Michel Nandan: Musíme se nadále zlepšovat
Na Rallye Monte Carlo i ve Švédské rally brala nová i20 WRC pódiová umístění zásluhou třetího Thierryho Neuvilla na RMC, potažmo druhého Haydena Paddona na severu. Dani Sordo pak dvakrát týmu dovezl šestou příčku a díky výkonům svých jezdců je nyní Hyundai motorsport na druhé příčce mezi konstruktéry a na vedoucí Volkswagen ztrácí pouhých pět bodů. Server wrc.com položil šéfovi týmu Michel Nandanovi několik otázek, jak dosavadní letošní vystoupení hodnotí a co Hyundai plánuje dál.
Jsou za námi dvě soutěže sezóny, jak hodnotíš výkony nové i20 WRC?
Je těžké hodnotit, ale zatím to není špatné. Povedlo se nám zajet nějaké slušné časy, ale nadále se musíme zlepšovat, protože si nemyslím, že bychom byli na potřebné úrovni, pořád nám kousek chybí. Celkově bych řekl, že jsem poměrně spokojený.
Můžeš vysvětlit, jaký problém postihnul Neuvillovo auto ve Švédsku?
Byly spojeny s chladičem oleje zadního diferenciálu. Jak chladič, tak diferenciál byly v pořádku, ale hadice mezi nimi se povolila a olej vytekl. Už jsme upravili cestu, kterou jsou hadice v autě vedeny, takže se to nemůže opakovat.
Jsou pro Mexickou rally plánovány nějaké technické změny?
Ne. Pojedeme s jiným nastavením, ale pokud jde o jednotlivé díly, motor, podvozek a další, tak ty budou úplně stejné, jako ve Švédsku.
Úvodní podniky sezóny – Rallye Monte Carlo i Švédsko jsou svou povahou specifické. Kdy očekáváš, že dostanete skutečný obraz toho, jak si nové auto stojí v porovnání s konkurencí?
Myslím, že mexické zkoušky nám dají představu, ale nadmořské výšky budou dělat velké rozdíly ve výkonu motoru. Ano, je pravda, že jsme dělali nějaké testy pro vyrovnání se s nadmořskou výškou, ale nejlepší soutěží, která nám dá pravdivé srovnání bude Portugalsko. Argentina je neznámou, protože výrazně závisí na stavu povrchu zkoušek. Pokud budou drsné jako loni, tak se budeme muset potýkat s některými problémy a nastavení auta bude kompromisem.
Jak se daří s pracemi na autě pro rok 2017?
Jsme stále ve vývojové fázi ačkoliv některé součástky již spatřily světlo světa. Pokud jde o časový plán, tak se jej držíme. Plán je totiž takový, že hotové auto budeme mít v červnu, ale pro jistotu budeme některé součástky testovat již dříve na autě specifikace 2016.