Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
13. 2. 2016 07:41 − 4504× − 0

Začátek nevyšel podle představ týmu Škoda Motorsport

Vysoká očekávání týmu Škoda Motorsport první den Švédské rally utlumil.

› Tovární jezdec Pontus Tidemand je po prvním ze tří dnů Švédské rally na čtvrtém místě
› Esapekka Lappi je po jezdecké chybě připraven ke stíhacímu závodu o víkendu
› Nevypočitatelné podmínky: Po oblevě na začátku týdne následovalo v pátek sněžení a teploty pod nulou

Karlstad, 12. února 2016 – Vysoká očekávání týmu ŠKODA Motorsport první den Švédské rally utlumil. Po prvních šesti rychlostních zkouškách druhého podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) drží ale tovární jezdec ŠKODA Pontus Tidemand kontakt s vedoucí skupinou klasifikace WRC 2. Tidemand kvůli technickému problému na čtvrté RZ dne ztrácel na vedoucí jezdce více než 50 sekund, ovšem v průběhu dopoledne se probojoval zpět do první pětky. Jezdecká chyba na páté RZ měla za následek, že se jeho týmový kolega Esapekka Lappi, který se předtím blýskl nejrychlejším časem, propadl o téměř dvě minuty.

Poté, co druhý podnik FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) ve čtvrtek večer slavnostně odstartoval na stadionu v Karlstadu před tisícovkami fanoušků, bylo v pátek na programu prvních šest rychlostních zkoušek z celkového počtu 13. Na čtvrtek plánovaná rychlostní zkouška byla již na začátku týdne zrušena, stejně jako dvojí průjezd RZ Kirkenær v pátek. Důvodem byla obleva, která se o minulém víkendu na západě Švédska na mnoha místech postarala o měkké a blátivé tratě pro rally. V pátek teploty v provincii Värmland naštěstí opět klesly pod nulu a severně od centra rally Karlstadu sněžilo, takže Švédská rally opět dostála své pověsti jediné skutečné zimní rally v kalendáři mistrovství světa.

„První den mé domácí rally určitě nebyl perfektní, ale pořád máme šanci na umístění na stupních vítězů,“ řekl Tidemand. „Obtížné podmínky byly pro všechny stejné, o tom není třeba mluvit. Ale problém s hnací hřídelí mne dočasně zdržel. Naštěstí jsme já i můj spolujezdec Jonas Andersson absolvovali u týmu ŠKODA Motorsport vynikající trénink u mechaniků, takže jsme byli schopni poškození ve spojovací etapě opravit a v rally pokračovat. Ani MacGyver by to nezvládl lépe. Těším se na následující dny a doufám, že se mi před domácími fanoušky přece jen podaří dojet na stupně vítězů.“

Jeho týmový kolega Lappi se naopak po časové ztrátě z pátku musí v sobotu připravit na stíhací závod, pokud chce opět patřit mezi špičku. „Na první RZ jsme za jedním pomalým jezdcem s vozem Mitsubishi ztratili čas,“ řekl Lappi. „Potom naštěstí pořadatelé rychle zareagovali a na následujících rychlostních zkouškách nás nechali startovat s větším odstupem. To pomohlo a našel jsem dobrý rytmus, což ukázal i nejlepší čas na čtvrté RZ. Bohužel jsem později udělal hodiny a zapadl do příkopu. Děkuji všem fanouškům, kteří nám odtamtud pomohli. Přesto to stálo spoustu času. Samozřejmě jsem proto zklamaný, ale ještě jsme tady a zítra je nový den.“

V sobotu je na programu 92,25 měřených kilometrů, mezi nimi i dva největší vrcholy, které tato rally nabízí fanouškům: legendární skok na Colin’s Crest na RZ Vargåsen a oblíbená divácká zkouška na stadionu v Karlstadu. Do cíle dojedou posádky v neděli po dalších dvou RZ v celkové délce 30,87 km.

Průběžný stav Švédské rally (WRC 2) po šesti ze 13 RZ:

1. Evans/Parry (GB/GB) Ford Fiesta R5 1:06:23,1 hod.
2. Åhlin/Abrahamsen (S/N) Ford Fiesta R5 + 17,1 s
3. Grøndal/Walfridsson (N/S) Ford Fiesta R5 + 38,0 s
4. Tidemand/Andersson (S/S) ŠKODA Fabia R5 + 42,5 s
5. Bergkvist/Sjõberg (S/S) Citroën DS3 R5 + 1:01,1 min.

10. Lappi/Ferm (FIN/FIN) ŠKODA Fabia R5 + 1:53,9 min.

Číslo dne: 10,9

ŠKODA Motorsport slaví po jedenácti letech comeback na Švédské rally. A není to bezdůvodné: ŠKODA se ve Švédsku těší stále větší oblibě. V roce 2015 prodala automobilka do severského království 15 100 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 10,9 % oproti předchozímu roku.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama