Invelt
reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 3. 2016 20:50 − 5022× − 9 0

Jedna zkouška vydá za celý český sprint

V neděli čeká na jezdce jedoucí Mexickou rally 80 km dlouhý test Guanajuato, na který se však soutěžící těší.

Jak se nechali mexičtí organizátoři slyšet, nejdelší test jejich soutěže – Guanajuato s délkou 80 kilometrů bude nejdelší rychlostní zkouškou šampionátu za posledních 30 let (samozřejmě s výjimkou Safari rally, kde měly testy ještě jinou kilometráž, ale také se jely bez uzavření cest) a jak uvádí nadpis, v jedné RZ najedou soutěžící víc, než by odjeli za celý podnik naší rallysprint série. V průběhu testu posádky nastoupají a sestoupí téměř 700 výškových metrů, protože v horách se odehrávající rychlostní zkouška má charakter jak na houpačce. Od startu se bude stoupat až nad 2400 metrů, pak sestup o 200 výškových metrů a tohle se pak bude v menších obměnách metrů opakovat ještě několikrát.

Někdo by si mohl říct, že takovou porci se soutěžícím nebude moc chtít absolvovat, ale opak je pravdou, protože jezdci zařazení takovéhoto testu přivítali a shodují se na tom, že ke Guanajuato se bude muset přistupovat s respektem. Zvlášť když se RZ jede až v neděli a posádky budou za sebou mít dvě etapy a dalších téměř 300 ostrých kilometrů. Je očekáváno, že nejrychlejší dvojice pak tento test projede za zhruba 50 minut a jak prozradil Julien Ingrassia, zapsat tuto zkoušku mu zabralo 106 stran rozpisu.


Foto: www.bestofrallylive.com

"Je to masivní zkouška, ale zároveň fantastická zkouška.Nabízí mix mnoha testů, které jsme už dříve jeli a je opravdu příjemné, že byly zařazena až v neděli," říká ke Guanajuato Mads Ostberg a Nor pokračuje svým názorem na tento test a jeho význam pro výsledky rally, "může to být rozhodující zkouška. Obyčejně v neděli hájíte získané pozice anebo se pořádně snažíte ještě něco vybojovat. Ale když v neděli ráno odstartujeme do této rychlostky, tak dokonce ani odstup 40 sekund mezi posádkami nebude něčím příliš velkým. Můžete jej získat i ztratit. Myslím si, že všichni budeme plně soustředění a budeme bojovat."

Jak se nechal slyšet Jari-Mati Latvala, tak největší požadavky bude na jezdce klást posledních 10 kilometrů testu, protože se zde mění charakter vložky. "V rychlostce máte několik dlouhých rovinek, kde se jede naplno a kde je to celkem jasné. Pak tu jsou sekce, kde je to víc úzké a zamotanější. Ale změny jsou dost jasné a je jednoduché je dostat do hlavy. Ale posledních 10 kilometrů to začne být hodně zrádné a musíte být hodně přesní. Budete za sebou mít už 70 kilometrů, ale závěrečných 10 bude určitě náročnějších," popisuje Latvala, co bude na jezdce v RZ čekat.


Foto: www.bestofrallylive.com

A s tím, že v závěru to náročné, pak se svým soupeřem od Volkswagenu souhlasí již citovaný Mads Ostberg. "Zkouška má svůj hodně jedinečný konec, který je dost úzký a zrádný. Bude to velká výzva spolu s tím, jak se auto bude víc a víc zahřívat, pneumatiky přehřívat a stejně tak mozek. V závěru se budeme muset popasovat s technickou, náročnou částí RZ. Je jen deset kilometrů dlouhá, ale bude opravdu obtížná. Myslím, že bude rozhodující v tom, aby byla celá zkouška dobře odjeta," uzavírá Mads Ostberg.

Komentářů celkem: 9
3. 3. 2016 23:26
00
já si myslím, že je to naprostý nesmysl jet 70 km dlouhou RZ, navíc v nadmořské výšce 2200-2400 m nad mořem....
Jet 5o a více minut naplno na šotolině, otázka je jestli jsou na to auta stavěný a pneu...auta mají navíc problém s nedostatkem vzduchu a výkonu...
číst 106 stránek rozpisu a neudělat v tom chybu a 50 minut v kuse diktovat rozpis...si nedovedu představit...
je to jen velký hazard pro posádky...a to nemluvím o nějakých místních amatérských posádkách....na slabších vozech, které to pojedou ještě o pár minut dýl....
Navíc po 2 odjetých dnech závodění a 300 km, kdy budou už posádky i technika dost unaveny...smajlík
3. 3. 2016 23:27
00
jo vlastně dokonce 80 km....
3. 3. 2016 23:47
00
Všetci majú rovnaké podmienky, takže prečo nie? Pre mňa osobne je určite atraktívne sledovať, ako sa posádky vyrovnajú s tak náročnými podmienkami. O tom predsa rally je smajlík
4. 3. 2016 08:33
00
jak můžou udržet koncentraci přes 50 minut, to je neuvěřitelné...smajlík
4. 3. 2016 10:13
00
Jak je to vůbec tento rok se splity? FIA je zakázala, nebo ne?
4. 3. 2016 11:13
00
Původně napsal jakeauto.cz
jo vlastně dokonce 80 km....

Kdysi se jala ve Varnsdorfu RZ dlouhá necelých 40km, kde se vystřídaly všechny druhy povrchů. A to byla oblast, kde startovali pustí amatéři, na doma dělaných autech!! Proč by profíci s továrníma speciálama neměli zvládnout 80km?
4. 3. 2016 12:19
00
Naprostý souhlas. Já bych to klidně natáhl ke 100km a rally by klidně mohla mít okolo 500km. Je to MS.
4. 3. 2016 12:59
00
smajlík jen tak dál
4. 3. 2016 22:28
00
Vím, kde kdo řekne, jak to bylo dřív, koho to zajímá je jiná doba. Ale stačí se podívat na délku tratí MS v 80letech. Tam takové dlouhé zkoušky byli běžné. A jaká byla celková délka RZ v jedné rally, to ani nemá cenu zmiňovat, 600 - 1000 km za závod a mezi posádkymi rozestupy v minutách. Ale to by v dnešní konkurenci asi nemělo cenu, dříve to bylo pestřejší. A dnešní technika zdá se mi není ani stavěná, aby tolik vydržela.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama