Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 3. 2016 19:37 − 2069× − 0

FIA půjde tvrdě po bezpečnosti Argentinské rally

Jihoamerická soutěž si z loňska nese od FIA žlutou kartu a nemůže si dovolit opakovat loňské problémy.

Bezpečností delegát MS Michel Mouton se minulý týden účastnila jednání s organizátory argentinského kola mistrovství světa v rally, jelikož bezpečnost a její zajištění bude jedním z klíčových témat, na které bude FIA klást při konání soutěže důraz. Je tomu proto, neb v loňském roce Hayden Paddon při své havárii zranil několik diváků a na přetřes přišly také havárie Thierryho Neuvilla a Andrease Mikkelsena na PowerStage a rozhodnutí udělaná po nich. Za tyto incidenty si Argentinská rally vysloužila od FIA žlutou kartu, což je pro soutěž varování znamenající, že v případě dalších problémů bude mít podnik starosti o to, aby se v nejzazším případě v kalendáři vůbec udržel.

To ostatně potvrzují slova Jarmo Mahonena pro server autosport.com. "Pokud budeme mít v Argentině ty stejné problémy, tak bude následovat červená karta a nebudete moci v kalendáři setrvat do budoucna," říká finský FIA rally director a přiznává, že byl překvapen loňským rozhodnutím organizátorů pokračovat v PowerStage i po nehodách. "Když jsem se na to loni v televizi díval, tak jsem si říkal, co se to děje? Budu otevřený a upřímný, měli jsme několik případů podobných jako loni v Argentině, kde nechali do zkoušky odstartovat Sorda i po té, co se udála nehoda, protože na místě byly TV kamery. Tohle se už nikdy nestane. Pravidlo číslo jedna zní – když se stane nehoda, zkouška bude zastavena. Televize nemá žádnou pravomoc. Lidé od televize v živém přenosu mluví s lidmi přímo na zkoušce, ale nenecháte je rozhodovat o bezpečnosti."

Ač má Argentinská rally ve světovém šampionátu dlouhou historii, je dle Mahonena potřeba, aby se soutěž polepšila a šla kupředu, protože její minulost ji nezachrání. "Pro nás je Argentina velmi důležitou součástí kalendáře, je to výkladní skříň celé Jižní Ameriky. Vypadají, že mají velké odhodlání do práce s námi a našim bezpečnostním oddělením, takže to musíme implementovat. Problém je v tom, že se můžeme dívat na bezpečnostní plán a každý může opravdu dobře nachystat své dokumenty, ale když rally probíhá a jejich obsah není uplatňován, jaký to má pak význam? Nyní musí být dostatek pořadatelů a policistů u trati, aby vše fungovalo," uzavírá Jarmo Mahonen.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!