Invelt
reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 3. 2016 21:12 − 7531× − 6 0

Abarth v Ženevě odhalil vůz 124 Rally

Od skončení aktivit Fiatu, potažmo Abarthu, v rally zas tolik času neuplynulo, ale tým je zpět s novým vozem.

Doby, kdy se na soutěžních tratích proháněly zadokolky bojující o absolutní vavříny jsou asi navždy pryč. Ale FIA se připravením třídy R-GT pokusila vozy se zadním náhonem na tratě vrátit, leč kromě vozů Porsche se do projektu nikdo další moc nehrnul. Snahy Lotusu skončily krachem a nevypsání letošního R-GT cupu mohlo naznačovat, že se ani tentokrát zadokolky více oživit nepovede. Avšak ve Fiatu (a u jeho dvorního úpravce Abarth) si zřejmě myslí opak a dnes v Ženevě představili Fiat 124, který kromě silničního provedení nabízí i verzi Rally. Vůz vzhledem a soutěžní verze i designem, odkazuje na speciál, který tratě brázdil v polovině 70. let, kdy například v roce 1975 bral druhé, třetí i čtvrté místo na Rallye Monte Carlo a nestačil pouze na legendárního Sandra Munariho.

Pojďme se nyní blíže podívat na verzi Abarth 124 Rally, se kterou se italský tým vrátí do soutěžního sportu. Vůz je postaven dle regulí kategorie R-GT a jeho srdcem bude motor o objemu 1,8 litru přeplňovaný turbem, který bude v maximu dávat 296 koní při 6500 otáčkách. Jedinou výraznější neznámou charakteristikou motoru je kroutící moment, ale jak ve svém článku cituje magazín Autocar slova Abarthu, krouťák bude optimální k tomu, aby jezdec mohl zatáčet a plynem korigovat přetáčivost. K dosažení lepšího rozmístění hmotnosti je pak motor umístěn za přední nápravou.

Z dalších rallyových vlastností Abarthu 124 Rally lze pak zmínit, že na motor bude navazovat šesti stupňová sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem a na zadní nápravě pak bude navazovat mechanický diferenciál s omezeným prokluzem. Jak se na jakýkoliv ostrý vůz sluší, v kokpitu jsou použity lehké a odolné materiály, nezbytností je pak ochranný rám. Silniční verze má střechu softtop, kterou v rally provedení nahrazuje karbonový hardtop. Pokud se podíváme na technologické partnery, tak mezi nimi mimo jiné figuruje Petronas Selenia jako dodavatel olejů, Michelin u pneumatik, Sabelt v případě bezpečnostního vybavení kokpitu a Ext Shock u tlumičů.


Foto: Top Gear

Jak se nechává slyšet Abarth, vůz byl vyvinut aby zajistil spolehlivost a výkonnost i v extrémních podmínkách typických pro rally jako jsou led, prach, bláto, voda a horko. Debut by si vůz měl odbýt v roce 2017, ale objednávky začne Abarth přijímat hned teď, aby mohl začít se stavbou zákaznických vozů.

Zdroje:
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/abarth-goes-back-motorsport-new-124-rally-car
http://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/abarths-124-spider-here-and-theres-300bhp-rally-version

Komentářů celkem: 6
1. 3. 2016 22:18
00
Motor 1,8T? U téhle třídy není udaný obsah, který se musí dodržet. Ty Porsháky určitě nejsou 1,8T. Zároveň, když v německu jezdí Nissany a BMW, ty by nemohly jezdit třídu GT-R?
1. 3. 2016 22:25
00
teď budu lovit v paměti, ale mám tucháka, že R-GT maj určený nějaký poměr výkon/váha (dle wiki 3.4 kg/koně) a to je tak nějak vše. Tak ty Nissany, BMW a další jezdí dost aj na Pyrenejském pol. či v Beneluxu, ale tam to je dle národních pravidel
1. 3. 2016 23:08
00
Jen aby to nebyl stejný případ jako Lotus
1. 3. 2016 23:21
00
Kuře: Díky moc. Celkem mě překvapuje zde ten malý (i když přeplňovaný) motor. Je škoda, že se GT-R u nás nechytlo.
2. 3. 2016 00:00
00
Původně napsal turbosh
Kuře: Díky moc. Celkem mě překvapuje zde ten malý (i když přeplňovaný) motor. Je škoda, že se GT-R u nás nechytlo.


Ašin snáď toto konštatovanie letos vyvráti.
3. 3. 2016 17:17
00
Parádní auto...tyhle zadokolky se snad v rally usadí nastálo...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama