Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
11. 2. 2016 11:59 − 5845× − 14

Autoklub ČR se vyjádřil k průběhu kauzy Lopeník

V sídle Autoklubu ČR se ve čtvrtek uskutečnila tisková konference k bezpečnosti na rally.

V sídle Autoklubu ČR v Praze v Opletalově ulici se ve čtvrtek uskutečnila tisková konference k bezpečnosti na rally. Představitelé Autoklubu ČR, FAS a Svazu rally se vyjádřili i ke stále probíhající kauze Lopeník.

Generální sekretář FAS AČR, Adam Eliáš – Je to velká tragédie, musíme ale věci pojmenovat správnými jmény. Aktuálně narážíme na problémy při povolování rally u obcí, kudy má soutěž vést. Bohužel, celý průběh kauzy se velmi negativně projevil i na životě a podnikání organizátora Rally Show Uherský Brod pana Bujáčka a zastavil rozvoj nadějného závodníka Martina Bujáčka. Došli jsme k názoru, že vše že strany pořadatele bylo vše v pořádku a dle řádů a to včetně činnosti bezpečnostního delegáta, který trať před zahájením rychlostní zkoušky předpisově projel a zkontroloval. Byla ověřena i správná pozice traťového komisaře, na jehož pozici následně k nehodě došlo. Ze záznamů onboard kamer je patrné, že traťový komisař v průběhu RZ změnil místo z pravé na levou stranu vozovky a následně se u něj objevují i osoby, které byly následně účastníky nehody, kdy vůz se startovním číslem 27 opustil trať. Nešlo o selhání systému, byla to chyba jednotlivce. Školení traťového komisaře bylo dostatečně a proběhlo správným způsobem. Náš sport je nebezpečný, ale snažíme se riziko minimalizovat. Rádi bychom vyzvali veřejnost, aby se zdržela negativních komentářů předčasně, před rozhodnutím soudu. Soudní řízení stále probíhá.

Předseda Svazu rally,Tomáš Kunc: Rok 2015 proběhl bez mimořádných událostí, za což patří dík všem zúčastněným. Připravili jsme aktualizovaný bezpečnostní manuál pro rok 2016. Bezpečnost je pro nás důležitá. Spouštíme kampaň s TOP rally jezdci, kteří vystupují ve video klipech. Na přípravě řádů s námi spolupracují i pořadatelé. Bezpečnost rally je pro nás na prvním místě.

Komentářů celkem: 14
11. 2. 2016 13:09
00
To je hodně k smíchu (nebo spíš k pláči), že přes 3 roky po nehodě AČR přijde s vyjádřením, že vlastně všechno bylo v pořádku a je to chyba pořadatele.... Proč to neřekli rovnou? Myslím, že byli mezi prvními, kdo viděl záznamy z kamer, kdo měl přístup ke všem dokumentům k závodu. Proč tedy vytáhli hlavu z písku až 3 roky po nehodě? Opět velká fraška...smajlík
11. 2. 2016 18:24
00
Nevim, jestli je AČR mezi prvnimi, kdo vidi do prubehu vysetrovani, ktere je v kompetenci PČR. Mně se naopak libi vyjádření, ve kterem se snazi uvést na pravou míru problém, který dosud nebyl vyhodnocen soudem a veřejnost si jen dela usudky (ktere řadě lidem neprávem ubližují) na zaklade mylnych a zkreslenych údajů ze strany médií.
11. 2. 2016 18:37
00
video z tiskovky a prosím každého, kdo rozumí řeči jejich kmene, aby mi to přeložil do češtiny, děkuju
http://www.ceskatelevize.cz/sport/moto/rallye/327373-kauza-lopenik-zustava-zhava-autoklub-nadale-odmita-selhani-systemu/
11. 2. 2016 19:52
00
Může snad traťový komisař ovlivnit posty pořadatelů v průběhu samotné rzety? Leda že by vyjížděl po deseti odjetých vozech kontrolovat znova trať což je naprostý nesmysl. AČR nemůže podle mého názoru za tuto tragédii nést zodpovědnost bohužel byla tohle chyba jednotlivce. To neznamená že by mi toho kluka nebylo líto chyby děláme všichni jen tahle byla bohužel hodně nešťastná...
11. 2. 2016 19:54
00
ladaalois, a proč média začala dělat takové úsudky? Nemůže v tom trošku hrát roli tehdejší (ne)aktivita po nehodě a co (ne)bylo řečeno od řídících orgánů motorsportu?
11. 2. 2016 21:56
00
Původně napsal kuře
ladaalois, a proč média začala dělat takové úsudky? Nemůže v tom trošku hrát roli tehdejší (ne)aktivita po nehodě a co (ne)bylo řečeno od řídících orgánů motorsportu?
Asi jo. Jen se zeptam, protoze si to nebybavuju, nemel tehdy AČR jine vedeni nez dnes?
12. 2. 2016 09:54
00
kuře: A to je přesně to, o čem mluvím... Myslím, že kdyby už tehdy neměli v AČR hnědý trenky, tak to dnes vypadá na závodech (povolování průjezdů, odstupy diváků od trati atd.) a hlavně v médiích jinak. Bohužel nikdo z nich neměl ty koule se postavit k problému čelem a ba naopak, jak si vybavuju (kromě fiktivních odborníků), tak AČR, potažmo FAS byli jedni z prvních, kteří házeli špínu na pana Bujáčka, jak to vlastně bylo amatérsky zajištěno a že je vlastně vodil za nos, proto to povolili.... A teď po tolika letech (bez ohledu na rozsudek soudu) se k tomu vyjádří? Je to hnus, velebnosti...
12. 2. 2016 14:15
00
Pánové... uvědomte si, kdo a jak za ACR tehdy mluvil. Byla to spíše komedie. Bohužel, tehdy nikdo neměl odvahu říct: My jsme nic nezkurvili. Když jsem o tom s některými členy rallye komise mluvil, byli alibističtí jak svině.

Po třech letech řekli, že nic nezkurvili... no huráááá!!!!! (ironie)
12. 2. 2016 15:20
00
ale zkurvili, minimálně tím, že neřekli, že nic nezkurvili (sakra, vidím to na ban za ošklivá slovíčka-pro voba )smajlík
13. 2. 2016 09:56
00
A kdepak se nám ztratil třeba pan Pátl ???
13. 2. 2016 19:38
Upraveno 19:38
00
koupil nám česky komentovaný internetový záznamy z WRC
13. 2. 2016 22:39
00
Původně napsal Novej
koupil nám česky komentovaný internetový záznamy z WRC


no, bez toho bych se nevobešel... ty vado co když nás zabanujou? copa já, mě to je fuk... ale ty seš tady Novej smajlík
14. 2. 2016 06:47
00
já sem tu novej, beze mne se tu obejdou, to se nebuj smajlík
14. 2. 2016 08:21
00
Hoši a co takhle Klub Mediasport na stejné adrese jako nezisková organizace, která má sloužit dle výpisu domácnostem, zatím jsem žádnou službu neobdržel smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama