Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 2. 2016 22:20 − 2950× − 0

Paddonovo stříbro mohla zhatit díra v chladiči

Ze Švédské rally zbývalo odjet jen PowerStage, avšak těsně před jejím koncem si Hayden Paddon zavařil proražených chladičem.

V neděli zůstalo ze třetí etapy Švédské rally torzo, kdy se jela jen 15 kilometrová PowerStage. Pro Haydena Paddona to znamenalo poslední zkoušku, kterou bylo nutno projet před tím, než mohl slavit své druhé pódium v kariéře (to první přišlo loni na Sardinii a bylo to taktéž 2. místo). Avšak dřevěná tyčka bránící katování se v jedné zatáčce postavila do cesty Novozélanďanově i20 WRC a do cíle dojíždělo duo Paddon – Kennard s vozem, z nějž se silně kouřilo kvůli proraženému chladiči. Pro posádku se tak závěr soutěže změnil v drama, zejména pokud uvážíme, že je čekal ještě přejezd dlouhý 90 kilometrů zpět do Karlstadu. Avšak podobně jako jeho týmový kolega Thierry Neuville v Mexiku 2014, dokázal Paddon zdárně dorazit až do definitivního konce soutěž a slavit tak umístění za těžko polapitelným Sebem Ogierem.

"Asi to byla jedna z nejhorších rychlostek, které jsem kdy v životě odjel. Kvůli tomu, že ve výsledcích jsem byl v zemi nikoho a nebylo co získat, jenom ztratit, tak se mi jelo hodně těžce. Špatně jsem trefoval stopu, udělal jsem kopec chyb a pak jsem urazil dřevěnou tyčku ve vnitřku zatáčky," vrací se ke švédské PowerStahe Hayden Paddon a pokračuje, "nepřemýšlel jsem nad tím, normálně by z toho nebyl problém, ale asi jsem ji musel trefit pod zvláštním úhlem a výsledkem byla díra v chladiči. Možná to nebylo na mě patrné, ale měl jsem obavy hned z počátku. Nikdy není dobrým znamením vidět unikat z auta páru a vodu. Když jsem zjistili, že vzniklá díra je docela malá a půjde opravit, tak to bylo úlevou."

2nd place for Hayden Paddon/ John Kennard (Hyundai Motorsport) – but will they make it back to the Servicepark (86km road section!) with a damaged radiator after hitting a wooden marker pole?

Zveřejnil(a) WRC dne 14. únor 2016

Díru v chladiči posádka opravila po dojezdu zkoušky za početného dohledu zástupců médií a pak je čekal přejezd do 90 kilometrů vzdáleného Karlstadu, kde se nacházela cílová rampa a kde si mohla posádka oddechnout, že zdárně dokončila své putování. I přes nulový bodový zisk z Rallye Monte Carlo stačily švédské body na to, aby Paddona posunuly na čtvrtou příčku mezi jezdci a když Hayden Paddon hodnotí soutěž jako celek, je výsledkem potěšený: "Druhým místem jsem sám sebe překvapil, je to dobrý výsledek pro tým a drží nás v boji o titul mezi značkami. Je to také posílením do dalších soutěží. Od nového auto toho ještě máme co očekávat a vím, že mohu jet mnohem rychleji. Taky jsem se víc naučil o Sébastienovi a proč vždy jde na PowerStahe po maximálních bonusových bodech – myslím si, že takovýto cíl mu pomáhá zůstávat soustředěným," uzavírá krátkým rozborem svého hlavního soupeře ze Švédské rally Hayden Paddon.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!