Numedalsrally – komentář

Doslova idylickou sezónu na domácích tratích zažívá Anders Grøndal s Fiestou R5.

Ač se to po potížích, do jakých se kvůli počasí dostal švédský díl MS, už nezdálo příliš reálné, tak třetí soutěž norského národního mistrovství se odehrála za takřka idylických zimních podmínek. Doslova idylickou sezónu na domácích tratích zažívá Anders Grøndal a z valné části za to jistě vděčí změně techniky, když opustil neposlušný Citroën DS3 R5 a usednul do Fordu Fiesta R5. Pro diváky to asi moc dobrá zpráva není, protože jasná většina vozů této kategorie jsou v Norsku právě Fiesty. DS3 zůstal věrný už pouze Viktor Danneborg, ale ten s tímto vozem soutěží už druhým rokem a nejlepší výsledek, deváté místo zaznamenal při jednom slabě obsazeném rallysprintu na konci loňské sezóny. Podobně nevýrazným pilotem je i Arnt Gustav Olsen, který stejně jako Grøndal přešel na Fiestu R5. Do bojů o nejvyšší příčky chtěl v Numedalsrally jistě zasáhnout Christian August Selmer s další Fiestou, ale největší šance se dávaly jiné čtveřici pilotů.

Trond Lyseng poslední leta strávil v dnes už skoro historickém kousku Ford Focus WRC 02 a letos zatím usedal pouze do slabé Fiesty ST. Na Numedalsrally, kde vloni zajel parádní druhé místo, se však vyzbrojil Fiestou R5, se kterou Mads Østberg vyhrál předešlý podnik mistrovství ve Finnskogu. Už v první zkoušce se Lyseng usadil na třetí příčce a tu nechtěl nikomu přenechat. Předloňský mistr Frank Tore Larsen s dalším Fordem kategorie R5 si na bronzový stupínek dělal velký zálusk a po celou soutěž svého rivala úspěšně stíhal. Jejich rozdíl se pohyboval maximálně v několika vteřinách a do úplně poslední zkoušky nastupovali s tím, že měli na desetinu shodný čas. Larsenovi se staršího soupeře v tomto testu podařilo udolat a po dvou nedojetých soutěžích konečně spatřil cíl a ještě si stoupnul na pódium. Tempo všem od začátku udával letošní lídr mistrovství Grøndal a nikterak se nenechal rozrušit ani dvěma nejrychlejšími časy jeho nejbližšího soupeře Johana Kristofferssona. Pilot známý z MS v rallycrossu stejně jako při úspěšně dokončené švédské rally usednul za volant Škody Fabie Super 2000 a norskou soutěž nakonec dokončil těsně za Grøndalovými zády. Ten už při dostatečném náskoku trochu vypustil závěrečný test, ale o vítězství se připravit nenechal. Výtečně se jako obvykle na zasněžené trati prezentoval Steve Røkland s Peugeotem 208 R2. Oproti předešlým dvěma soutěžím sice tentokrát neskončil na pódiu, ale i pátá příčka mezi rychlejšími vozy R5 je parádním výsledkem.

Konečné výsledky tohoto podniku

Stav šampionátu: 1. Grøndal 79, 2. Solberg 51, Frøslid 51, 4. Johnsrød 50, 5. Selmer 31, 6. Østberg 30

Komentářů celkem: 3
3. 3. 2016 08:581
0 0
Prosím proc ve Stavu šampionátu není Røkland Steve s 208 R2, když s ní musí nějaké body mít... Jede famozně. Děkuji za odpověď.
3. 3. 2016 22:362
0 0
Důvodem je oddělené bodování jezdců dvoukolek. V něm Røkland samozřejmě suverénně vede.
4. 3. 2016 06:293
0 0
Aha, moc dekuji za odpoved. No tenhle borec by s hrabošem bodoval vysoko i v absolutnim :-D Zkusim to za chvili spocitat kde by byl, kdyby bodoval v celkovem smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!