. 2. 2016 19:23
00
ten pohled na Colin´s Crest je dvojnásob smutnej, jednak kvůli povrchu a jednak kvůli tě vopičárnám kolem tratě, kde dřív bejval les a teď je z toho mastňáckej štadión pro křesílkový pupíky smajlík
takový to bejvalo krásný místo...smajlík
10. 2. 2016 19:33
00
Díky za info smajlíksmajlík jsem rád, že se tady objevují podobné informace a ne jen pořád dokola nějaké tiskovky a spekulace "kdo s kým"...
10. 2. 2016 19:45
00
To Novej - Kdy by jsi zvedl ten svuj čecháčskej břich a jel se podívat přímo na místo ted a hned, tak tě uvítáme v Moravském termostanu......
10. 2. 2016 19:57
00
No pánové tak já to vidím na nejlepší letošní podnik.Mix bláta,sněhu,ledu,zmrzlé šoto jejejej to bude ruleta při volbě gum.Už vidím ty "zázračné" časy později startujících.Ale je to rally a tak to má být.Dovolte mi odejít.smajlík
10. 2. 2016 20:23
00
Volba pneumatik? Není to tak, že jsou na výběr hřebíky nebo hřebíky? Teď už je snad jediná soutěž, kde se dají ještě nějak volit pneu a to Monte Carlo, ne?
10. 2. 2016 20:51
00
A bezhřebikové mít nesmí?Při těch foto si myslím že i šotolky by mohly udělat víc služby.Ale fakt nevím jak mají nařízeno.
10. 2. 2016 21:15
00
Chtěl bych slyšet reakce některých jezdců. Míro, OR34 by nebyly špatné....
10. 2. 2016 21:19
Upraveno 21:22
00
ne, pokud jsem spravne cital na fb a na zahranicnych forach tak nesmi. (mela byt reakce na hujera)
10. 2. 2016 21:24
00
Původně napsal Koukola Josef
Chtěl bych slyšet reakce některých jezdců. Míro, OR34 by nebyly špatné....

Pepo nemyslels OR 32?
11. 2. 2016 02:07
00
Původně napsal Nasum
To Novej - Kdy by jsi zvedl ten svuj čecháčskej břich a jel se podívat přímo na místo ted a hned, tak tě uvítáme v Moravském termostanu......
děkuju za milý pozvání, ale již se stalo, před deseti lety a šlo to i bez termostanu
12. 2. 2016 07:00
00
Předepsané jsou pouze pneu s hřeby, což dle fotografií nebude tedy nic moc. Pro většinu to bude boj o to, jak udržet auto alespoň na trati, nezničit ho a dojet do cíle. Takže ten, kdo pojede "údržbu", má velkou šanci na dobrý výsledek... Nejsem notorický stěžovač nebo kritik, ale pokud není povolen širší výběr gum a jsou povoleny pouze hřeby, je to dle mého nesmysl...
13. 2. 2016 19:45
00
Původně napsal spešl
Nejsem notorický stěžovač nebo kritik, ale pokud není povolen širší výběr gum a jsou povoleny pouze hřeby, je to dle mého nesmysl...
nesmysl je už to, že předepisujou gumy na cokoli, když budu chtít jet v létě na zimákách (samozřejmě bez hrotů), nebo v zimě na slickách, je to jen moje věc! jasná debilita FIA, jako vždy a všude...
15. 2. 2016 08:29
00
Novej> ano, o tom mluvím. Pokud FIA předepíše použití pouze určitého typu pneu (tady v tom případě pouze hřeby) je to prostě nesmysl. Každý tým by měl mít volnou ruku z celého výběru schválených pneu. Mělo by být pouze na nich, jaké pneu aktuálně zvolí...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama