Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
3. 3. 2016 20:50 − 4807× − 9

Jedna zkouška vydá za celý český sprint

V neděli čeká na jezdce jedoucí Mexickou rally 80 km dlouhý test Guanajuato, na který se však soutěžící těší.

Jak se nechali mexičtí organizátoři slyšet, nejdelší test jejich soutěže – Guanajuato s délkou 80 kilometrů bude nejdelší rychlostní zkouškou šampionátu za posledních 30 let (samozřejmě s výjimkou Safari rally, kde měly testy ještě jinou kilometráž, ale také se jely bez uzavření cest) a jak uvádí nadpis, v jedné RZ najedou soutěžící víc, než by odjeli za celý podnik naší rallysprint série. V průběhu testu posádky nastoupají a sestoupí téměř 700 výškových metrů, protože v horách se odehrávající rychlostní zkouška má charakter jak na houpačce. Od startu se bude stoupat až nad 2400 metrů, pak sestup o 200 výškových metrů a tohle se pak bude v menších obměnách metrů opakovat ještě několikrát.

Někdo by si mohl říct, že takovou porci se soutěžícím nebude moc chtít absolvovat, ale opak je pravdou, protože jezdci zařazení takovéhoto testu přivítali a shodují se na tom, že ke Guanajuato se bude muset přistupovat s respektem. Zvlášť když se RZ jede až v neděli a posádky budou za sebou mít dvě etapy a dalších téměř 300 ostrých kilometrů. Je očekáváno, že nejrychlejší dvojice pak tento test projede za zhruba 50 minut a jak prozradil Julien Ingrassia, zapsat tuto zkoušku mu zabralo 106 stran rozpisu.


Foto: www.bestofrallylive.com

"Je to masivní zkouška, ale zároveň fantastická zkouška.Nabízí mix mnoha testů, které jsme už dříve jeli a je opravdu příjemné, že byly zařazena až v neděli," říká ke Guanajuato Mads Ostberg a Nor pokračuje svým názorem na tento test a jeho význam pro výsledky rally, "může to být rozhodující zkouška. Obyčejně v neděli hájíte získané pozice anebo se pořádně snažíte ještě něco vybojovat. Ale když v neděli ráno odstartujeme do této rychlostky, tak dokonce ani odstup 40 sekund mezi posádkami nebude něčím příliš velkým. Můžete jej získat i ztratit. Myslím si, že všichni budeme plně soustředění a budeme bojovat."

Jak se nechal slyšet Jari-Mati Latvala, tak největší požadavky bude na jezdce klást posledních 10 kilometrů testu, protože se zde mění charakter vložky. "V rychlostce máte několik dlouhých rovinek, kde se jede naplno a kde je to celkem jasné. Pak tu jsou sekce, kde je to víc úzké a zamotanější. Ale změny jsou dost jasné a je jednoduché je dostat do hlavy. Ale posledních 10 kilometrů to začne být hodně zrádné a musíte být hodně přesní. Budete za sebou mít už 70 kilometrů, ale závěrečných 10 bude určitě náročnějších," popisuje Latvala, co bude na jezdce v RZ čekat.


Foto: www.bestofrallylive.com

A s tím, že v závěru to náročné, pak se svým soupeřem od Volkswagenu souhlasí již citovaný Mads Ostberg. "Zkouška má svůj hodně jedinečný konec, který je dost úzký a zrádný. Bude to velká výzva spolu s tím, jak se auto bude víc a víc zahřívat, pneumatiky přehřívat a stejně tak mozek. V závěru se budeme muset popasovat s technickou, náročnou částí RZ. Je jen deset kilometrů dlouhá, ale bude opravdu obtížná. Myslím, že bude rozhodující v tom, aby byla celá zkouška dobře odjeta," uzavírá Mads Ostberg.

Komentářů celkem: 9
3. 3. 2016 23:26
00
já si myslím, že je to naprostý nesmysl jet 70 km dlouhou RZ, navíc v nadmořské výšce 2200-2400 m nad mořem....
Jet 5o a více minut naplno na šotolině, otázka je jestli jsou na to auta stavěný a pneu...auta mají navíc problém s nedostatkem vzduchu a výkonu...
číst 106 stránek rozpisu a neudělat v tom chybu a 50 minut v kuse diktovat rozpis...si nedovedu představit...
je to jen velký hazard pro posádky...a to nemluvím o nějakých místních amatérských posádkách....na slabších vozech, které to pojedou ještě o pár minut dýl....
Navíc po 2 odjetých dnech závodění a 300 km, kdy budou už posádky i technika dost unaveny...smajlík
3. 3. 2016 23:27
00
jo vlastně dokonce 80 km....
3. 3. 2016 23:47
00
Všetci majú rovnaké podmienky, takže prečo nie? Pre mňa osobne je určite atraktívne sledovať, ako sa posádky vyrovnajú s tak náročnými podmienkami. O tom predsa rally je smajlík
4. 3. 2016 08:33
00
jak můžou udržet koncentraci přes 50 minut, to je neuvěřitelné...smajlík
4. 3. 2016 10:13
00
Jak je to vůbec tento rok se splity? FIA je zakázala, nebo ne?
4. 3. 2016 11:13
00
Původně napsal jakeauto.cz
jo vlastně dokonce 80 km....

Kdysi se jala ve Varnsdorfu RZ dlouhá necelých 40km, kde se vystřídaly všechny druhy povrchů. A to byla oblast, kde startovali pustí amatéři, na doma dělaných autech!! Proč by profíci s továrníma speciálama neměli zvládnout 80km?
4. 3. 2016 12:19
00
Naprostý souhlas. Já bych to klidně natáhl ke 100km a rally by klidně mohla mít okolo 500km. Je to MS.
4. 3. 2016 12:59
00
smajlík jen tak dál
4. 3. 2016 22:28
00
Vím, kde kdo řekne, jak to bylo dřív, koho to zajímá je jiná doba. Ale stačí se podívat na délku tratí MS v 80letech. Tam takové dlouhé zkoušky byli běžné. A jaká byla celková délka RZ v jedné rally, to ani nemá cenu zmiňovat, 600 - 1000 km za závod a mezi posádkymi rozestupy v minutách. Ale to by v dnešní konkurenci asi nemělo cenu, dříve to bylo pestřejší. A dnešní technika zdá se mi není ani stavěná, aby tolik vydržela.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama