Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 2. 2016 22:12 − 3544× − 6

Eyvind Brynildsen – nový nejlepší letec Colin´s Crestu

Norský pilot Eyvind Brynildsen ve Švédské rally nesplnil svůj cíl v podobě vítězství, ale nejlepším byl alespoň při letech na známém skoku.

Dvaceti osmi letý jezdec Eyvind Brynildsen měl dle svých slov pro Švédskou rally v plánu bojovat o vítězství, ale to se mu nepodařilo. I když osedlal jednu ze dvou oficiálních Fiest R5 Evo v barvách M-Sportu, technický problém mu znemožnil bojovat o lepší, než konečnou 5. příčku ve WRC2. Pro WRC Podcast se Nor rozhovořil o tom, jak soutěž, týden po jejím konci, hodnotí a také pak poodhalil něco z toho, jak úspěšně stanovit nový rekord v délce skoku na slavném Colin´s Crestu.

Do soutěže vstupoval Eyvind Brynildsen odhodlaně, vždyť seděl ve Fiestě R5 přímo z dílen M-Sportu, loni tuto soutěž dokončil na druhé příčce ve WRC2, ale jak se ukázalo, realita byla jiná. "Jezdci, se kterými normálně držíme krok či je o něco málo pojíždíme, nám tady dávali a v pátek jsme zjistili, že něco je špatně, snažili jsme se zlepšit a problém vyřešit, což se nám do sobotního večera nedařilo. Pak bohužel zbývala jen jedna zkouška, takže velké zklamání, ale takový je život, taková je rally, někdy máte hodně štěstí a někdy jde všechno proti vám a tohle byl jeden z těch případů. Pak to bylo jen o tom, abychom dojeli do cíle a mohli se soustředit na další starty," shrnuje Brynildsen svůj start a zklamaně dodává, "nejprve jsem byl hodně nespokojený. V neděli večer jsem dojel domů, v pondělí ráno šel do práce a všichni kolegové mi říkali, že vypadám opravdu zklamaně, protože jsem sedm hodin nepromluvil ani slovo. Do Švédské rally jsem startoval s cílem vítězství, jako přípravu jsem odjel KNA Rally Finnskog, hodně jsme po vítězství prahnuli a věřili, že to můžeme zvládnout."

Co tedy vězelo za tím, že Fiesta R5 posádky Brynildsen – Fredriksson nefungovala úplně správně? "Měli jsme problém s hlavním válcem hydrauliky, který má uvolňovat tlak v zadním diferenciálu ve chvíli, když zatáhnu za ruční brzdu a tím umožnit zablokování zadních kol. Vyměnili jsme tento díl, ale později zjistili, že je také poškozený zadní diferenciál, takže celou sobotu jsme jeli s problémy a takový je holt život. Jde o mechanickou součástku, která se může pokazit i když je úplně nová, tak to prostě je, nikdo za to nenese vinu," vysvětluje, kde vězel problém v pomalejších časech posádky pilot.

Nyní už pojďme ke Colin´s Crestu. Zde se podařilo Eyvindu Brynildsenovi stanovit nový rekord, když výkonem 45 metrů o jeden metr překonal loňské maximum Thierryho Neuvilla. Klíčem k úspěchu je správný nájezd zatáčkami předcházejícími před skokem a pak už plný plyn: "Před prvním průjezdem jsme se rozhodli, že bychom se mohli pokusit skočit co nejdál, protože vím, že je to možné a vím, že znám přes skok dobrou stopu, jelikož jsem jej jel už mockrát. Když jsme nebojovali o nejvyšší příčky, tak jsme pokusili udělat show. Při prvním průjezdu jsem v zatáčkách před skokem ztratil nějaké metry a věděl, že to na rekord nebude, jelikož jsem byl trošku pomalejší. Při druhém průjezdu vyšlo všechno parádně a říkal jsem spolujezdci, že jsem připravený, chceš to zkusit a on odpověděl, jdi na to. Pak jsem dal levou nohu co nejvíc na stranu, co nejdál od brzdového pedálu a pravou držel na plynu až na podlaze a snažil se najet v ideální stopě. Měli jsme dostatečnou rychlost a i přes to, že Thierry Neuville nevěří, že jsme to dokázali, myslím, že dostatečným důkazem je, že to vidělo 20 tisíc diváků," zakončuje Nor odkazem na nevěřícího Thierryho, kterému se nepozdávalo, že by nejdále dolétl jezdec s jiným vozem, než specifikace WRC.

Od doby, co se začalo na Colin´s Crestu oficiálně měřit, jak daleko kdo dolétl, tak jezdci nepřekračovali hranici 40 metrů. To se teprve loni povedlo Thierrymu Neuvillovi, jenž doletěl na značku 44 metrů, letos jej ještě o 100 centimetrů překonal Eyvind Brynildsen. Je šance, že se rekord bude příští rok měnit opět, nebo se Norův výkon udrží déle. "Hodně jsme se o tom bavili s Henningem, protože jsme skoro sousedé a přišli jsme na to, že příští rok by to mohlo být těžké překonat, protože se mění auta WRC a jejich aerodynamické prvky a ty budou generovat větší přítlak. Navíc letos byla dobrá přilnavost, nikdy jsem zatáčky před skokem nejel tak rychle, což bylo dáno množstvím šotoliny, které v nich letos bylo. Překonat tento skok bude těžké, ale myslím, že každý se to bude příští rok snažit prolomit a pojede naplno. Třeba příští rok uvidíme na Colin´s Crestu ještě více lidí," uzavírá pozvánkou diváků k trati Brynildsen.

Komentářů celkem: 6
22. 2. 2016 12:58
0 0
Tady je Brynildsen i s trofejí z Colins Crestu http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=270332
22. 2. 2016 13:45
0 0
Neměří se tam někde i čas? Zajímal by mě vztah mezi délkou skoku a průměrnou rychlostí. Podle mě ten, kdo letí daleko a musí tedy vyskočit hodně vysoko, v tom letovém oblouku ztrácí.
22. 2. 2016 14:18
0 0
Čas se neměří. To, co popisuješ, je myslím dvojsečné. Když totiž někdo skočí daleko, tak proto, že najede rychle na ten horizont, takže ve výsledku minimálně neztratí. Tipuji ale, že pokud někdo skočí 30 metrů a někdo 45, tak ve výsledku je časový rozdíl minimální až neměřitelný.
22. 2. 2016 15:12
0 0
...jenže rychlost auta ve vzduchu se zpomaluje, kdežto auto na zemi už může zrychlovat. Pokud to povaha rozpisu umožňuje. Velký rozdíl tam asi nebude.
22. 2. 2016 16:12
0 0
...a taky se počítá, jestli neztratí po doskoku mimo ideální stopu na případné rovince. A v tom už by rozdíl mohl být.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!