Jedna zkouška vydá za celý český sprint
Jak se nechali mexičtí organizátoři slyšet, nejdelší test jejich soutěže – Guanajuato s délkou 80 kilometrů bude nejdelší rychlostní zkouškou šampionátu za posledních 30 let (samozřejmě s výjimkou Safari rally, kde měly testy ještě jinou kilometráž, ale také se jely bez uzavření cest) a jak uvádí nadpis, v jedné RZ najedou soutěžící víc, než by odjeli za celý podnik naší rallysprint série. V průběhu testu posádky nastoupají a sestoupí téměř 700 výškových metrů, protože v horách se odehrávající rychlostní zkouška má charakter jak na houpačce. Od startu se bude stoupat až nad 2400 metrů, pak sestup o 200 výškových metrů a tohle se pak bude v menších obměnách metrů opakovat ještě několikrát.
Někdo by si mohl říct, že takovou porci se soutěžícím nebude moc chtít absolvovat, ale opak je pravdou, protože jezdci zařazení takovéhoto testu přivítali a shodují se na tom, že ke Guanajuato se bude muset přistupovat s respektem. Zvlášť když se RZ jede až v neděli a posádky budou za sebou mít dvě etapy a dalších téměř 300 ostrých kilometrů. Je očekáváno, že nejrychlejší dvojice pak tento test projede za zhruba 50 minut a jak prozradil Julien Ingrassia, zapsat tuto zkoušku mu zabralo 106 stran rozpisu.
Foto: www.bestofrallylive.com
"Je to masivní zkouška, ale zároveň fantastická zkouška.Nabízí mix mnoha testů, které jsme už dříve jeli a je opravdu příjemné, že byly zařazena až v neděli," říká ke Guanajuato Mads Ostberg a Nor pokračuje svým názorem na tento test a jeho význam pro výsledky rally, "může to být rozhodující zkouška. Obyčejně v neděli hájíte získané pozice anebo se pořádně snažíte ještě něco vybojovat. Ale když v neděli ráno odstartujeme do této rychlostky, tak dokonce ani odstup 40 sekund mezi posádkami nebude něčím příliš velkým. Můžete jej získat i ztratit. Myslím si, že všichni budeme plně soustředění a budeme bojovat."
Jak se nechal slyšet Jari-Mati Latvala, tak největší požadavky bude na jezdce klást posledních 10 kilometrů testu, protože se zde mění charakter vložky. "V rychlostce máte několik dlouhých rovinek, kde se jede naplno a kde je to celkem jasné. Pak tu jsou sekce, kde je to víc úzké a zamotanější. Ale změny jsou dost jasné a je jednoduché je dostat do hlavy. Ale posledních 10 kilometrů to začne být hodně zrádné a musíte být hodně přesní. Budete za sebou mít už 70 kilometrů, ale závěrečných 10 bude určitě náročnějších," popisuje Latvala, co bude na jezdce v RZ čekat.
Foto: www.bestofrallylive.com
A s tím, že v závěru to náročné, pak se svým soupeřem od Volkswagenu souhlasí již citovaný Mads Ostberg. "Zkouška má svůj hodně jedinečný konec, který je dost úzký a zrádný. Bude to velká výzva spolu s tím, jak se auto bude víc a víc zahřívat, pneumatiky přehřívat a stejně tak mozek. V závěru se budeme muset popasovat s technickou, náročnou částí RZ. Je jen deset kilometrů dlouhá, ale bude opravdu obtížná. Myslím, že bude rozhodující v tom, aby byla celá zkouška dobře odjeta," uzavírá Mads Ostberg.
Jet 5o a více minut naplno na šotolině, otázka je jestli jsou na to auta stavěný a pneu...auta mají navíc problém s nedostatkem vzduchu a výkonu...
číst 106 stránek rozpisu a neudělat v tom chybu a 50 minut v kuse diktovat rozpis...si nedovedu představit...
je to jen velký hazard pro posádky...a to nemluvím o nějakých místních amatérských posádkách....na slabších vozech, které to pojedou ještě o pár minut dýl....
Navíc po 2 odjetých dnech závodění a 300 km, kdy budou už posádky i technika dost unaveny...
jo vlastně dokonce 80 km....
Kdysi se jala ve Varnsdorfu RZ dlouhá necelých 40km, kde se vystřídaly všechny druhy povrchů. A to byla oblast, kde startovali pustí amatéři, na doma dělaných autech!! Proč by profíci s továrníma speciálama neměli zvládnout 80km?